Plen
Ședința Senatului din 9 iunie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.81/16-06-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
02-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 09-06-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 9 iunie 2005

10. Dezbaterea și adoptarea proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.64/1995 privind procedura reorganizării judiciare și a falimentului.
 
consultă fișa PL nr. L130/2005

Domnul Nicolae Văcăroiu:

................................................

Proiect de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.64/1995 privind procedura reorganizării judiciare și a falimentului.

Comisia juridică de numiri, disciplină, imunități și validări, domnul Vasilescu. Doamna secretar de stat Mara Râmniceanu. Vă rog. Dumneavoastră prezentați, da? Vă rog, o sinteză.

Doamna Mara Rîmniceanu:

Da, eu prezint. Noi suntem și inițiatorul, de fapt.

Din practica noastră, Ministerul Finanțelor fiind principalul creditor, s-a constatat că sunt anumite disfuncționalități în ceea ce privește modul de reglementare privind falimentul.

Proiectul de lege aduce anumite modificări, dintre care principalele ar fi:

Condiționarea efectuării conversiei de acțiuni de acordul creditorului, pentru că, în practică, s-a constatat că se făcea conversia și creditorul nu mai putea să-și recupereze creanța;

Se modifică numărul de categorii care votează planul de reorganizare, de la 5 la 3, respectiv rămân numai creditorii garantați, creditorii bugetari și creditorii chirografari;

În cazul în care creditorii bugetari votează împotriva planului se consideră că și categoria celorlalți creditori au votat împotrivă.

Pentru Ministerul Finanțelor, pentru a-și recupera creanțele, acest fapt reprezintă o necesitate.

Prin urmare, Ministerul Finanțelor Publice propune adoptarea proiectului în forma din raport.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Am înțeles. Domnul senator Vasilescu prezintă raportul Comisiei juridice. Aveți cuvântul.

Domnul Gavrilă Vasilescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnilor colegi, Comisia juridică de numiri, disciplină, imunități și validări, la data de 1 iunie 2005, a luat în dezbatere proiectul de lege. S-a făcut un număr de 10 amendamente ,care au fost admise de comisie. Vreau să vă spun că domnul senator Țibuleac a avut un număr de amendamente care au fost admise de Comisia economică. În Comisia juridică de numiri, disciplină, imunități și validări a renunțat la ele pentru că a rămas să vină cu un proiect de act normativ în care toate acele amendamente pe care domnia-sa le avea să fie cuprinse într-o inițiativă legislativă.

S-au primit avize favorabile din partea Comisiei economice, Comisia pentru buget, finanțe și bănci pentru acest proiect de act normativ. Deci raportul este de admitere, legea face parte din categoria legilor ordinare, iar Senatul este prima Cameră sesizată. Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc. Dezbateri generale. Domnul senator Nicolae-Vlad Popa.

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Domnule președinte, și eu am inițiat, împreună cu specialiștii de la Universitate, de la Uniunea Lichidatorilor, un set de amendamente care au fost admise de comisie. Trebuie să reparăm, putem să reparăm acest lucru. Este o inadvertență. Adică se repetă.

Noi am modificat, la pct.8, domnule președinte, dacă puteți să mă urmăriți. S-a modificat alin.2 în care se enumeră categoriile de creditori care vor vota separat.

Dintr-o eroare materială nu se abrogă alin.5 în care se enumeră exact aceleași categorii sub altă denumire, adică a creanțelor. Consiliul Legislativ ne-a cerut să modificăm această sintagmă, pentru că creditorii sunt cei care votează, nu creanțele sunt votate separat.

Ar rămâne două texte identice, sigur, într-o exprimare diferită.

Deci, rugămintea mea este - și am anunțat ministerul și pe reprezentantul comisiei, și sunt de acord - să abrogăm alin.5 pentru a nu avea o repetare în lege a acestei reglementări.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc. Mai sunt luări de cuvânt?

Domnul Gavrilă Vasilescu:

Da. Este corect. Comisia susține punctul de vedere al domnului senator.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc. Stimați colegi... Domnul Bindea, vă rog.

Domnul Liviu-Doru Bindea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi, vreau să subliniez poziția Partidului România Mare cu privire la acest proiect de lege pentru că nu este un oarecare proiect de lege, ci este unul care a rezultat din multiplele disfuncționalități constatate nu numai de Ministerul Finanțelor, așa cum se reține în raport, ci și de societatea civilă cât și de alți creditori.

De aceea este foarte important că s-au reglementat, s-au corelat, de fapt, dispozițiile cu Legea nr.64/1995, în așa fel încât să se poată ajunge ca judecătorul sindic să fie nominalizat de președintele tribunalului. De asemenea, s-au corelat prevederile Legii nr.64/1995 și ale Codului de procedură civilă în privința executării silite.

În această situație, sumele rezultate din executarea silită, după încheierea procedurii falimentului, vor fi repartizate de către executorul judecătoresc, în conformitate cu Legea nr.64/1995, în baza tabelului definitiv consolidat pus la dispoziție de către lichidator.

Acestea sunt doar câteva dintre elementele foarte importante, de noutate, pe care le aduce acest proiect, și sperăm ca, prin reglementarea acestor chestiuni, care au fost, nu de puține ori, sursă de abuzuri și sursă de arbitrariu, să se ajungă într-o stare de normalitate în derularea acestei activități atât de importante, care este activitatea de lichidare judiciară, în așa manieră, încât lichidarea judiciară să poată să constituie în economia românească un nou punct de plecare pentru o societate, și nu un prohod al acestei societăți comerciale.

Pentru aceasta și pentru multe alte argumente, Partidul România Mare susține proiectul de lege.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Mai sunt luări de cuvânt? Nu.

Stimați colegi, vă rog să mă urmăriți. Se propune eliminarea alin. 5, de la poziția 8, întrucât a fost preluat în celelalte amendamente.

Vă rog să votați.

S-a votat cu 84 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, 3 abțineri.

Supun votului dumneavoastră raportul cu cele 10 amendamente admise.

Vă rog să votați.

S-a votat cu 85 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, o abținere.

Supun votului dumneavoastră proiectul de lege. Desigur, vom opera modificările.

S-a adoptat cu 83 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, o singură abținere.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 3 aprilie 2020, 0:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro