Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 iunie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.113/05-07-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 25-06-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 iunie 2002

8. Supunerea la votul final a următoarelor:

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................
Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.25/1995 privind reglementarea organizării și finanțării activității de cercetare-dezvoltare (adoptat);

Primul proiect înscris pe ordinea de zi la votul final de astăzi: Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.25/1995 privind reglementarea, organizarea și finanțarea activității de cercetare -dezvoltare, lege ordinară, conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? 1 abținere.

276 pentru, 1 abținere.

Propunerea legislativă privind reorganizarea grupurilor școlare (adoptată propunerea de respingere);

Propunerea legislativă privind reorganizarea grupurilor școlare.

Comisia a propus respingerea acestei propuneri.

Cine este pentru această soluție? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? 36 voturi împotrivă.

Abțineri? Nici o abținere.

210 voturi pentru, 36 voturi împotrivă, 3 abțineri.

S-a votat propunerea de respingere.

 

Domnul Marian Ionescu (din sală):

Vreau să explic votul!

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat Ionescu, din partea Grupului PRM dorește să-și explice votul.

Aveți cuvântul.

 
 

Domnul Marian Ionescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Acest proiect de lege care a fost invalidat astăzi de către dumneavoastră avea o singură cerință: creșterea calitativă a învățământului preuniversitar. Acest proiect a avut un periplu destul de mare și sinuos, s-a perindat de la comisie în plen, din plen la comisie, într-o perioadă de aproximativ un an de zile. Acest proiect se adresează, în mod nemijlocit, creșterii calității învățământului preuniversitar. Se știe că, după revoluție, în grupurile școlare, au fost introduse, în afara claselor de filieră tehnologică, clase de filieră teoretică și vocațională. Formarea priceperilor și deprinderilor nu se poate face fără o bază materială corespunzătoare. Astfel, votul dumneavoastră, care a respins acest proiect astăzi, a încălcat programul de guvernare emis de Guvernul actual al României 2001 - 2004, pe următoarele direcții reformiste stipulate: trecerea la un alt sistem central al calității în învățământul prin evaluare formativă și examene centrate pe performanțe, nu pe reproduceri de cunoștințe, formarea unor calificări bazate pe competențe reale care să conteze mai mult decât diplomele sau certificatele formale și pe redimensionarea celei școlare. Toate aceste idei propuse de către actualul Guvern în programul de guvernare 2001 - 2004 au fost îmbrăcate în acest proiect de guvernare care a avut și o putere juridică de referendum național de 75% pe teritoriul țării noastre și, cu toate acestea, s-a dat un vot politicianist, și nu un vot de conștiință și un vot specific realizării unor reforme adevărate în învățământul preuniversitar.

În concluzie, pentru măsura asumată de guvernanți cu privire la o societate educațională, argumentul forte este coordonarea instituțională și politică. Deci, pentru acest vot pe care l-ați acordat dumneavoastră, politic, o să fim judecați mai târziu de către istorie.

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind trecerea unor terenuri forestiere în administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat (adoptat);

Domnul Valer Dorneanu:

La punctul 3, stimați colegi, Proiectul de Lege privind trecerea unor terenuri forestiere în administrarea Regiei Autonome "Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat", art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

34 voturi împotrivă, 241 pentru.

Abțineri?

Nici o abținere.

Cu acest scor, proiectul a fost adoptat.

Da, poftiți, stimați colegi.

 

Domnul Ludovic Mardari:

După cum ați constatat, Grupul Partidului România Mare a votat împotriva acestei inițiative legislative. Proiectul de lege prevede ca 2.562 de hectare de pădure de la Scroviștea să se constituie în fond de vânătoare și să treacă din administrarea Regiei Naționale a Pădurilor în administrarea Regiei Autonome "Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat". Se va trece astfel de la exploatarea pădurii în regim silvic la exploatarea în regim protocolar.

Numai înainte de 1948, această pădure a fost administrată de altcineva decât regia statului, și anume de Casa regală. Nici măcar Nicolae Ceaușescu, care a fost la vremea respectivă un pasionat vânător, nu a îndrăznit să confere acestei zone împădurite o altă administrare decât cea prevăzută pentru întreaga suprafață împădurită a țării.

Iată că actualul Guvern, prin această inițiativă, dorește ca membrii săi să beneficieze de privilegii regale.

Proiectul în cauză a trecut foarte greu de Comisia de agricultură, care a refuzat să înțeleagă că o asemenea măsură ar asigura condiții mai favorabile de administrare a fondului silvic respectiv, decât legile în vigoare.

Inițiativa legislativă nu este motivată de cauze economice sau de interese naționale, ci urmărește, de fapt, și aceasta este foarte grav, legalizarea bunului plac al primului-ministru și crearea, pentru plăcerile membrilor Guvernului, a unor condiții ce mai pot fi întâlnite doar în țările bananiere.

Avem certitudinea că, în cazul în care s-ar adopta o asemenea lege, nu am face decât să compromitem grav șansele reale de integrare a României în structurile euroatlantice, dat fiind faptul că nici măcar în statele cu sistem monarhic nu sunt făcute astfel de abuzuri care produc privilegii pentru cei aflați în funcții de conducere.

Consider neavenită o asemenea inițiativă și, în același timp, lipsită de bun simț, în condițiile în care majoritatea populației țării nu poate să beneficieze cum se cuvine de pe urma fondurilor forestiere pe care le deține ca proprietari.

Am vrea să atragem atenția că în perimetrul care se dorește a fi trecut în administrarea Regiei Protocolului de Stat există o rezervație de mufloni, animale protejate prin lege.

Date fiind antecedentele întâiului vânător al țării, care recent a împușcat un căprior în perioada interzisă vânatului, avem toate motivele să credem că această rezervație este amenințată și că foarte curând s-ar putea să aflăm de dispariția totală a acestei specii rare.

În altă ordine de idei, de o astfel de prevedere legislativă va beneficia mai ales viitoarea conducere a țării. Gândiți-vă la faptul că domnul Corneliu Vadim Tudor, viitorul președinte al României, este un mare iubitor al animalelor și, ca urmare, acest text legislativ va fi oricum anulat de viitoarea majoritate parlamentară.

Vă mulțumesc. (Amuzament, comentarii în Grupul PSD)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

V-aș ruga, în cadrul explicării votului, să vă referiți la aceasta și să nu faceți dezbateri politice în cadrul acestei proceduri.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului (adoptat);

Punctul 4: Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului. Art.74, alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? 233 de voturi pentru.

Împotrivă? 41 voturi împotrivă.

Abțineri? 3 abțineri.

233 voturi pentru, 41 împotrivă, 3 abțineri.

Colegii noștri se străduie, din toate puterile, ca să nu putem parcurge lista de vot de astăzi, să facem sesiune.

 

Domnul Ioan Bâldea:

Voi fi foarte scurt.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Am văzut cât de scurți sunteți!

Poftiți, stimate coleg.

 
 

Domnul Ioan Bâldea:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Aș vrea să exprim câteva argumente pentru care Grupul nostru parlamentar a fost împotriva acestui proiect de lege.

În primul rând, aș vrea să sesizez că proiectul de lege pe care, astăzi, l-ați votat nu are nici un punct comun cu forma pornită de la Guvern.

În accepțiunea noastră și în realitate, acest act normativ constituie o pârghie în aranjamentul dominoului agricol în plină desfășurare, în vederea conturărilor marilor latifundii care se întâmplă în agricultura României, pornind de la 10.000 de hectare în județul Ialomița, 22.000 de hectare în județul Călărași, până la 60.000 de hectare în Brăila. Toate acestea, prin această lege pe care astăzi ați votat-o, creează condițiile ca acest fenomen de aranjare a marilor latifundii să fie acompaniat de aranjarea zonelor particulare de odihnă și agrement.

Considerăm că introducerea pe ordinea de zi a celor două acte legislative pe care le-am votat, le-ați votat dumneavoastră, este cel puțin neinspirată. Atâta timp cât în această perioadă, în agricultura României, pe lângă seceta și toate dezastrele care s-au abătut asupra țării, concluzionate în 1.700.000 de hectare calamitate, în echivalența a 7.382 de miliarde de lei, legi pe care împreună le-am lucrat și le-am votat, cum ar fi Legea pieței agricole, Legea creditului agricol și Legea privind acordarea despăgubirilor pentru calamități, nu se aplică în țară.

Domnule președinte,

În calitatea dumneavoastră de garant al activității legislative din Parlamentul României, considerăm necesar să analizați ce se întâmplă cu cele 3 legi de strictă necesitate în perioada aceasta în agricultură.

Vă mulțumesc mult.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.44/1998 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.39/1998 privind activitatea de standardizare națională în România (adoptată propunerea de respingere);

Domnul Valer Dorneanu:

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.44/1998 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.39/1998 privind activitatea de standardizare națională în România.

Se propune respingerea acestei ordonanțe.

Cine este de acord cu soluția? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri?

271 voturi pentru, 4 abțineri, nici un vot contra.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.34/2002 privind prevenirea, reducerea și controlul integral al poluării (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.34/2002 privind prevenirea, reducerea și controlul integral al poluării. (Art.74, alin.2 din Constituție)

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

277 voturi pentru, unanimitatea celor prezenți.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului european asupra instruirii și formării asistenților medicali, încheiat la Strasbourg, la 25 octombrie 1967 (adoptat);

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului european asupra instruirii și formării asistenților medicali, încheiat la Strasbourg, 25 octombrie 1967. (Art.74 alin.2 din Constituție)

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor 277 de colegi.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.7/2001 privind impozitul pe venit (adoptat);

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.7/2001 privind impozitul pe venit.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți, 277 de voturi.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România (adoptat);

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România. (Art.74 alin.1 din Constituție)

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Abțineri?

273 pentru, 4 împotrivă, o abținere.

Proiectul Legii audiovizualului (adoptat);

Proiectul Legii Audiovizualului. (Art.74 alin.1 din Constituție)

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Voturi împotriva audiovizualului? 2 voturi împotrivă.

Abțineri?

265 pentru, 4 abțineri și 2 voturi contra.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.58/2002 privind modificarea și completarea unor dispoziții din Codul Penal referitoare la infracțiuni contra autorității, precum și a unor dispoziții din Codul de procedură penală (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.58/2002 pentru modificarea și completarea unor dispoziții din Codul penal referitoare la infracțiuni contra autorității, precum și a unor dispoziții din Codul de procedură penală. (Art.74 alin.1 din Constituție)

Cine este pentru?

Împotrivă?

Abțineri?

265 voturi pentru, 6 abțineri, 4 voturi împotrivă.

Domnul Boc vrea să-și explice votul.

Aveți cuvântul.

 

Domnul Emil Boc:

Mulțumesc, domnule președinte.

Grupul parlamentar al Partidului Democrat s-a abținut la acest vot, pentru următorul considerent: apreciază, pe de o parte, că acest act normativ reprezintă un progres, față de reglementările existente și că, în fapt, Guvernul și-a reparat o eroare pe care a transmis-o la Consiliul Europei, în sensul că a apreciat modificările cu mult timp înainte, în sensul că s-a eliminat pedeapsa închisorii în cazul insultei și abrogat art.238 cu privire la ofensa adusă autorității. Aceste două lucruri reprezintă un progres față de legislația existentă și apreciem acest lucru.

Partidul Democrat însă nu a fost întru totul de acord cu această ordonanță de urgență, cu acest proiect de lege de aprobare a ordonanței, pentru că mai puteau fi făcute cel puțin trei lucruri: primul - eliminarea pedepsei închisorii în cazul infracțiunii de calomnie, doi - acceptarea art.207, ca alternativă la proba verității și a probei buneicredințe și a interesului public și trei - eliminarea de la art.239, alin.1 a diferențierii nepermise între funcționarii publici și cetățeni, în cazul infracțiunii de insultă și calomnie. Cu alte cuvinte, nu suntem de acord cu tratamentul discriminatoriu pentru funcționarii publici, în raport cu ceilalți cetățeni, pornind de la premisa că ofensa adusă autorității a fost abrogată, iar într-o democrație nu Guvernul cenzurează poporul, ci, dimpotrivă, poporul cenzurează guvernanții.

În maniera aceasta constructivă Partidul Democrat s-a abținut de la vot, își exprimă speranța că, la Senat, aceste amendamente și rezerve pe care le-am formulat astăzi vor fi acceptate, nu pentru că ar fi ale Partidului Democrat, ci pentru că ar fi și vor fi în concordanță cu standardele internaționale ale Convenției Europene a Drepturilor Omului, la care România este parte. Vă mulțumim.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2002 pentru completarea Legii nr.152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe (adoptat);

La pct.12, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2002 pentru completarea Legii nr.152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe, aplicabil fiind art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă dacă sunt?

Abțineri?

În unanimitatea celor 277 de colegi se aprobă.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.61/2002 pentru modificarea art.2 din Legea nr.66/1996 privind reorganizarea Casei de Economii și Consemnațiuni din România în societate bancară pe acțiuni (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.61/2002 pentru modificarea art.2 din Legea nr.66/1996 privind reorganizarea Casei de Economii și Consemnațiuni din România în societate bancară pe acțiuni, lege pe care am adoptat-o astăzi, aplicabil fiind art.74 alin.2 din Constituție, lege ordinară.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă dacă sunt?

Abțineri?

Cu unanimitatea celor 277 de colegi se adoptă.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.129/1992 privind protecția desenelor și modelelor industriale (adoptat).

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.129/92 privind protecția desenelor și modelelor industriale, aplicabil fiind art. 74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

În unanimitatea celor 277 de colegi s-a adoptat.

   

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 21 august 2019, 12:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro