Viorel-Gheorghe Coifan
Viorel-Gheorghe Coifan
Ședința Camerei Deputaților din 2 martie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/09-03-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-06-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 02-03-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 martie 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.11 Viorel Gheorghe Coifan - declarație intitulată "Îmbunătățirea actului politic și economic de guvernare - o cosmetizare inutilă";

 

Domnul Corneliu Ciontu:

  ................................................

Dau cuvântul domnului Viorel Coifan. Va urma domnul Tiberiu Sbârcea.

Domnul Viorel Gheorghe Coifan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Declarația mea politică se intitulează "Îmbunătățirea actului politic și economic de guvernare" - o cosmetizare inutilă.

Recent, primul-ministru Adrian Năstase a prezentat domnului Günther Verheugen, la Bruxelles, agenda priorităților executivului până în luna iunie.

Documentul se vrea a fi un proiect ambițios care să conducă la obținerea unor rezultate concrete și de substanță în pregătirea României pentru aderare. În realitate însă măsurile preconizate reprezintă un amalgam - neaoșul nostru talmeș-balmeș - de intenții de modificări structurale și măsuri punctuale, de-o naivitate dezarmantă.

În vederea ameliorării criteriului politic, în cadrul reformei justiției, se dorește ca în paralel cu ambițiosul proiect de adoptare a unui pachet legislativ pentru reforma justiției să se instaleze și o linie telefonică specială în cadrul Secretariatului General al Guvernului, pentru ca cetățenii, sub rezerva anonimatului, să informeze instituțiile implicate în lupta împotriva corupției. Să concluzionăm că buturuga mică, adică linia telefonică specială, va răsturna carul mare al corupției?

Tot din document aflăm că Parchetul Național Anticorupție nu și-a putut exercita mandatul, adică să prindă pe marii corupți, datorită lipsei de personal și a resurselor financiare adecvate. Dar cum stăm, atunci, că debirocratizarea și cu economiile la buget?

Putem, în continuare, cita copios din paragraful dedicat reformei administrației publice.

Guvernul dorește să adopte o strategie revizuită, actualizată privind reforma administrației publice și care să se bazeze pe o "Carte Albă". Același guvern, cu mici excepții, își propunea, în cadrul Programului de guvernare, capitolul 9, intitulat "Reforma administrației publice centrale și locale. Dezvoltarea regională" ca, printre altele, până în anul 2001, să elaboreze Codul Administrativ, Codul de procedură administrativă și Codul Electoral. Nu a produs nici una dintre aceste legi.

În februarie 2003, în cadrul "Cărții albe a guvernării PSD - bilanțul primilor doi ani de guvernare", cap. XXXIV este dedicat tot reformei administrației publice, care este ilustră, dar lipsește cu desăvârșire. Parafrazându-l pe P.P. Carp care, mâhnit, afirma că "Românii nu de inteligență duc lipsă, ci de caractere", putem spune că Guvernul Năstase nu de cărți albe duce lipsă, ci de voința de-a concretiza conținutul lor.

Se amestecă măsuri pur administrative, ca și identificarea și separarea competențelor Cancelariei Primului-ministru, ale Secretariatului General al Guvernului, ale Ministerului Administrației și Internelor cu opțiuni strategice privind descentralizarea, cuprinse într-o singură lege. Cu titlu de exemplu, amintim că în Franța, în 1982, atunci când s-a început descentralizarea, au fost adoptate simultan mai multe legi cuprinse într-un pachet legislativ ce viza acest important proces.

Dacă guvernul actual ar fi manifestat coeziune și consistență, atunci ar fi propus concomitent două pachete de legi privind reforma, atât cea din justiție cât și cea din administrație. Guvernul dorește însă să atenueze șocul propagat de Parlamentul European prin măsuri nerealiste și insuficient elaborate.

Suntem în martie, iar alegerile locale vor avea loc peste trei luni, în 6 iunie. Să credem că guvernul actual, emanația partidului-stat atât de ahtiat de-a câștiga lozul cel mare la alegeri, și-a schimbat brusc prioritățile? Nu, el încearcă să prezinte Bruxelles-ului aceeași Mărie cu altă pălărie. O Mărie obosită, fardată violent, cu o pălărie ponosită, ale cărei pene de struț nu mai încântă pe nimeni.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 6 iunie 2020, 22:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro