Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 iunie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.110/30-06-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-09-2021
20-09-2021
15-09-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 22-06-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 iunie 2006

33. Dezbaterea Propunerii legislative privind informarea publicului spectator asupra modalității de interpretare "play-back" de către soliștii vocali în timpul spectacolelor (Legea Play -Back) (rămasă pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 690/2005

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

Punctul 38. Propunerea legislativă privind informarea publicului spectator asupra modalității de interpretare play-back de către soliștii vocali în timpul spectacolelor. Legea play-back.

Legea are caracter ordinar. A fost respinsă de Senat.

Raport de adoptare de la Comisia pentru cultură.

Suntem Cameră decizională.

Inițiatorul nu se află în sală.

Rog comisia să prezinte raportul.

Doamna Raluca Turcan:

Bună ziua!

Comisia pentru cultură, arte și mijloace de informa în masă a fost sesizată pe fond cu această inițiativă legislativă.

Propunerea are ca obiect de reglementare informarea publicului spectator asupra modalității de interpretare play-back de către artiști interpreți vocali în timpul spectacolelor sau concertelor, în acest mod excluzându-se, practic, posibilitatea inducerii în eroare a publicului spectator asupra modalităților de interpretare.

Comisia a discutat această inițiativă legislativă care a fost respinsă de Senat, dar vă propune dumneavoastră adoptarea acestei propuneri cu o serie de amendamente care, de fapt, constau în rescrierea cap-coadă a acestei propuneri.

Așadar, vă supun dumneavoastră propunerea de adoptare a acestei inițiative cu amendamente.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, doamna președintă.

Dacă există intervenții la dezbateri generale?

Domnul deputat Emilian Frâncu.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Într-adevăr, deși au venit recomandări negative atât de la Guvern, cât și de la Senat, Comisia noastră de cultură a făcut un efort, zic eu, semnificativ și am transformat întreaga lege în așa fel încât ea să poată să fie, în acest moment, votată.

Grupul PNL susține acest proiect de lege și vă rog, în acest sens, să îl votați.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții la dezbateri generale? Domnul deputat Mircea Costache.

Domnul Costache Mircea:

Domnule președinte,

Consider că, la acest punct de pe ordinea de zi, puteați să-l delegați mai bine pe domnul Miron Mitrea, care ne-a dovedit că are un mai dezvoltat simț al umorului.

Chestiunea nu este de reglementare a legislativului. Cred că este pe la uniunile de creație.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții? Domnul deputat Hunor Kelemen.

Domnul Kelemen Hunor:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Prima variantă a proiectului de lege, într-adevăr, nu era aplicabilă. Dacă ar fi fost adoptată, nu putea fi pusă în aplicare. Dar, în Comisia pentru cultură noi am reluat dezbaterea și, de la articol la articol, am rescris legea în așa fel încât să fie aplicabilă.

Noi credem că publicul trebuie informat și în cazul în care este un concert într-un spațiu public și în cazul în care este transmis un concert prin televiziune, prin radio. Publicul trebuie să știe dacă se cântă live sau play-back.

Noi considerăm că prin lege trebuie reglementat acest lucru, fiindcă nu poate CNA reglementa doar pentru televiziune și pentru radio, fiindcă sunt foarte multe spectacole în spațiul public, unde, într-adevăr, nu se cântă live, ci se face un play-back de bună calitate sau mai puțin bună.

Noi considerăm că trebuie reglementat prin lege și grupul nostru a susținut și în comisie și va susține și în plen acest proiect de lege în această variantă.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Dacă nu mai există intervenții la dezbateri generale, trecem la dezbatere pe articole.

Mergem pe raportul comisiei. Nu există amendament... Mai există o intervenție? Mă iertați, doamna deputat, vă rog foarte mult. Secretarul din partea stângă este ușor absent.

Doamna Gabriela Crețu:

Aș vrea să fac doar o foarte scurtă precizare în legătură cu obiecția că nu ar fi obiect de reglementare prin lege.

Noi ignorăm un lucru. Un concert nu este doar un act artistic, este un act comercial, iar reglementarea actuală este un act de protecție a consumatorului. Etichetarea produsului. Trebuie să știm ce cumpărăm.

Din acest punct de vedere, grupul nostru parlamentar susține inițiativa legislativă.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, doamna deputat.

Mai există intervenții la dezbateri generale? Da, vă rog, domnul deputat Ciocâlteu.

Domnul Alexandru Ciocâlteu:

Stimați colegi,

Nu doresc să cânt nimic, nici n-am cântat nici până acum, dar această lege este la fel de penibilă ca...

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog să vorbiți un pic mai în microfon, că nu vă auzim bine.

Domnul Alexandru Ciocâlteu:

...de penibilă ca și altele care au fost oferite aici, cu biblia și nu mai știu cu ce.

Aș vrea ca, și mă gândesc dacă în Senatul american s-a propus să se anunțe că Clark Gable avea urechile lipite atunci când se filmau scene de departe, pentru că avea urechile clăpăuge, că nu știu ce actriță făcea play-back pentru că avea o voce pițigăiată când s-a trecut la filmul sonor, încât acest anunț și această lege care se dorește să fie votată aici mi se pare o ofertă care nu vă spune nimic și care nici nu ne dă nouă o imagine de oameni serioși care votăm un lucru care este serios.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Mai există alte intervenții la dezbateri generale? Nu mai există. Inițiatoarea are alte însărcinări. Supun votului dumneavoastră -și sunt sigur că suntem cu toții alături de domnia sa - supun votului dumneavoastră, atunci, pe articole.

Punctul 1, Observații?

La punctul 1, domnul deputat Ujeniuc.

Domnul Dragoș Ujeniuc:

Mulțumesc, domnule președinte.

Probleme de redactare. Vă rog să observați că, din titlul legii, este eliminat cuvântul spectator și rămâne: Lege privind informarea publicului. La titlul 1. Observația pe care o fac este valabilă pentru redactarea și a următoarelor articole.

Sunt de acord cu această eliminare a cuvântului "spectator", dar vă rog, pentru punctele 2 și următoarele să eliminați din redactare "prin care publicul spectator, telespectator sau radioascultător trebuie informat asupra..." și textul curge. Adică ce vreau să spun. Atâta vreme cât în titlul legii se vorbește despre "public", sigur că în noțiunea de public intrând și publicul spectator și telespectator și radioascultător, se încarcă textul cu expresii inutile, așa încât pe tot parcursul legii, v-aș ruga să fiți de acord să folosim noțiunea de "public" în sensul generic, care include toate categoriile de public: spectator, telespectator sau radioascultător.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Din partea comisiei, doamna președintă Turcan.

Doamna Raluca Turcan:

Sunt de acord că textele de lege trebuie să fie cât mai clare cu putință, însă exprimarea din titlu este una generală și face referire la public per ansamblu, iar în textul articolelor am detaliat categoriile de public și mi se pare o detaliere bine venită, că avem public spectator, telespectator sau radioascultător, pentru a ști la ce categorie de evenimente ne referim.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Doamna președintă, în lumina celor pe care le spuneți, înțeleg că amendamentul devine unul de fond și nu mai este unul de tehnică legislativă și, ca atare, nu mai poate fi formulat în plen. De altfel, domnul deputat înțeleg că renunță.

Titlul legii. Observații? Comentarii? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 2. Observații? Comentarii? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 3. Adoptat. Punctul 4. Adoptat.

Punctul 5. Adoptat. Punctul 6. Adoptat. Cât ați zis?

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Semnalez o eroare materială strecurată.

Noi, când am discutat în comisie, am specificat prezentatorii spectacolelor sau emisiunilor de televiziune. Văd că în textul care ne-a fost prezentat această chestiune a fost omisă.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Observații de la comisie? De acord. Există obiecții, comentarii, la această observație? Nu. S-a însușit.

Deci, punctul 5, nu mai există alte observații sau comentarii.

Punctul 6. Vă rog, domnule deputat.

Domnul Emilian Valentin Frâcu:

Deci, același lucru. La punctul c) și d) ale art. 5, în cazul spectacolelor televizate, redactarea comisiei a fost: "în cazul emisiunilor de televiziune" și, de asemenea, la punctul c) o eroare materială. Deci propun schimbarea, apar de două ori "sau" imediat, unul lângă altul. Deci acolo, după ce spune "prezentatorii de concerte, spectacole sau emisiuni realizate în studio, preluate direct sau înregistrate și difuzate", propun schimbarea primului "sau" cu "ori". Deci: "spectacole ori emisiuni realizate".

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Comisia? De acord. Obiecții, observații, comentarii nu sunt.

Vă propun să ne însușim și această observație.

Punctul 6. Adoptat.

Punctul 7. Nu sunt obiecții, observații, comentarii. Adoptat.

Am finalizat dezbaterea pe articole. Rămâne marți, la vot final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 22 septembrie 2021, 5:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro