Horea-Dorin Uioreanu
Horea-Dorin Uioreanu
Ședința Camerei Deputaților din 15 noiembrie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.176/22-11-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
16-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 15-11-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 noiembrie 2005

  1. Intervenții ale deputaților:  
  1.36 Horea Dorin Uioreanu - intervenție cu tema "Reforma administrației publice și respectul față de cetățeni";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Horea Dorin Uioreanu:

"Reforma administrației publice și respectul față de cetățeni"

Stimați colegi,

Susțin această declarație politică, datorită faptului că Guvernul Tăriceanu s-a angajat să susțină o adevărată reformă a administrației publice, iar acest deziderat nu poate fi susținut fără adoptarea unei legislații bazate pe principii corect trasate și măsuri clare, precum descentralizarea și întărirea autonomiei locale, descentralizarea fiscală și reforma instituțiilor publice. Pentru respectarea acestor puncte de plecare în elaborarea unei legislații clare și unitare trebuie să contribuim în calitate de for legislativ și în virtutea încrederii cu care ne-au investit românii.

În urma lecturării proiectului de modificare și completare a Legii 215/2001, aș dori să aduc câteva completări care sper că se vor regăsi în forma finală a proiectului, deoarece este vorba de măsuri necesare unei bune administrații, pe care Alianța D.A. și le-a asumat în campania electorală și de care avem nevoie în contextul integrării europene.

În primul rând, în proiectul de lege nu se vorbește despre introducerea votului uninominal, pentru consiliile locale, pentru a demara acest proces de la un nivel mai mic, pentru a pregăti populația pe viitor pentru cultura votului uninominal. Este, o mai spun încă o dată, un gest de respect față de cetățeni, un impuls clar spre responsabilizarea și maturizarea clasei politice.

În al doilea rând, în proiectul de lege, conceptul de administrator public este aplicat greșit, întrucât administratorul public trebuie să fie o persoană independentă, cu cunoștințe temeinice în domeniul administrației publice, o persoană independentă și trainică. City-managerul american - modelul de origine al administratorului public - este angajat pe bază de contract de muncă pe o perioadă care de multe ori depășește zece ani. Este nevoie ca administratorul public român să fie angajat pe bază de concurs și validat de Consiliul Local, pentru a evita o numire a acestuia de către primar, membru de partid, pe alte criterii decât cele ale competenței. Nu vreau să personalizez sau să cred că această prevedere a fost introdusă cu rea credință; mai mult, consider că școala românească de adminsitrație publică are ocazia de această dată să își arate valoarea prin intermediul acestei prevederi: administrația publică trebuie făcută de către profesioniști, de către absolvenți de studii administrative, nu de către băieții de casă ai primarilor trecători; administratorii publici trebuie să reziste de la o legislatură la alta, pentru a asigura continuitatea actului administrativ, pentru a pune în aplicare proiectele pe termen lung ale comunității. Este vorba tocmai de ideea existenței acestei funcții, care nu are voie să fie politizată.

O altă prevedere pe care o consider o ingerință a politicului în actul adminsitrativ o reprezintă articolul 42, care prevede conducerea sedințelor de Consiliu Local de către primar. Consider că legea, în forma actuală, asigură o echidistanță necesară desfășurării în bune condiții a dezbaterilor din forumul local, iar, prin conducerea ședințelor de către acesta, s-ar putea interveni în buna funcționare a aparatului al Consiliului.

Consider că luarea în discuție și susținerea acestor propuneri pe care le-am expus mai sus sunt strict necesare societății românești și concordă cu programul cu care Alianța D.A. a câștigat alegerile în anul 2004. Nu în ultimul rând, este un gest de respectare a normelor recomandate de partenerii noștri europeni și demonstrația față de cetățenii României că nu le vom înșela așteptările.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 17 septembrie 2019, 11:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro