Iosif Veniamin Blaga
Iosif Veniamin Blaga
Sittings of the Chamber of Deputies of April 7, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.46/17-04-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
12-11-2019
04-11-2019 (joint)
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 07-04-2009 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of April 7, 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.13 Iosif Veniamin Blaga - declarație politică având tema "DN7, un calvar pentru conducătorii auto și cetățenii municipiului Orăștie";

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Grupul parlamentar al PD-L, invit la microfon pe domnul deputat Iosif Blaga.

Domnul Iosif Veniamin Blaga:

Stimată doamnă președintă

Doamnelor și domnilor colegi,

Vin astăzi în fața dumneavoastră pentru a susține următoarea declarație politică: "DN 7, un calvar pentru conducătorii auto și cetățenii municipiului Orăștie".

DN 7, în traversarea municipiului Orăștie, reprezintă una dintre cele mai aglomerate rute din România, făcând legătura dintre granița de vest cu estul și sudul țării.

Sectorul de drum DN 7, care traversează municipiul Orăștie, este sectorul de la km. 360 - 367. Acest tronson a fost preluat în administrare conform Ordinului nr.43/28.08.1997 de către Consiliul Local al municipiului Orăștie, în data de 10.10.2006, după un șir lung de discuții și presiuni și cu promisiunea fermă de a fi repreluat de minister. Deși s-a intervenit cu numeroase adrese pentru preluarea lui înapoi, deoarece bugetul local nu putea suporta repararea capitală a tronsonului, prin Hotărârea de Guvern nr. 1567/2007, numai tronsonul DN 7, care străbătea municipiul Deva, a fost preluat din nou în administrare de către Ministerul Transporturilor de atunci, acțiune, consider eu, rezolvată parțial și discreționar din motive politice.

Pe o distanță de 3,5 kilometri din acest sector, de o parte și de cealaltă a drumului, se află locuințe particulare ale căror fațade suferă degradări serioase din cauza traficului aglomerat, în special a autovehiculelor de mare tonaj, și din cauza stării proaste a căii de rulare.

De mai bine de jumătate de secol, pe acest tronson nu s-au executat lucrări capitale, ceea ce a condus la degradarea carosabilului. Locuitorii care sunt plasați în vecinătatea drumului se află într-o permanentă stare de stres și oboseală, trebuind să suporte cheltuieli deosebite pentru întreținerea caselor.

La fel de gravă este și problema autoturismelor avariate. Din cauza stării precare a carosabilului, multe mașini au fost avariate, lucru cunoscut și de Poliția municipiului. Mai mult, pe acest tronson au fost 680 de accidente soldate cu morți, șapte grav răniți grav și 15 răniți ușor, numai în anul 2008.

Problema DN7 s-a acutizat la sfârșitul anului 2007-2008.

Deoarece orice demers a rămas fără răspuns, în luna mai a anului 2008 repararea DN 7 a devenit subiectul unui miting la care au participat mulți dintre concetățenii noștri, vizibil iritați de lipsa de reacție a fostului Guvern față de solicitările transmise. Atunci, ca primar al municipiului Orăștie, am hotărât să aleg această formă de protest, urmând procedurile legale, intrigat fiind de promisiunea neonorată de domnul ministru Orban, de situația concetățenilor mei și, de ce nu, de imaginea României, parte integrantă a Uniunii Europene, care avea de suferit.

În urma acestui demers disperat, prin Hotărârea de Guvern nr. 500 din 14.05.2008, sectorul de drum național care traversa municipiul Orăștie a trecut din administrarea Consiliului Local Orăștie, în administrarea Ministerului Transporturilor.

Văzând vehemența cetățenilor și siliți fiind de campanile electorale din anul trecut, Guvernul Tăriceanu a intervenit de trei ori pe tronsonul DN 7 care străbate Orăștia.

Cele trei etape în care au fost executate lucrările de reparații curente de către Administrația Națională a Drumurilor, secția Deva, și cele capitale, de către SPEDITION SRL din Bacău, au fost în lunile mai, august și noiembrie.

De fiecare dată lucrările executate au fost lucrări de proastă calitate și realizate în pripă, astfel încât, în acest moment, starea drumului este la fel de proastă, deși s-au cheltuit bani publici pentru reparația acestui tronson.

Stimați colegi,

Am prezentat această stare de fapt convins fiind că mulți dintre dumneavoastră s-au confruntat cu astfel de probleme. Este momentul să se uite astfel de practici, să punem interesul cetățenilor în fată, și cei însărcinați cu executarea lucrărilor să gestioneze cu spirit de răspundere banul public și așa puțin. Este momentul să ne canalizăm eforturile pentru efectuarea cu responsabilitate a lucrărilor de reabilitare, modernizare și întreținere a infrastructurii de drum, dar mai ales pentru a construi în forță centuri de ocolire pentru orașele cu probleme. Nu este corect să mai existe termene de cinci ani, așa cu un este prognoza în momentul de față, pentru construcția a 32,8 km de centură ocolitoare, cât măsoară tronsonul Deva-Orăștie. Oare cetățenii din Orăștie mai suportă cinci ani de calvar?

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, domnule deputat.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania thursday, 14 november 2019, 1:14
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro