Plen
Ședința Senatului din 9 mai 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.78/18-05-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-09-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 09-05-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 9 mai 2002

5. Aprobarea retrimiterii la Comisia economică a proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 67/2000 privind unele măsuri referitoare la prețurile și tarifele pentru energia electrică și termică

Domnul Nicolae Văcăroiu:

................................................

Trecem la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 67/2000 privind unele măsuri referitoare la prețurile și tarifele pentru energia electrică și termică.

Domnule secretar de stat, vă ascultăm. Domnule președinte Dan-Mircea Popescu, vă mulțumesc pentru prezență.

Vă rog, prezentați o sinteză.

Domnul Romulus Ion Moucha - secretar de stat în Ministerul Industriei și Resurselor:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor senatori,

Aș dori să prezint motivația acestei ordonanțe. Încerc să fiu foarte scurt.

În anul 1996 a intrat în vigoare Legea concurenței, care a stabilit faptul că prețurile produselor, tarifele serviciilor și lucrărilor se stabilesc în mod liber, cu excepția celor practicate în cadrul activităților cu caracter de monopol. Prin Ordonanța Guvernului nr. 7/1998 au fost aprobate aceste tarife, printre care și cel pentru energia electrică. Procesul normal, legislativ evolutiv, cât și în economie a făcut ca prin ratificarea Legii nr. 14/1997, prin care România a aderat la Tratatul Cartei energiei electrice și, implicit, la deschiderea pieței de energie electrică, să apară necesitatea ca prețul energiei electrice și termice să nu mai fie avizat de către Oficiul Concurenței, aceasta și ca urmare a faptului că s-a înființat Autoritatea Națională pentru Reglementare în domeniu, respectiv ANRE.

În consecință, ordonanța de urgență care se află în momentul de față în discuție în cadrul Senatului prevede ca prețul energiei electrice și termice să nu mai fie supus avizului Oficiului Concurenței, ci el să se stabilească pe baza unui cumul de factori tehnici, economici, de către autoritatea competentă, respectiv ANRE.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc.

Domnul președinte Dan-Mircea Popescu prezintă raportul Comisiei economice.

Domnul Dan-Mircea Popescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Față de cele arătate aici de domnul secretar de stat aș adăuga în plus că există avizul favorabil al Consiliului Legislativ asupra acestui proiect și al Comisiei noastre pentru buget, finanțe și bănci, iar prin natura reglementărilor sale, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. Există un amendament prezentat în anexa nr. 1 la raport, amendament însușit de toți membrii comisiei din Senat și cu care cred că este de acord și reprezentantul Guvernului.

Domnul Romulus Ion Moucha:

Da, așa este.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc foarte mult.

Dezbateri generale? Înțeleg că nu sunt luări de cuvânt. Da? Vă ascultăm, domnule...

Domnul Constantin Bîciu:

Domnule președinte,

Onorat Senat,

Chiar am formulat un amendament la raportul comisiei, deci este un amendament la anexa 2, cu care comisia n-a fost de acord.

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei are printre atribuțiile ei principale și fixarea prețului la energie. Or, tocmai în acest domeniu Autoritatea - dar și în altele - nu desfășoară nici un fel de activitate care să convingă că este în stare să facă așa ceva. Dacă ne reamintim doar de faptul că în ultimul timp chiar ministrul industriilor a apărut de câteva ori pe post și a anunțat că prețul energiei electrice se mărește cu 16 dolari, după care a revenit și a spus că se mărește cu 14 dolari și ne gândim la faptul că nici până acum Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei nu și-a spus părerea în acest sens, tragem concluzia că această Autoritate își desfășoară activitatea într-un mod supus, dirijat și controlat de către Ministerul Industriei și Resurselor. De fapt, activitatea ei nu este independentă, ci se desfășoară în subordinea Ministerului Industriei și Resurselor. Mai mult decât atât.

De la înființare și până acum, această Autoritate a emis o serie de acte, și reamintesc aici doar contractele dintre furnizorii de energie și beneficiari, deci niște contracte unicat în lume, în care numai beneficiarii au obligații, iar furnizorii nici un fel de obligații. Mai mult. Dacă înainte de..., să zicem în '95, furnizorul de energie era obligat la anumite daune pentru întreruperea energiei electrice de ordinul minutelor, maxim o oră, în contractul propus inițial de ANRE putea să întrerupă 48 de ore, chiar și unui combinat ca ALRO - Slatina, care îngheață în câteva secunde, și furnizorul de energie nu plătea nici un fel de daune.

În ce privește piața de energie de care vorbea domnul ministru aici, aș preciza că în România nu există încă piață de energie. Producătorul este unic, monopolul de producere a energiei electrice în România există, iar piața de care vorbește Ministerul Industriei și Resurselor este o piață în care anumiți intermediari, în general, firme de apartament, sunt între "Hidroelectrica" și niște așa-ziși consumatori eligibili. Deci, având în vedere toată această activitate a ANRE-ului, precum și importanța totală a prețului energiei electrice în evoluția economică a României am propus și susțin ca amendament ca prețul energiei electrice să fie stabilit, în continuare, cu avizul Oficiului Concurenței. Dacă acest preț nu se va stabili cu avizul Oficiului Concurenței, ci de către ANRE, să nu ne imaginăm că ANRE va avea vreodată vreo contribuție în stabilirea acestui preț. Domnul ministru a afirmat aici că acest preț se stabilește în urma unui cumul de factori, de nu știu ce... Nu. ANRE va stabili acest preț în urma unui cumul de infuențe, în urma unui număr de dirijări.

Deci nu este momentul ca la noi să se stabilească de către ANRE, o autoritate care nu este independentă, prețul energiei fără avizul Oficiului Concurenței. Îmi mențin amendamentul.

Mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Da, vă mulțumesc foarte mult.

Dacă mai sunt și alte luări de cuvânt?

Domnule senator Szabó, vă ascultăm.

Domnul Szabó Károly-Ferenc:

Domnule președinte,

Onorat Senat,

Este locul și este cazul ca, pe marginea acestui proiect legislativ, să se spună aici câteva cuvinte, chiar dacă nu intenționez să propun vreun amendament, fiindcă nici nu ar fi regulamentar.

Problema de bază se referă la implicarea forului legiuitor în anumite chestiuni. Să nu fiu înțeles greșit, dar nu aș vrea să ajungem până acolo încât Parlamentul să stabilească vreun preț. Ar fi o absurditate și împotriva propriilor mele principii, nu numai a acelor principii înscrise în Constituția României, care emite un postulat spunând că România are economie de piață.

Cât de mare încărcătură politică are această chestiune în legătură cu tarifele la prestațiile fundamentale - să le spunem așa - și executate într-un regim de cvasimonopol, chiar dacă s-au făcut anumiți pași de către guvernările de după 1989 în direcția liberalizării economiei de piață... Numai că în economia de piață cumpărătorul dictează, în principal.

Aici, în luarea de cuvânt precedentă, colegul nostru a subliniat anumite ciudățenii. Eu le-aș formula într-un limbaj mai puțin elaborat, dacă mi se permite. Am impresia că nici Guvernul nu știe ce se fierbe în cazanele nu ale Ministerului Industriilor și Resurselor, ci în birourile acelui for căruia i s-a delegat cu prea mare larghețe, aș spune, și cu insuficient control - aș fi de acord și cu această delegare, dacă ar fi și un control! - competența de a stabili niște lucruri care stau la baza evoluției prețurilor în general care determină, cu o pondere imensă - aș zice chiar tragică -, nivelul de trai al cetățenilor și bugetul fiecărei familii față de care forul legiuitor eu cred că are anumite responsabilități, pe baza principiului reprezentării.

Cu alte cuvinte, atât în cazul energiei electrice, cât și în cazul gazelor naturale, atunci când apare știrea despre faptul petrecut deja al unei măriri de tarif, de obicei, că nu prea se întâmplă invers, explicațiile ulterioare nu vin decât să probeze, chiar și la nivelul cel mai înalt, că, de fapt, în anumite cazuri, nici chiar primul-ministru nu știe dinainte că se va produce un asemenea eveniment și desigur că în anumite circumstanțe nu mai poți să dai înapoi de la un asemenea act extrem de dificil de explicat.

Prin urmare, cred că pe parcursul anilor - și fără nici un fel de referire la culoarea politică și la susținerea parlamentară a unui guvern aflat în funcțiune - această procedură a Parlamentului de a lua la cunoștință din presă de unele decizii care pe urmă influențează - eu nu spun numai cota politică și indicele de popularitate al cuiva - viața întregii țări și evoluția prețurilor în absolut toate celelalte domenii, fiindcă nu prea există domenii care nu fac apel la acești furnizori în situație de monopol.

Și atunci mi-am permis să fac acest mini discurs ca un semn al faptului că preocupările Parlamentului au fost insuficiente și mi se pare că nu are relevanță dacă ne uităm la încercarea de a subordona agențiile acestea - să le spunem autoritățile de reglementare din sfera aceasta - Ministerului Industriilor și Resurselor. Mi se pare o atitudine naturală, chiar dacă ea nu trebuie totdeauna acceptată.

Și dacă este așa, în orice caz nu are relevanță dacă este sau nu supus vreun tarif avizului Consiliului Concurenței. Sigur că Consiliul Concurenței, ca organizație, poate avea și el un anumit interes în această competiție pe care o avem cu toții față de public, față de consumatori și în această chestiune apare ca un element perturbator, chiar dacă este dificil să vorbim despre logică și rațiune, amintind Consiliul Concurenței într-o împrejurare în care nu avem de a face cu concurența și în care costurile, cheltuielile și nu nevoia dictată de constrângerile vieții ne duc la punerea în mișcare a mecanismelor care formează prețurile și care formează până la urmă consecința acestor prețuri.

Mi-am permis să vă atrag atenția asupra acestui lucru considerând că Parlamentul ar trebui să reglementeze cu mai mare acuratețe acest domeniu.

Despre proiectul legislativ nu am nimic de spus.

Mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Domnul senator Leca.

Domnul Aureliu Leca:

Domnule președinte,

Stimat Senat,

Am dorit să intervin vizavi de această problemă din câteva motive.

În primul rând, cu scuze pentru aparenta lipsă de modestie. Crearea acestei autorități naționale în domeniul energiei este rezultatul și al activității mele, cu mult înainte de a se deschide piața, în perioada când lucram în RENEL ca președinte, în scopul câștigării de experiență, a pregătirii oamenilor care vor lucra în această instituție și a înțelegerii mai corecte a problemelor legate de consecințele reglementării prețului energiei.

După părerea mea nu există - și domnul ministru Oană poate confirma - nici un alt element de preț mai delicat, mai dificil și cu mai multe consecințe economice și sociale decât prețul energiei. Cunoscând în interior această instituție, am participat la elaborarea și validarea procedurilor pe care le are în spate și care reprezintă reglementări valabile în piața energiei.

În primul rând, nicăieri în lume autoritatea de reglementare nu este total independentă, tocmai având în vedere consecințele deciziilor pe care le ia. Ea trebuie să aibă o legătură - care trebuie definită corect ca amploare - cu Guvernul. Cui ar trebui să i se subordoneze? Sigur, sunt două posibilități: Parlamentului și Guvernului, respectiv primului-ministru, în economia așezată. Economia noastră nu este încă în situația de a da această poziție ANRE-ului și să trecem într-o fază intermediară în care Ministerul Industriilor și Resurselor, care gestionează sectorul energiei, are responsabilități față de acest sector, și de aceea s-a spus "coordonează această agenție".

Părerea mea este că acest procedeu nu trebuie exclus în momentul de față, astfel încât această responsabilitate pe care o are Ministerul Industriilor și Resurselor să fie anulată. Să nu uităm că în sectorul energiei ne confruntăm azi cu probleme care reprezintă acumulări din anii anteriori care sunt de o dimensiune economică și socială pe care o cunoaștem foarte bine.

În acest context, mi se pare firesc ca în etapa actuală

Ministerul Industriilor și Resurselor să aibă anumite responsabilități - față de autonomia acestei instituții - care se vor reduce în timp.

Personal nu sunt de părere ca Oficiul Concurenței să intervină în avizarea prețului energiei. Îmi exprim punctul de vedere în favoarea raportului dumneavoastră.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Înțeleg că nu mai sunt luări de cuvânt. Vreau să vă reamintesc, stimați colegi, că sunt două reglementări - și nu trebuie uitat - pe care le-a aprobat Parlamentul prin lege.

Prima lege a fost făcută de Parlamentul anterior, prin care "orice depreciere a cursului mai mult de 5% înseamnă actualizarea prețului la energie". Guvernul este obligat să execute.

A doua lege, aprobarea, în urmă cu 3 luni, a Memorandumului cu F.M.I., unde una din condițiile de bază este ca prețul la energia electrică să fie la nivelul prețului mediu mondial. Noi suntem încă departe de acest preț mediu mondial.

Domnul Ion Cârciumaru (din sală):

Și salariul?! Prețul, da, și salariul, nu?!

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Noi trebuie să facem eforturi să creștem puterea de cumpărare a populației, astfel încât să facă față nu legat de acest preț al energiei.

A treia problemă. Vă imaginați că nici un guvern nu este fericit să majoreze prețul la energie, care provoacă efecte în lanț în toată economia și strică toți parametrii.

Dacă nu asta este problema. Doar am dat exemple, ca să știți că noi am votat niște legi și Executivul este obligat să le pună în aplicare.

Stimați colegi, legat de acest amendament, propus de domnul senator, care se referă la includerea: Oficiului Concurenței", rog, punctul de vedere al Guvernului.

Domnul Romulus Ion Moucha:

Noi, în ședința Comisiei economice, când s-a dezbătut acest punct nu am fost de acord cu amendamentul domnului senator Bîciu.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Președintele Comisiei economice?

Domnul Dan-Mircea Popescu:

Nici membrii Comisiei economice nu și-au însușit acest punct de vedere.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Motivația este legată de ceea ce s-a spus.

Domnul Dan-Mircea Popescu:

De ceea ce s-a spus și de actele normative în vigoare.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

...cu ce să intervină Oficiul Concurenței în astfel de situații. Mă rog, aveți argumentația și în anexa dumneavoastră.

Supun votului dumneavoastră acest amendament, după cum ați auzit, respins și de Guvern și de Comisia economică și susținut și de unii colegi din sală. Este vorba de punctele 3 și 4 ale art. 5, legat de introducerea Oficiului Concurenței.

Votați "Da", votați pentru amendamentul respins. Votați "Nu", îl respingeți. Vă rog să votați.

Cu 58 de voturi pentru, 48 împotrivă și 4 abțineri, înțeleg că s-a acceptat amendamentul. (Rumoare.)

Domnul Ion Solcanu (din sală):

Listă! (Discuții.)

Doamna Angela Mihaela Bălan:

Listă! (Discuții, rumoare.)

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Rog, listă la liderii de grupuri parlamentare!

Trecem la anexa nr. 1...

Stimați colegi, vă rog, liniște! V-am explicat și procedura de vot, deci nu puteți spune că nu ați înțeles, ci nu sunteți atenți, probabil.

Trecem la amendamente admise. E un singur amendament. Sunt observații? Nu sunt observații la amendamentul admis.

Supun votului dumneavoastră raportul comisiei economice cu amendamentul propus la punctul 3 art. 5 și cu amendamentul de la art. 5 punctele 3 și 4.

Vă rog să votați.

Cu 106 voturi pentru, unul împotrivă, nici o abținere, s-a adoptat. (Aplauze.)

Domnul Dan-Mircea Popescu:

Domnule președinte, cer cuvântul pe procedură.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă rog, domnule senator.

Domnul Dan-Mircea Popescu:

În urma votului final suntem în prezența unui text inedit, și anume: pe de o parte, se spune în amendamentul însușit de comisie la punctul 3 "fără avizul Oficiului Concurenței", pe de altă parte, s-a adoptat amendamentul colegului nostru Bîciu "cu avizul Oficiului Concurenței".

Vă rog să ieșim din această dilemă. (Discuții, rumoare.)

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Putem soluționa, domnule Solcanu, și la mediere, dar totuși să nu ne facem de râs.

Domnul Constantin Bîciu:

Domnule președinte,

Cred că nu mai există nici o dilemă. Dezbaterea a fost pentru această lege dacă în cuprinsul ei va exista "cu avizul Oficiului Concurenței" sau "fără avizul Oficiului Concurenței".

Întrucât plenul Senatului a votat ca prețul energiei să fie stabilit cu avizul Oficiului Concurenței în punctele introduse de mine ca amendament, consider că modificarea a încă unui punct și înlocuirea lui "cu" cu "fără" nu este nici o problemă ca legea să treacă fără a mai fi retrimisă la comisie.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Stimate coleg, nu luați numai ce vă convine. Tot plenul a votat cu număr mai mare de voturi "fără avizul Oficiului Concurenței". Avem două soluții: intrăm cu două texte în divergență - sigur că asta înseamnă o notă proastă pentru Senat - și putem merge la mediere, pentru că nu poți să lași "cu" sau "fără", două alineate abordate diferit.

Domnule senator, nu aveți cuvântul. Deci este o problemă de decizie și mi se pare corect, fiindcă suntem totuși Senatul României.

Vă rog să fiți de acord ca, pe procedură normală, să supun plenului Senatului rediscutarea și revotarea acestor texte. Numai plenul hotărăște. Dacă nu sunteți de acord, mă rog.

Vă rog să votați.

Plenul a hotărât să reluăm, ca să luăm o decizie, cu 76 de voturi pentru, 32 împotrivă și o abținere.

Vă rog să ridicați încă o dată argumentele dumneavoastră, domnule senator. (Rumoare, discuții.) Vă rog să ascultați cu atenție.

Domnul Constantin Bîciu:

Domnule președinte, ar fi total incorect să se rediscute în acest moment amendamentul și votul la celălalt articol, care cuprinde "fără avizul Oficiului Concurenței". În mod corect ar fi ca acest text să se retrimită la comisie, să vedem această greșeală, că nu am avut timp să văd nici măcar eu, să observ dacă cele arătate de domnul președinte sunt conforme. Și atunci se poate lua o decizie corectă.

Pentru moment consider că deja este abuzivă chestiunea.

Domnul Dan-Mircea Popescu:

Domnule președinte, vă rog...

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Nu vă dau cuvântul!

Domnule senator, repet; nu este nimic abuziv când este vorba de a supune votului plenului.

În al doilea rând, ce să facă comisia? S-au spus toate argumentele posibile și imposibile. Vă mai dau dreptul să mai argumentați o dată și să convingeți colegii.

Domnul Ion Cârciumaru (din sală):

S-au convins...

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Nu putem, mă refer la calitatea Senatului, să mergem cu două texte care spun unul "cu", altul "fără" la mediere.

Ar fi pur și simplu absurd.

Domnul Constantin Bîciu:

Dacă-mi permiteți să mai spun ceva...

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă rog.

Domnul Constantin Bîciu:

Probabil că acea formulare de la punctul 3, la care s-a referit domnul președinte, unde ne-a scăpat că este trecut "fără avizul Oficiului Concurenței", iar în punctele care s-au votat la amendamentul meu "cu avizul Oficiului Concurenței" a fost o scăpare. Nu îmi mai reamintesc, fiindcă legea am discuta-o mai demult în comisie, dacă cumva nu am formulat și acolo, deoarece eu am căutat în tot textul de lege să pun numai "cu avizul Oficiului Concurenței". Nici măcar nu am acum textul legii, ca să mă dumiresc dacă este așa. Nu-l am la mine în acest moment. Din acest motiv cer retrimiterea la comisie, pentru că țin foarte mult ca Oficiul Concurenței să participe la stabilirea prețului energiei. Repet, înființarea ANRE - cu tot respectul pentru domnul senator Leca - este un lucru bun, dar, așa cum își desfășoară activitatea acum, nu are absolut nici un cuvânt de spus în domeniul reglementării prețului energiei.

Doresc ca acest proiect de lege să fie rediscutat în comisie.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

E bine dacă doriți așa.

Vă rog, doamna senator.

Doamna Angela Mihaela Bălan:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

În calitatea pe care o am de vicelider al Grupului parlamentar al Partidului România Mare, vă solicităm 10 minute pentru consultări, ca să nu mai fie discuții. Vă rugăm mult de tot.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Cu cine să vă consultați?!

Doamna Angela Mihaela Bălan:

În grup.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Păi tot grupul este de acord.

Din sală (câteva voci):

Nu! Nu!

Doamna Angela Mihaela Bălan:

Nu.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Nu e tot grupul?

Domnul Dan-Mircea Popescu:

Cu atât mai bine.

Doamna Angela Mihaela Bălan:

Vă rugăm.

Domnul Mircea Ionescu-Quintus (din sală):

Procedură, mai înainte!

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Procedură! Vă rog, domnule președinte.

Domnul Mircea Ionescu-Quintus:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

S-au emis păreri că în cuprinsul acestei legi fiind două prevederi contradictorii, legea poate merge la mediere. Nu e așa. Medierea se face între opinii diferite ale celor două Camere, nu între opiniile diferite ale aceleiași Camere. Pentru prestigiul Senatului, la care sunt convins că toți ținem, trebuie să găsim soluția ca să nu dăm celeilalte Camere o asemenea atitudine contradictorie a Senatului României.

Rog pe colegii de la Partidul România Mare să ia în considerare și această situație.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Domnul Ion Predescu (din sală):

Domnule președinte, o subliniere procedurală.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Da, domnule senator Predescu.

Domnul Ion Predescu:

Domnule președinte,

Domnul senator Quintus are dreptate. Nu ne găsim în fața posibilității unei medieri. Suntem exact în fața unei legi contradictorii in terminis, ceea ce nu este permis.

Această contradicție in terminis trebuie eliminată. De aceea, plenul s-a și pronunțat să rediscutăm toate textele.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Bun, asta am și făcut. Rediscutarea textelor și nu un abuz de putere din partea mea. Din cauza asta v-am supus la vot. S-a cerut, conform regulamentului, 10 minute. La 10,30 ne revedem în sală. Stimați colegi, avem și legi organice, vă rog toată lumea să fie prezentă, ca să parcurgem ordinea de zi.

DUPĂ PAUZĂ

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Poftiți în sală!

Doamna senator Ciocan, vă ascultăm.

Doamna Angela Mihaela Bălan (din sală):

Mă numesc Angela Bălan.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Scuzați-mă! A trecut Paștele, că dădeam mielul, dar se poate da și acum.

Doamna Angela Mihaela Bălan:

Vă mulțumesc, domnule președinte, că m-ați rebotezat, dar, totuși, amintesc și plenului Senatului că mă numesc Bălan Angela Mihaela și sunt senator și vicelider la Partidul România Mare.

După consultările avute, vă rugăm să retrimiteți această lege de aprobare a ordonanței la comisie.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Deci, stimați colegi, pentru că totuși este vorba de două texte în divergență, propun să fim de acord cu această variantă: să o retrimitem la comisie. Rog comisia să facă un efort după încheierea ședinței o oră să rediscute textele, astfel încât să le luăm luni în discuție.

Să facem un efort, fiindcă este vorba de un singur alineat care trebuie pus de acord de către membrii comisiei.

Supun votului dumneavoastră propunerea de retrimitere la comisie.

S-a aprobat cu 100 de voturi pentru, 5 împotrivă, 3 abțineri. Se retrimite la comisie pentru rediscutare.

Trecem la proiectul de lege...

Domnul Constantin Bîciu:

Domnule președinte, vă rog, un minut!

Vreau să anunț plenul Senatului că greșeala de la amendamentul votat de comisie nu pornește de la Comisia economică a Senatului, ci de la Camera Deputaților, deoarece Ordonanța Guvernului nr. 67/2000 nu are decât 3 articole. Camera Deputaților introduce art. 5 alin. 3 și 4, deci sare și peste art. 4, nu a fost atentă când a scris așa ceva și de aici a pornit toată neînțelegerea.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Domnule senator Bîciu, s-a înțeles. Vă rog să discutați la comisie și veniți cu un punct de vedere. Luni reluăm discuția pe text.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 22 septembrie 2021, 21:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro