Ioan-Nelu Botiș
Ioan-Nelu Botiș
Sittings of the Chamber of Deputies of April 7, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.46/17-04-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
19-11-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 07-04-2009 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of April 7, 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.7 Ioan-Nelu Botiș - declarație politică cu tema "Propuneri de modificare a Legii nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției";

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Tot din partea Grupului parlamentar al PD-L, invit la microfon pe domnul deputat Ioan-Nelu Botiș.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Domnul Ioan-Nelu Botiș:

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Declarația mea politică se referă la modificarea Legii nr.161 din 2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnitaților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției.

Pe zi ce trece, criza economică este simțită, din păcate, din ce în ce mai mult în casele românilor. În primul rând, afectează familiile care încep să se confrunte cu șomajul și familiile compatrioților noștri întorși de la lucru din afara granițelor țării, cărora tot criza economică le-a desființat locurile de muncă. În județul Bistrița-Năsăud ca, de altfel, în toate județele țării, constatăm creșteri ale ratei șomajului, disponibilizări de personal datorită reducerii activitații și revenirea unui număr însemnat de persoane din Spania, Italia sau din alte țări occidentale.

O oportunitate pentru rezolvarea acestor probleme și pentru relansarea economică ar fi accesarea fondurilor europene. Până la această dată, fondurile europene absorbite sunt prea puține, iar pentru creșterea gradului de absorbție, actualul Guvern a început să monitorizeze săptămânal situația privind proiectele contractate.

Cu sprijinul Uniunii Europene, putem să promovăm ocuparea forței de muncă prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane și putem beneficia de 3,47 miliarde de euro până în 2013. Astfel, vom contribui la dezvoltarea pieței muncii prin reinserția pe piața forței de muncă a persoanelor neocupate și prin promovarea formării profesionale continue a adulților.

Cred că a sosit timpul ca fiecare instituție publică, fiecare firmă, școală sau universitate, asociație sau fundație să pregătească documentația pentru proiecte din cadrul celor șapte programe finanțate de Uniunea Europeană. Pentru a facilita accesul la aceste fonduri, actualul Guvern a reușit să simplifice procedurile privind accesarea lor, reducând atât volumul documentației necesare a fi depuse, cât și termenele necesare pentru aprobarea unui proiect.

La data de 1 aprilie 2009, Autoritatea de management a Programului Operațional Sectorial "Dezvoltarea Resurselor Umane" a publicat spre informare documentul cu privire la Strategia Integrată de Dezvoltare a Resurselor Umane pentru 2009-2020. De asemenea, a deschis liniile de finanțare aferente schemelor de ajutor de stat pentru ocupare, pentru formare și ajutorul de minimis.

Există două probleme cu care se confruntă instituțiile publice. Una este legată de faptul că persoanele implicate în scrierea de proiecte nu pot participa și la implementarea lor, datorită faptului că, fiind funcționari publici, se află în situația de incompatibilitate, conform Legii nr. 161/2003. O altă problemă se referă la cursurile de inițiere în scrierea de proiecte pentru angajații instituțiilor publice. Multe proiecte sunt respinse datorită faptului că persoanele care au contribuit la scrierea lor nu sunt suficient de pregătite. Propun astfel cursuri de inițiere în scrierea de proiecte și posibilitatea ca funcționarii publici să poată participa la implementarea acestor proiecte.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, domnule deputat.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 19 november 2019, 12:54
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro