George Ionescu
George Ionescu
Ședința Camerei Deputaților din 7 aprilie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.46/17-04-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 07-04-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 aprilie 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.47 George Ionescu - intervenție cu titlul "ACR - 105 ani de existență";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul George Ionescu:

"ACR - 105 ani de existență"

La 5 aprilie 1904 lua ființă la București prima asociație a automobiliștilor din România Automobil Clubul Român, din inițiativa și sub patronajul prințului George Valentin Bibescu, care a fost, de altfel, și primul președinte al asociației.

Automobil Clubul Român se înscrie, astfel, în primele 10 cluburi centenare din Europa și în primele 14 cluburi centenare din întreaga lume.

În același an, în septembrie, are loc prima cursă de automobile din România, organizată de ACR pe traseul București - Giurgiu - București. România a fost printre primele 6 țări din lume care au organizat concursuri auto, după Franța, SUA, Germania, Italia și Austria.

În decembrie 1905, ACR a fost primit ca membru al Asociației Internaționale a Automobil Cluburilor Recunoscute de la Paris, devenită ulterior Federația Internațională a Automobilului.

În ianuarie 1909 vine și recunoașterea oficială a Automobil Clubului Român de către statul român: Monitorul Oficial din 13 martie 1909 publică Legea cu articol unic: "Se recunoaște Societății Automobil Club Român, din București, calitatea de persoană morală, pe baza alăturatelor statute...", în conformitate cu Hotărîrea Camerei Deputaților din 22 ianuarie 1909 și a Senatului din 19 februarie același an.

Cinci ani mai târziu, Automobil Clubul Român își schimbă statutul în Automobil Club Regal Român (ACRR), iar timp de 33 de ani Regii României au deținut funcția de președinți de onoare ai ACRR.

ACRR a fost singura societate care, începând din 1910 și până în 1943, s-a ocupat de confecționarea și instalarea semnalizării rutiere, cu finanțare din partea statului român. La 24 iunie 1946 a avut loc transformarea Asociației Internaționale a Automobil Cluburilor Recunoscute în Federația Internațională a Automobilului, iar la 1 ianuarie 1948 Automobil Clubul Regal Român primește denumirea de Automobil Clubul Republicii Populare Române (ACRPR).

În 1958, ca urmare a transformărilor politice din România, ACR a fost reorganizat sub denumirea de Asociația Automobiliștilor din România (AAR), iar în 1967 are loc prima ediție a Raliului României. Tot în 1967, un comitet de inițiativă a depus diligențele necesare pentru transformarea AAR în Automobil Clubul Român.

Anul 1985 a reprezentat, însă, un moment critic în care regimul existent în România acelor ani a "naționalizat" atelierele autoservice ACR și a "împroprietărit" cu ele fostele consilii populare. Automobil Clubul Român, ca organizație neguvernamentală, a fost redus la statutul unei federații (Federația Automobil Clubul Român) în subordinea fostului Consiliu Național de Educație Fizică și Sport.

În 1990, noile autorități ale statului român recunosc Automobil Clubului Român ca organizație neguvernamentală de sine stătătoare.

Patru ani mai târziu, are loc la Brașov Conferința Națională a ACR care a stabilit obiectivele relansării Automobil Clubului Român în societatea civilă românească, iar în octombrie 2001 devine membru fondator al Federației Internaționale a Automobilului, cu sediul la Londra.

Automobil Clubul Român, asociația automobiliștilor din România, a primit Premiul de Excelență al Comisiei Europene pe anul 2007, iar în același an, ACR a semnat Charta Europeană a Securității.

Istoria automobilului în țara noastră se poate confunda cu istoria Automobil Clubului Român. România s-a înscris între primele 10 țări din Europa care a introdus la sfârșitul secolului al XIX-lea "trăsura fără cai" în circulația publică.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 23:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro