Plen
Ședința Camerei Deputaților din 4 aprilie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.48/14-04-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 04-04-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 aprilie 2006

11. Dezbaterea Proiectul Legii serviciului de salubrizare a localităților (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 517/2005

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

Pct.12. Proiectul Legii serviciului de salubrizare a localităților. Camera Deputaților este Cameră decizională. Potrivit art.115 - procedură de urgență. Legea are caracter ordinar.

Are cuvântul inițiatorul.

Sintetic, vă rog, domnule secretar de stat Toader.

Domnul Mircea Nicu Toader (secretar de stat, Ministerul Administrației și Internelor) :

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Ne aflăm în fața Legii serviciului de salubrizare a localităților. Face parte din pachetul de legi privind serviciile comunitare. Este o lege specială, care reglementează înființarea, organizarea, gestionarea, exploatarea, finanțarea și controlul funcționării serviciului public de salubrizare a localităților, urmând să se aplice serviciilor publice de salubrizare a localităților organizate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor și al sistemelor de asociații de dezvoltare comunitară.

Proiectul a fost emis pentru îmbunătățirea cantitativă și calitativă a serviciilor de salubrizare a localităților și pentru revizuirea legislației naționale specifice, având în vedere prevederile legislației europene.

Acest proiect propune, de asemenea, abrogarea Ordonanței nr.87 inițiale, care reglementa acest serviciu și, cu această lege, putem să stabilim condiții foarte clare pentru serviciul de salubritate, în condiții de calitate deosebită și cu preț de cost cât mai scăzut.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Din partea comisiei? Vă rog raportul și propunerea de timpi de dezbatere.

Domnul Dan Ioan Popescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art.89-108 din Regulamentul Camerei, comisia a fost sesizată spre dezbatere și avizare în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul Legii serviciului de salubrizare a localităților.

Senatul a fost adoptat proiectul de lege în ședința din 31 octombrie 2005. Consiliul Legislativ, de asemenea, a avizat proiectul de lege cu observații preluate de către inițiator. Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic și Comisia juridică, de disciplină și imunități au avizat favorabil acest proiect de lege.

Proiectul, așa cum spunea și domnul secretar de stat, are ca obiect stabilirea cadrului juridic unitar pentru înființarea, organizarea, gestionarea, exploatarea, finanțarea și controlul funcționării serviciului public de salubrizare a localităților, urmând să se aplice serviciilor publice de salubrizare, organizate la nivelul comunelor, orașelor și municipiilor, indiferent de mărimea acestora.

Proiectul se înscrie pe coordonatele politicii Uniunii Europene, având drept finalitate crearea pieței interne a serviciului de interes general și promovarea coeziunii sociale și teritoriale, ale cărei reguli fundamentale, conform principiului subsidiarității, sunt stabilite la nivel comunitar, în timp ce modalitățile efective de aplicare rămân la latitudinea statelor membre ale Uniunii Europene.

Proiectul de lege a fost emis pentru îmbunătățirea cantitativă și calitativă a serviciilor de salubrizare a localităților.

Prin acest proiect de lege se propune o abrogare a Ordonanței Guvernului nr.87/2001 privind serviciile publice de salubrizare a localităților, aprobate cu modificări prin Legea nr.139/2002, cu modificările și completările ulterioare.

Membrii comisiei au examinat proiectul de lege în câteva ședințe. Au participat atât reprezentanții Ministerului Administrației și Internelor, cât și ai A.N.R.S.C., ai Ministerului Mediului și Gospodăririi Apelor.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât, în unanimitate, adoptarea Proiectului Legii serviciului de salubrizare a localităților, cu amendamente admise și respinse.

Vă propun ca timp, domnule președinte, 10 minute.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă la dezbateri generale, grupurile doresc să intervină?

Domnul deputat Călian.

Domnul Petru Călian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Problema salubrizării este una vitală și mă bucur că măcar integrarea în Uniunea Europeană ne grăbește puțin să luăm măsuri, astfel încât să nu mai avem probleme de acest gen în întreaga țară.

Sper că prin acest proiect de lege sunt prevăzute fonduri suficiente pentru a lua măsurile care se impun în vederea salubrizării tuturor localităților, dar cred eu că o problemă rămâne totuși nerezolvată - problema acelor gropi ecologice cu care se confruntă marile orașe, municipiile reședință de județ, în special, din întreaga țară. Aici problema este încă nerezolvată, dar, din momentul în care am făcut un pas și nu mai achiziționăm utilaje de împachetare gen power-pack, de exemplu, așa cum au fost la Cluj, atunci când ele au fost aduse de mâna a doua, dar puțin vopsite, au dat la prima mână, cel puțin din punctul de vedere al prețului. Sunt alte vremuri, este o altă coaliție aflată la Putere și sper că n-o să mai fim puși în această situație rușinoasă.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Alte intervenții din partea grupurilor? Nu sunt. Vă mulțumesc.

Trecem, atunci, la dezbatere. Vă propun să lucrăm pe raportul comisiei, iar, acolo unde există susțineri de amendamente respinse, rog inițiatorii să intervină.

Titlul? Observații? Propuneri? Nu.

Pct.2-pct.10, dacă există observații? Propuneri?

Vă rog. Din partea comisiei.

Domnul Ioan Bivolaru:

La pct.8 și la pct.9.

La pct.8, domnule președinte, ultima literă, lit.l): "respectarea cerințelor din legislația privind protecția mediului", pentru că nu avem legislație de mediu în sensul acesta; exprimarea nu este corectă.

Și ar fi exact aceeași reformulare la art.6, pe pag.11, la lit.c), tot în partea finală: "cu respectarea cerințelor impuse de legislația privind protecția mediului, în vigoare".

Domnul Bogdan Olteanu:

Observații? Propuneri? Nu. Vă mulțumesc.

Pct.10, pct.11, pct.12, pct.13, pct.14, pct.15, pct.16, pct.17, pct.18, pct.19, pct.20, pct.21, pct.22, pct.23, pct.24.

Vă rog, domnule secretar de stat.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Domnule președinte,

Pentru o formulare mai corectă și pentru a elimina eventuale ambiguități, am propune ca la art.24 alin.1 lit.a), textul propus să fie următorul: "comunitățile locale considerate în întregul lor ...

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnule secretar de stat, suntem pe punctele din raport, deci pct.24 e art.18. Păstrați-vă ideea și reveniți.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Pct.31. Mă scuzați.

Domnul Bogdan Olteanu:

Pct.25, pct.26, pct.27, pct.28, pct.29, pct.30. Am ajuns la pct.31. Vă rog, domnule secretar de stat.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Da, vă mulțumesc.

Deci, revin. Este vorba de modificarea art.24 alin.1 lit.a), în sensul următor: "comunitățile locale considerate în întregul lor", sau "comunitățile locale componente ale asociațiilor de dezvoltare comunitară, în cazul activităților de interes general, a căror contractare se realizează de autoritățile administrației publice locale".

Este nevoie să introducem acest text suplimentar, pentru a stabili că administrația locală contractează aceste activități.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Comisia? De acord.

Vă rog.

Domnul Mircea Nicu Toader:

De asemenea, la alin.b), tot pentru claritatea textului, unde spune cine va participa, "persoanele fizice ori juridice care beneficiază individual de una sau mai multe activități specifice serviciului de salubrizare", la fel: "în cazul activităților a căror contractare se realizează în baza unui contract de prestare a serviciului încheiat în nume propriu cu operatorul".

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Comisia? De acord.

Dacă nu există observații și comentarii? E-n regulă.

Pct.32.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Nu, tot la pct.31, dacă-mi permiteți.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog, domnule secretar de stat.

Domnul Mircea Nicu Toader:

La alin.6, unde "membrii comunităților locale, persoane fizice sau juridice au, în calitatea de utilizatori" și am introdus suplimentar "direcți sau indirecți", fiindcă pot fi utilizatorii direcți sau indirecți, prin intermediul unei societăți intermediare.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Comisia? De acord?

Domnul Mircea Nicu Toader:

De asemenea, tot la alin.6 lit.a), tot o chestiune de text: "să respecte clauzele contractului de prestare a serviciului", și nu "de prestări a serviciului". Este chestiune de gramatică.

Și mai am încă una.

Domnul Bogdan Olteanu:

Da, vă rog.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Treceți până la ...

Domnul Bogdan Olteanu:

Pct.32, pct.33.

Domnul Mircea Nicu Toader:

La pct.33, dacă-mi permiteți.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog.

Domnul Mircea Nicu Toader:

La art.25, tot pentru corectitudinea textului, se spune, la sfârșit: "a principiilor prevăzute de art.43 din lege, de utilități publice, precum și a următoarelor principii"; deci "precum", nu "cât și a următoarelor principii".

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Bun. Vă mulțumesc.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Și mai am ...

Domnul Bogdan Olteanu:

Tot la pct.33?

Domnul Mircea Nicu Toader:

Nu, la pct.34.

Domnul Bogdan Olteanu:

La pct.34?

Domnul Mircea Nicu Toader:

Da. La pct.34, este corect să tăiem "furnizarea", fiindcă nu se furnizează serviciul; se prestează, nu se furnizează. Și să rămână "prestare de serviciu".

Domnul Bogdan Olteanu:

Comisia, de acord? E-n regulă. Vă mulțumesc.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Tot la art.26, la lit.b): "operatori și utilizatori individuali ai serviciului", nu "utilizatori" simpli. Numai pentru ei se referă generatori de deșeuri.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc. Comisia? Vă mulțumesc.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Și ultima prevedere, tot la același punct, la lit.a) de la alin2, la fel să fie scos "furnizarea" și să rămână numai "prestarea de serviciu".

Domnul Bogdan Olteanu:

E-n regulă. Comisia? Da, vă mulțumesc.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Vă mulțumesc și am terminat.

Domnul Bogdan Olteanu:

De la pct.35 până la pct.47, dacă există observații? Nu. Vă mulțumesc.

Amendamentele respinse, înțeleg că nu se susțin.

Bun. Rămas la vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 3:10
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro