Dan-Ștefan Motreanu
Dan-Ștefan Motreanu
Ședința Camerei Deputaților din 4 aprilie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.48/14-04-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 04-04-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 aprilie 2006

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.32 Dan Ștefan Motreanu - despre președinția CNSAS și efectele "scandalului" CNSAS;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Dan Ștefan Motreanu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați

Întreaga săptămână trecută a fost marcată de scandalul CNSAS. Nu mai vreau să insist acum cine sunt cei care au stat la baza acestui scandal. Sunt cunoscuți și se pare că nu au nici o undă de regret. Regrete vor fi, însă mai târziu, când efectele acestui scandal se vor întoarce, la fel ca un bumerang, împotriva celor care l-au generat.

Aceste efecte vor fi însă păgubitoare nu numai pentru cei mai sus amintiți, ci și pentru imaginea României. Și am să explic de ce. Se știe că în șase ani de activitate, CNSAS nu a avut deloc rezultate notabile în activitatea de deconspirare a Securității. Au fost deconspirați 134 de informatori/turnători dintr-un total care cred că este de ordinul a câteva sute de mii. Din 201 ofițeri de securitate despre care existau informații că ar fi făcut poliție politică, deținătorii de arhive au trimis date doar pentru 68, iar vechiul Colegiu al CNSAS a emis date clare doar pentru 47. De ce acest bilanț care nici măcar ca o glumă nu poate fi tratat? Pentru că nu a existat voința politică a fostei guvernări de a fi deconspirată Securitatea și colaboratorii ei. Pentru că, în strânsă complicitate cu Puterea, SRI și ceilalți deținători de arhive nu au dorit aflarea adevărului. Și, nu în ultimul rând, pentru că reprezentanții PSD și PRM din Colegiul CNSAS au sabotat sistematic activitatea instituției.

Ceea ce s-a întâmplat la CNSAS în primi șase ani de activitate se va întâmpla și în următorii șase ani.Nu vreau să acuz apriori vreo putere a statutului sau pe deținătorii de arhive. Nu vreau să acuz pe linie politică pe cei care au încălcat înțelegerea și i-au dat verde dlui Turianu să candideze. Dar un lucru este clar: cu un preșledinte în persoana lui Corneliu Turianu, lucrurile nu se vor îndrepta. În primul rând, domnul Turianu va fi obligat celor care i-au acordat votul, adică reprezentanții PSD și PRM din Colegiul CNSAS. Or, am arătat mai înainte, iar rezultatele Colegiului vorbesc de la sine, reprezentanții PSD și PRM din Colegiu, ca și cele două partide care i-au propus - până la proba contrarie mă refer doar la aceste partide - nu doresc în nici un caz ca Securitatea să fie deconspirată. Drept consecință, se va ajunge la următoarea situație: tinerii investigatori ai CNSAS vor depista securiști care au făcut poliție politică, dar în colegiu, cei care l-au votat pe domnul Turianu și evident domnia sa care le este obligat, vor da aviz negativ dosarelor primite de la investigatori. La fel se va întâmpla și cu politicienii din cele două partide, și nu numai, care nu vor fi deranjați de echipa din jurul domnului Turianu. Anticipez de acum că foarte multe voturi din Colegiu vor avea următorulrezultat: 6 la 5 (sau chiar 7 șa 4) în favoarea securiștilor.

Dacă domnul Ticu Dumitrescu ar fi președintele CNSAS, sunt consvins că vom asista la deconspirări pe bandă rulantă a foștilor securiști. Ori tocmai acest lucru nu se vrea!

PS. 1 Diferențe între Ticu Dumitrescu și Corneliu Turianu

  1. Guvernul și PNL au propus pentru Colegiul CNSAS două persoane total apolitice (Mircea Dinescu și Claudiu Secașiu) și una (Ticu Dumitrescu) care nu a fost membru PNL, a fost pânâ în 1999 membru PNȚCD, fiind eliminat tocmai pentru că a vrut o lege adevărată a deconspirării Securității. Concluzia: Guvernul și PNL au respectat ad litteram legea CNSAS aflatăîn vigoare.
  2. Domnul Turianu, propus de PD, a fost, este, membru al acestui partid. Prin desemnarea domniei sale, legea a fost încălcată.
  3. Dl Ticu Dumitrescu este autorul legii CNSAS.
  4. Dl Turianu este cel care a introdus în lege sintagma "poliție politică", sintagmă care a redus considerabil aria celor ce pot fi deconspirați. Împotriva sintagmei "poliție politică" s-a pronunțat și ministrul justiției, Monica Macovei, ministru propus de același partid care l-a propulsat în CNSAS și pe dl Turianu.
  5. Dl Ticu Dumitrescu a fost deținut politic.
  6. Dl Turianu a făcut deținuți politici.

PS. 2

Pentru a înlătura orice confuzie, atrag atenția celor care îl consideră pe fostul președinte al CNSAS, Gheorghe Onișoru, un produs al PNL, că lucrurile nu stau deloc așa. Domnul Onișoru a fost propus de PNL, la sugestia unor reprezentanți ai societății civile, din care făcea și domnia sa parte. Deci nu a fost membru al PNL. După primele derapaje ale sale, PNL l-a avertizat și i-a retras sprijinul politic. Rog pe toți amatorii de comparații fanteziste să consulte presa din anii 2002 și 2003.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 22 septembrie 2019, 5:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro