Cornel Ghiță
Cornel Ghiță
Ședința Camerei Deputaților din 9 februarie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.14/19-02-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-06-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 09-02-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 februarie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.27 Cornel Ghiță - declarație politică cu subiectul "Decât materii noi pentru copiii din ciclul primar, mai bine păstrarea celor vechi, dar sănătoase";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Cornel Ghiță:

Tema: "Decât materii noi pentru copiii din ciclul primar, mai bine păstrarea celor vechi, colegi, S

Declarația mea de astăzi se referă la discuțiile și propunerile de introducere a noi materii în programa școlară a copiilor din ciclul primar, respectiv clasele I-IV.

Prin aceasta mă refer la propunerile pe care le-am citit în presă referitoare la diverse declarații de introducere în școli a șahului sau a ecologiei, ca materii noi, obligatorii pentru acești copii care sunt la o vârstă fragedă - vârstă la care trebuie să aibă timp liber, nu un program încărcat și suprasolicitant.

Șahul poate fi o materie facultativă interesantă și frumoasă pentru copii atunci când aceștia o aleg, studiile în domeniu arătând efectul ineficient al materiilor impuse fără consultarea copiilor și a părinților. Ei își pierd interesul atunci când nu sunt provocați sau atunci când nu înțeleg ceea ce li se predă.

Cu privire la ecologie, există un interes minim în rândul copiilor ce urmează ciclul primar, deci introducerea ei ca materie obligatorie nu va face decât să aibă un efect total opus: copiii vor deveni mult mai nepăsători față de natură decât sunt în prezent.

Susțin faptul că dacă dorim o educație eficientă pentru copiii noștri, trebuie mai întâi să sintetizăm materiile ce le urmează în prezent, diversificarea programului să se facă treptat prin implicarea copiilor și a părinților în alegerea materiilor facultative, în funcție "de interesul manifestat de aceștia.

Trebuie să învestim în orele de sport și în dezvoltarea sănătoasă a copiilor, nu în reducerea acestor ore, care, mai târziu, vor avea consecințe asupra dezvoltării acestora. Din date statistice, în prezent 25% dintre copii sunt supraponderali sau obezi, iar rata acestora crește anual cu 9-10%, numai 1% fiind sub tratament medical. de aceea, de mici trebuie să învățăm copiii să facă mișcare, să fie activi. Cred că lista opțiunilor ar trebui completată cu ramuri sportive populare: tenis, volei, handbal, baschet, fotbal, înot, atletism sau cu activități creative cum ar fi: pictura, arta foto, dansuri moderne și populare, coruri și formații muzicale etc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 5 iunie 2020, 18:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro