Gheorghe Dragomir
Gheorghe Dragomir
Ședința Camerei Deputaților din 22 septembrie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.116/02-10-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
10-10-2019 (comună)
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 22-09-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 septembrie 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.45 Gheorghe Dragomir - declarație politică: "Promovăm turismul sau facem un aranjament cu iz electoral?";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Gheorghe Dragomir:

Declarație politică: "Promovăm turismul sau facem un aranjament cu iz electoral?"

Ministrul Turismului, Elena Udrea, deține, de departe, supremația în topul celor mai mari cheltuieli pe publicitate din banii de la buget. Udrea are la dispoziție 3,7 milioane de euro, fiind singura care a primit o asemenea sumă de la buget.

Ministerul condus de doamna Udrea a alocat cei mai muți bani de la bugetul de stat pentru publicitate, respectiv 3,7 milioane de euro pentru promovarea turismului în 2009. Din această sumă a cheltuit până acum 10,7 milioane de lei prin intermediul a opt contracte, toate prin negociere directă, prin publicarea unui singur anunț de participare, pentru doar două dintre acestea. Celelalte ministere fie au primit sume mici de la bugetul de stat, fie au fost sărite la socoteală. Banii pentru promovarea României ca destinație turistică în țară și în străinătate sunt alocați pentru servicii de publicitate outdoor pe piața internă și internațională, servicii de publicitate pe piața internă și pe cea internațională.

Pentru o asemenea sumă, de 3,7 milioane de euro, argumentele de acordare a contractelor, mai ales prin negociere directă, ar trebui să fie extrem de solide. Argumentele Elenei Udrea pentru contractele încredințate fără publicarea unui anunț de participare ar fi, pe de o parte, acelea că nu există un alt operator economic căruia să-i fie oferit contractul, și apariția unei situații de urgență, care a impus negocierea doar cu un singur agent economic.

În cazul contractelor acordate prin publicarea unui anunț de participare, motivul invocat a fost acela că serviciile achiziționate sunt de așa natură încât caietul de sarcini nu poate fi elaborat cu precizia pe care o impune atribuirea unui contract de achiziție publică prin aplicarea licitației deschise sau restrânse.

Cei mai mulți bani i-a alocat Elena Udrea contractului cu SC Eurosport SA pentru campania "Romania the Land of choice", derulată în perioada 7 august - 31 decembrie 2009, dar tot mai are de unde scoate. Până la sfârșitul lui 2009, Ministerul Turismului mai are 4,8 milioane de lei pentru publicitate, bani destinați pentru promovarea campaniei "Turist în România". Contractul este estimat la 3,9 milioane de lei și se află în curs de atribuire, prin licitație deschisă de data aceasta.

În legătură cu acest contract, directorul unei bănci a precizat că având în vedere cota de piață a băncii, nu este neobișnuit ca o parte din clienți să fie persoane publice, iar o cerere de reeșalonare nu este ceva neobișnuit, în condițiile în care această bancă face mii de asemenea reeșalonări pe an.

Contractul încheiat de MT cu Figaro Media pentru publicarea suplimentului cultural "Figaroscope" dedicat României ridică și el multe semne de întrebare. Cotidianul francez Le Figaro a câștigat, la 3 noiembrie 2008, 30.000 de euro de la Institutul Cultural Român (ICR), prin programul de finanțare Publishing Romania, derulat de Centrul Național al Cărții pentru publicarea, în 2009, a unui supliment cultural "Figaroscope" dedicat României. Ministerul Turismului a intrat și el în joc, încheind la 10 iunie un contract de 15.000 de euro cu Figaro Media pentru apariția aceluiași supliment dedicat României. Supliment care a apărut deja la 17 iunie sub titlul "București și alte minuni românești". Cele 12 pagini color au avut menirea de a orienta vizitatorul spre cele mai frumoase locuri din România, respectiv capitala țării - București, Sinaia și cetățile din Transilvania. Cea de-a 12 pagină este dedicată unei reclame la o marcă de mașini ce nu are nici în clin, nici în mânecă cu România - alți bani pentru Le Figaro deci. Bravo lor! Problema este însă alta. În contractul publicat pe site-ul Ministerului Turismului nu se precizează care este tirajul respectivului supliment. Adrian Radu, șef de birou la Oficiul de Turism al României la Paris, a declarat că tirajul a fost de 199.000 de exemplare, "plus câteva zeci de mii de exemplare date oficiului și Institutului Cultural Român". Oficiul de Turism de la Paris a primit maximum 10.000 de exemplare suplimentare, a spus el. Această declarație este în contradicție cu afirmațiile făcute de reprezentanții Institutului Cultural Român. ICR a vehiculat un tiraj de 350.000 de exemplare. Magda Cârneci, directorul ICR de la Paris, a declarat că ICR Paris a primit 5.000 de exemplare suplimentare din "Figaroscope". "Probabil și Oficiul de Turism a primit tot 5.000 de exemplare și cred că tot atâtea au fost trimise în țară", a spus Magda Cârneci.

Doamnă ministru, poate România este "The Land of Choice", dar nu toți suntem turiști în România!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 7:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro