Plen
Ședința Camerei Deputaților din 14 decembrie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.158/24-12-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 14-12-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 decembrie 2009

4. Dezbaterea Proiectului de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.89/2009 pentru trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă aflat în subordinea Academiei Române în subordinea Ministerului Apărării Naționale și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 498/2009

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Punctul 3 al ordinii de zi se va dezbate miercuri, la ora 10,00.

Intrăm în ordinea de zi, care vizează procedurile de urgență.

Poziția 4 - Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.70/2009 pentru modificarea și completarea unor acte normative care privesc taxele și tarifele cu caracter nefiscal.

Potrivit art.115 din Regulament, ne aflăm în procedură de urgență.

În conformitate cu prevederile Regulamentului, trecem la dezbaterea proiectului de lege.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu (din sală):

Domnule președinte,

Ați greșit ordinea de zi. Ați sărit punctul 4 de pe ordinea de zi.

Domnul Ioan Oltean:

Vă cer scuze.

Nu am eu ordinea de zi firească atunci.

Vă cer scuze, am sărit peste poziția 4.

Deci, revin la poziția 4 de pe ordinea de zi - Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2009 pentru trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, aflat în subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice.

Suntem și aici în procedură de urgență.

Trecem de-îndată la dezbaterea acestui proiect de lege.

Dau cuvântul inițiatorului.

Din partea inițiatorului este cineva? Vă rog să vă prezentați.

Domnul Aurel Ionel Lascu (secretar de stat, Ministerul Apărării Naționale):

Bună ziua!

domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Sunt secretar de stat la Ministerul Apărării.

Ordonanța de urgență a Guvernului nr.89/2009 are ca obiect de reglementare trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, aflat în subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale și stabilirea unor măsuri organizatorice.

Lipsa acestor măsuri ar fi putut conduce la disfuncții majore în privința punerii în aplicare, în condiții de operativitate maximă, a actului medical pentru cei mai înalți demnitari ai țării, atâta timp cât componenta de medicină preventivă se află în subordinea Academiei Române, aceasta fiind o instituție de cercetare în domeniile fundamentale ale științei, fără a avea atribuții și activități de inspecție sanitară.

Asigurarea asistenței medicale, ca urmare a adoptării ordonanței de urgență, se realizează de către structura medicală specializată în acest sens din cadrul Ministerului Apărării Naționale, așa cum s-a stabilit prin Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Țării nr.166/2006, punându-se astfel în practică principiile unității de comandă și concentrării eforturilor pentru creșterea operativității și asigurării în regim de urgență a măsurilor antiepidemice pentru protecția demnitarilor aflați în competența Serviciului de Protecție și Pază.

Aș vrea să adaug că este vorba doar de Centrul de Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, și nu de toată structura prevăzută la Academia Română, și că acest centru este încadrat cu personal de specialitate asigurat de Ministerul Apărării Naționale.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Din partea comisiei sesizate în fond, doamna președinte, aveți cuvântul pentru a prezenta raportul.

Doamna Rodica Nassar:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Comisia pentru sănătate și familie a fost sesizată cu dezbaterea asupra Proiectului de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2009 pentru trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, aflat în subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice.

Acesta a fost adoptat de Senat în ședința din 14 octombrie 2009, în calitate de primă Cameră sesizată.

La întocmirea raportului, comisia noastră a avut în vedere avizul Consiliului Legislativ, avizul Comisiei juridice, de disciplină și imunități, avizul Comisiei pentru muncă și protecție socială și avizul Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, în conformitate cu prevederile art.73 din Constituția României, republicată.

Prin proiectul de lege menționat se reglementează trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă din subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale.

În urma dezbaterilor, Comisia pentru sănătate și familie propune plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2009, în forma adoptată de Senat.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, doamna președinte.

Dacă din partea grupurilor parlamentare există intervenții?

Doamna Aura Vasile, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnule președinte.

Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat și al Partidului Conservator va vota raportul de respingere a acestei ordonanțe, care, cred eu că atunci când a fost inițiată probabil s-a avut în vedere un lucru care să vină în sprijin, dar felul cum a fost redactată și ceea ce apare în ea mă face să-mi pun multe semne de întrebare.

Am să vă citesc art.7: "Asistența medicală a demnitarilor este organizată și coordonată de către Serviciul de Protecție și Pază, pentru demnitarii din componență.

Vreau să întreb, cum poate Serviciul de Protecție și Pază să-mi asigure mie și altor demnitari această asistență medicală? Cred eu că ceea ce dânșii au de îndeplinit este cu totul și cu totul altceva decât sarcinile pe care le primesc în cadrul acestei ordonanțe.

De asemenea, art.9 spune: "Pentru punerea în practică a prevederilor prezentei ordonanțe de urgențe, Serviciul de Protecție și Pază, Ministerul Apărării Naționale vor încheia un protocol ".." și textul curge.

Cred eu că, poate, așa cum a gândit CSAT-ul este un lucru bun, dar cred că trebuie altfel formulat, și nu așa cum este redactat acum. Încă o dată spun, Serviciul de Protecție și Pază, - SPP-ul - cred că are alte îndatoriri decât a acorda asistență medicală, prim ajutor și altele, așa cum rezultă din textul ordonanței prezentate.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, doamna deputat.

Domnule deputat, domnule doctor, vă rog să poftiți, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal.

Domnul Iosif Ștefan Drăgulescu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Sigur că vorbesc în calitate de deputat, dar în același timp de profesor universitar de medicină.

Medicina preventivă este o noțiune foarte complexă și la ora actuală pe plan mondial are un rol extrem de important, cu mult mai important decât medicina curativă.

De aceea, în numele meu personal și al Grupului parlamentar al PD-L, vom vota împotriva acestei ordonanțe de urgență, pentru simplul motiv că medicina preventivă aparține unor structuri profesionale și academice, prin tot ceea ce înseamnă structura profesională de medicină preventivă.

Medicina preventivă este o noțiune, așa cum am amintit și înainte, un context și un complex de măsuri care aparțin activității medicale, de practică medicală și, de aceea, tot ceea ce înseamnă medicină preventivă trebuie să rămână în cadrul structurilor academice și profesionale medicale.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal, domnul deputat Eugen Nicolăescu.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamnelor și domnilor colegi,

Asistăm la un proiect de lege care, dacă ar trece de Camera Deputaților, ar face mai mult rău decât bine.

Mă bucur că domnul profesor Drăgulescu, domnul deputat coleg al nostru a încercat să ne spună de pe poziția înaltă pe care o deține, academică, ce înseamnă medicina preventivă.

Eu am înțeles că la nivelul Consiliului Suprem de Apărare a Țării s-a dorit să se facă o unitate unică, care să aibă grijă de demnitari.

Dar eu înțeleg că are grijă de demnitari această unitate, care - în final - este Spitalul Militar Central, în situații excepționale, în situații de urgență, nu în situații de vaccinare sau mai știu eu altceva.

Demnitarul în România trebuie să fie cetățean obișnuit. El nu trebuie să aibă privilegii suplimentare, nu trebuie să se comporte altfel, și SPP-ul să-l ducă și să-i facă vaccinul la acest centru de diagnostic.

De aceea, cred că este derizoriu să discutăm despre un asemenea proiect de lege.

Dar, aș mai spune două lucruri: observați și dumneavoastră că vorbim despre o ordonanță de urgență. Unde o fi urgența ca, după aproximativ doi ani de când acest Centru de Diagnostic și Tratament a fost transferat de la Ministerul Apărării la Academie, să fie trimis înapoi la Ministerul Apărării, pentru că, altfel, demnitarii mor pe stradă, nimeni nu mai are grijă de ei.

Eu cred că este o bătaie de joc la adresa noastră, a tuturor, și mai ales a cetățenilor, un asemenea mod și pervers și imoral de a pune problema.

Mai degrabă cred că la mijloc a fost altceva: pentru că era un ministru PSD la Sănătate, și nu se putea pune mâna ca lumea pe averea imobiliară a acestui Centru, atunci s-a optat pentru ordonanță de urgență, crezându-se că în Parlament va trece.

Eu cred că Parlamentul, astăzi, are suficientă înțelepciune să nu dea drumul unui asemenea proiect de lege.

Și, în consecință, Grupul parlamentar al PNL va fi cel care, alături de celelalte grupuri care au anunțat, să pună opreliște unui asemenea act necinstit, unui asemenea act care mai mult încurcă decât face bine.

În consecință, vom vota pentru respingerea acestei ordonanțe.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Doamna președinte, doamna Rodica Nassar, vă rog, aveți cuvântul.

Doamna Rodica Nassar:

Aș vrea să fac o corectură privind ordinea de zi. Aici avem înscris "Respingerea Ordonanței de urgență", pe când Comisia pentru sănătate și familie a fost sesizată cu Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență.

Prin urmare, în comisie, noi am adoptat Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență.

V-aș ruga, domnule președinte, să faceți corectura și să supuneți votului adoptarea Proiectului de Lege privind respingerea ordonanței de urgență.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, doamna președinte.

Corectura este bine-venită și ea a fost deja reținută.

Dacă mai sunt alte intervenții?

Doamnelor și domnilor colegi,

Dacă nu mai sunt alte intervenții, vă rog să observați că raportul comisiei sesizate în fond nu cuprind amendamente admise și respinse.

În consecință, sunt îndeplinite prevederile art.106 din Regulament, și proiectul de lege rămâne pentru votul final de mâine.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 23 octombrie 2019, 21:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro