Nicolae Vasilescu
Nicolae Vasilescu
Ședința Camerei Deputaților din 4 noiembrie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.142/14-11-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-04-2020
02-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 04-11-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 noiembrie 2003

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.21 Nicolae Vasilescu - declarație politică "Se va înfăptui Ungaria Mare cu ajutorul nostru?";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Nicolae Vasilescu:

"Se va înfăptui Ungaria Mare cu ajutorul nostru?"

Anumiți lideri politici din Austria, Italia și Croația se pare că pregătesc refacerea unei bune părți din fostul Imperiu Austro-Ungar. Potrivit presei britanice, planul ar viza crearea unei "superregiuni" care să concureze cu nucleul politico-economic format în Europa Occidentală de state puternice, precum Germania, Franța, Marea Britanie. Se au în vedere proiecte de infrastructură, cât și inițiative în domeniul economic, energetic, cultural și turistic. În paralel cu această inițiativă ar lua ființă, în 2005, o "regiune de cooperare transfrontalieră", rezultat al cooperării Austriei, Cehiei, Ungariei și Slovaciei, pentru a participa la reîntregirea vechiului Imperiu. Ea va include Viena, regiunile Burgenland și Austria Inferioară, precum și Bratislava (Slovacia), localitățile ungare Györ și Sopron și se va extinde la nord-est până la Brno și Trnva (Cehia). În acest sens, presa relatează că oficialități din cele patru state au semnat în Austria, în luna septembrie a.c.,o declarație de intenție.

Întrebarea care se pune este: cine are interes să se refacă Imperiul Austro-Ungar?

În România, Budapesta a finanțat înființarea primului Consiliul Local al Secuilor și s-a solicitat deja ca drepturile minorității maghiare să intre sub incidența viitoarei Constituții a Uniunii Europene.

Pe 21 octombrie 2003, la Tîrgu-Mureș, a avut loc ședința de constituire a Scaunului Secuiesc Mureș al Consiliului Național Secuiesc, pentru stabilirea autonomiei. În cadrul ședințelor, care au început cu intonarea imnului secuilor, s-a prezentat conceptul de autonomie. Autoritățile județene din Covasna, declară președintele CJ Demeter Janos, vor solicita sprijin diplomatic președintelui Ungariei, Madl Ferenc, în vederea înființări Regiunii de Dezvoltare a Ținutului Secuiesc, la vizita acestuia în Covasna, la invitația Bisericii Reformate.

Ministerul ungar al Integrării Europene a elaborat chiar și textul propunerii referitoare la drepturile minorităților, iar Ministerul ungar de Externe a transmis în mare grabă acest document Comisiei de Mediere a UE.

De asemenea, președintele Comisiei pentru politică externă a Parlamentului Ungariei, Zsolt Németh, a declarat "Ungaria are obligația să insiste ca drepturile colective ale minorităților să fie incluse în textul viitoarei constituții europene". În localități covăsnene s-au constituit consilii locale secuiești, care s-au reunit zilele acestea la Sfîntu Gheorghe, în Consiliul Național al Secuilor.

Presa maghiară vorbește despre unii senatori UDMR care au sfidat Constituția, precum și Justiția din România, care a anulat definitiv și irevocabil înființarea "microregiunilor" maghiare, aceștia continuând să încurajeze crearea unor structuri administrative autonome. Reamintim această situație neconstituțională în Covasna unde Demeter Ianos, ales în fruntea Consiliului Județean, a forțat înființarea a cinci microregiuni în jurul celor mai importante localități din județ, mascate sub tiparul "Asociația-Microregiunea..." cu denumirea în limba maghiară.

Având caracter de teritorialitate (interzis de lege), "microregiunile maghiare" sunt structuri paralele administrative, dublând în interesul lor activitatea consiliilor locale.

Președintele CJ Covasna, Demeter Janos, i-a prezentat, pe 22 mai a.c., șefului Delegației Comisiei Europene, Jonathan Scheele, un proiect de înființare a unei microregiuni de dezvoltare și a două Agenții de Dezvoltare Regională în cadrul Regiunii 7 Centru, care să cuprindă județele Covasna, Harghita și Mureș. Demeter a cerut sprijinul ambasadorului UE pentru ca, până la închiderea negocierilor cu UE la capitolul 21 "Dezvoltare regională", să poată fi înființată o agenție cu specialiști din zonă, care să cunoască specificul locului, apreciind că ar trebui să existe un fond comun de dezvoltare a celor trei județe, pentru a putea fi aplicate mai ușor proiectele regionale.

Consiliul Național Maghiar din Transilvania, proaspăt format, vrea săcucerească, în perioada următoare, autonomia culturală pentru maghiarimea dispersată și autonomia regională pentru maghiarimea care trăiește în bloc compact. Răspunzând unei întrebări, Toro T. Tibor a declarat că autonomia trebuie înfăptuită de către maghiarimea din România încă înainte de aderarea României la Uniunea Europeană, creînd cadrul legal pentru aceasta, deoarece "într-un timp previzibil vom rămîneîn Uniune cu statutul cu care vom intra". ("Romanian Magyar Szo" - Bucuresti - 12.09.2003)

Legea Administrației publice locale 215/2001, la art. 2 alin.1, prevede: "Administrația publică în unitățile administrativ-teritoriale se organizează și funcționează în temeiul principiilor autonomiei locale, descentralizării serviciilor publice, eligibilității autorităților administrației publice locale, legalității și al consultării cetățenilor în soluționarea problemelor locale de interes deosebit", iar la alin. 2, "Aplicarea principiilor prevăzute la al.1 nu poate aduce atingere caracterului de stat național, unitar și indivizibil al României"; De asemenea, la art.4 alin.1, este stipulat că "Autonomia locală este numai administrativă și financiară, fiind exercitată pe baza și în limitele prevăzute de lege".

Pe teritoriul fostului Imperiu Austro-Ungar sunt astăzi mai multe state sau părți de state: Ungaria, Croația, Slovacia, Slovenia, Bosnia-Herțegovina, Serbia-Muntenegru, România, Ucraina etc., toate locuite de popoare distincte, cu limbi, tradiții, obiceiuri, religii (confesiuni) diferite în mare parte. Republica Ungară actuală cuprinde mai puțin de o treime din vastul teritoriu de altădată, numit generic al "Sfintei Coroane".

Pe de altă parte, toate teritoriile desprinse din fosta Ungarie se află în statele enumerate mai sus, fiind locuite de populații, în majoritate covârșitoare, nemaghiare. De aceea s-a și produs, în ultimă instanță, la 1918—1920, desprinderea acestora din vremelnicul Imperiu Austro-Ungar, unde fusese subjugate de către Ungaria. Deși Ungaria a dominat politic în mare masură "Bazinul carpatic", de la formarea sa ca stat creștin până la 1526—1541, nu a putut face același lucru sub aspect etno-demografic. Masa populației de origine maghiară nu a ajuns niciodată să formeze o majoritate stabilă. din statisticile vremii rezultă că aceasta reprezenta doar 30%, pe cei circa 300000 de km2 ai statului compozit care s-a numit Ungaria. Nu trebuie să uităm că Transilvania, ca formă de civilizație, aparține sferei germanice, consecință a lungii stăpâniri habsburgice, dar, pe de altă parte, ea este inima istorică a națiunii române.

Din Transilvania au pornit primii voievozi descălecători spre Țara Românească și Moldova. În Transilvania s-a născut mirajul Regatului Dac, aici au apărut primele observații științifice privind originea și continuitatea populației autohtone; ea a fost etapa esențială, datorită complexei încărcături simbolice, spre înfăptuirea primei Mari Uniri sub sceptrul lui Mihai Viteazul, prezentat drept o "bestie" în cartea reeditată în capitala ungară scrisă de Kosztin Arpad, un personaj care "scuipă " efectiv pe tot ceea ce este românesc.

Nu ar fi câtuși de puțin surprinzător ca în perioada amânării sine die a accesului României în structurile euro-atlantice să se înmulțească vocile și provocările revizioniste. Astfel, Milton G.Lehrer afirmă în lucrarea "Transylvania-History and Reality": "Ungurii urmăresc o politică violentă și oarbă împotriva nașionalităților supuse Coroanei, în mod deosebit împotriva Românilor". Precedentul horthyst impune precauție din partea autorităților române, dacă este să luăm în calcul chiar și numai catehismul revizionismului unguresc prezentat în decalogul de mai jos, catehism din care a izvorât și au crescut lozincile criminale ale lui Ducso Csaba:

  1. Nu uita că tu ești fiul națiunii maghiare care a fost dezonorată și umilită. Chiar și noaptea când te trezești, amintește-ți că milioane de frați de-ai tăi suferă sub oribilul și brutalul jug al perfizilor bandiți.
  2. Atâta vreme cât frații tăi torturați nu vor fi eliberați, nu vei simți pe deplin nici o bucurie și nu vei avea nici o sărbătoare.
  3. Propagă ideea că nu va fi pace și că imensa noastră mizerie nu va avea sfârșit până când nu vom relua vechile teritorii.
  4. Fă legământul de a consacra toate forțele și toate posibilitățile tale reconstruirii Marii Ungarii.
  5. Acela care zice că noi trebuie mai întâi să ne întărim și pe urmă să alungăm bandiții care ne stăpânesc teritoriile, este un mizerabil care-și pierde țara. Poți fi sigur că infamul vorbește așa pentru că se simte bine într-o Ungarie mutilată. Noi suntem încă suficient de tari în teritoriile ocupate de ei pentru a putea termina cu inamicii noștri.
  6. Străduiește-te să provoci demoralizare printre inamicii noștri.

Ingrat lucru ca revenind de pe tărâmul ideologiei și istoriei pe cel al adevărurilor contemporaneității, să pui față în față utopia și realitatea. În urma celor prezentate mai sus, tragem un semnal de alarmă Guvernului României și solicităm tuturor formațiunilor politice să ia măsurile care se cuvin, pentru ca dorințele unor etnici maghiari să nu se materializeze.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 4 aprilie 2020, 15:00
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro