Liviu-Bogdan Ciucă
Liviu-Bogdan Ciucă
Ședința Camerei Deputaților din 9 februarie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.14/19-02-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 09-02-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 februarie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.77 Liviu-Bogdan Ciucă - declarație politică "Descentralizarea sistemului sanitar - o necesitate";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Liviu-Bogdan Ciucă:

"Descentralizarea sistemului sanitar - o necesitate"

De la 1 ianuarie 2010, spitalele și direcțiile de sănătate publică ar fi trebuit transformate în direcții de asistență medicală și trecute în administrarea autorităților locale prin legea descentralizării în sănătate.

Astfel, conform actului normativ, ar fi trebuit transferate totodată direcțiile de sănătate publică în subordinea consiliilor județene, sub numele de direcții de asistență medicală. Noua structură ar fi trebuit să coordoneze toate activitățile de asistență medicală din județ, să reprezinte autoritatea locală în consiliul de administrație al spitalului, să aloce resurse la nivel județean și local în funcție de nevoi, să avizeze proiectele bugetelor de venituri și cheltuieli ale unităților medicale și planurile de investiții finanțate din bugetul local, dar și proiectele de dotare cu aparatură. După descentralizare, unitățile medicale ar fi fost finanțate din trei surse, respectiv din Fondul Național de Asigurări de Sănătate, bugetul Ministerului Sănătății - pentru programe naționale de sănătate, dotare cu aparatură de înaltă performanță, plata rezidenților, finanțarea unităților de primiri urgențe și pentru activitățile de cercetare - și de la bugetele locale (pentru reparații curente și capitale, utilități, consolidări, achiziții de echipamente de inventar și de aparatură medicală, cu excepția celor de înaltă performanță).

Numai că principiile constitutive ale acest proiect de descentralizare a sistemului sanitar au rămas la stadiul de simple declarații de presă ale miniștrilor care s-au aflat succesiv la conducerea ministerului de resort. Din punctul meu de vedere, această nouă abordare a sistemului de reformă medicală este una lăudabilă și realizabilă, ar putea constitui un prim pas real în procesul propriu-zis de reformă a sistemului medical. Dacă abordăm problema din punctul de vedere al administrațiilor publice, este evident că ele vor fi în situația de a-și consolida și adapta bugetele de venituri și cheltuieli, astfel încât să cuprindă și administrarea unor unități spitalicești cu tot ce presupune un astfel de proces: cheltuieli cu personalul medical, medicamente, întreținere etc. De asemenea, cred că transferarea sistemului medical către autoritățile locale este un proces de lungă durată, realizabil, dar doar după ce calitatea sistemului medical va fi una care să se apropie măcar de standardele europene în domeniu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 20 septembrie 2019, 12:52
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro