Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 04-04-2006

Ședința Camerei Deputaților din 4 aprilie 2006

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.51 Horea Dorin Uioreanu - referire la situația precară a infrastructurii;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Horea Dorin Uioreanu:

Am inițiat săptămâna trecută un demers extrem de necesar pentru a intra în normalitate în privința unei probleme extrem de spinoase, și anume aceea a construirii autostrăzii Brașov-Borș. Am solicitat, în acest sens, ministrului Gheorghe Dobre, desecretizarea contractului încheiat între statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor și compania americană Bechtel, iar Partidul Național Liberal a înțeles și adoptat poziția avută de mine.

În urma discuțiilor pe care le-am purtat în teritoriu, am fost întrebat de nenumărate ori de ce lucrările la autostrada Transilvania stau pe loc, acest gest fiind interpretat ca un semnal de ignoranță dinspre București către o parte importantă a contribuabililor români. Având în vedere faptul că este vorba de un contract cu bani publici, realizat prin atribuire directă, fără organizarea unei licitații, am considerat oportună lămurirea oricăror suspiciuni care aplanează asupra acestui subiect.

Ca parlamentar de Cluj, consider că sunt inacceptabile întârzierile înregistrate în construirea autostrăzii Transilvania. Cred că lucrările stagnează pentru că responsabili de rang înalt din Ministerul Transporturilor dau dovadă de ignoranță și dispreț față de contribuabili. Dar cel mai grav este faptul că lucrările au fost oprite, deși Guvernul a alocat sume importante de la bugetul de stat.

Numai ineficiența ministrului Gheorghe Dobre împiedică finalizarea autostrăzii de care au nevoie cei din Transilvania. În loc să blocheze construcția de autostrăzi, ministrul Transporturilor ar trebui să vină cu soluții pentru dezvoltarea infrastructurii. În loc să se ascundă după semnele de întrebare și după suspiciunile de corupție, în care a fost învăluit contractul Bechtel, domnul Gheorghe Dobre ar trebui să desecretizeze acest document.

De aceea, am cerut accesul public la contract și imediat ce îl voi vedea, voi face publică situația reală și obiectul contractului pentru că trebuie să se știe adevărul despre autostrada pe care și-o doresc toți transilvănenii. De aceea, mă întreb cum va gestiona domnul Dobre, de la 1 ianuarie 2007, fondurile comunitare pentru infrastructură, ținând cont de ineficiența crasă de care a dat dovadă în conducerea ministerului.

Ceea ce este, însă, cel mai grav este faptul că, prin atitudinea sa, ministrul Gheorghe Dobre pune în pericol îndeplinirea programului de guvernare și a promisiunilor electorale ale Alianței.

Iar temerile mele nu sunt neîntemeiate dacă ne amintim ineficiența ministrului Transporturilor în gestionarea crizei de pe Valea Oltului. Vă aduc aminte că, deși a vizitat zilnic zona afectată, nu a reușit să facă nimic pentru deblocarea DN 7. A fost nevoie de prezența fostului său șef pe linie de partid, președintele Traian Băsescu, pentru ca lucrurile să se urnească. A fost nevoie ca Președintele României să-l apostrofeze și să-i strige public ineficiența.

Prin această declarație politică, doresc să mai atrag încă un semnal de alarmă asupra unei doleanțe a românilor din Ardeal. Ei, datorită contribuțiilor considerabile la bugetul de stat, sunt îndreptățiți să aibă o pune de legătură cu Bucureștiul. Și consider că este treaba mea să le susțin opiniile în Parlamentul României.