Cristian Buican
Cristian Buican
Ședința Camerei Deputaților din 9 februarie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.14/19-02-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 09-02-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 februarie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.89 Cristian Buican - declarație politică "Daniel Funeriu, cel mai slab ministru al educației";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Cristian Buican:

"Daniel Funeriu, cel mai slab ministru al educației"

Dragi colegi, am venit astăzi în fața dumneavoastră deoarece consider că trebuie să trag un semnal de alarmă cu privire la comportamentul unuia dintre miniștrii cabinetului Boc, din punctul meu de vedere, cel mai slab ministru al educației pe care 1a avut România în ultimii 20 de ani. Afirm acest lucru cu toată responsabilitatea și cu speranța că aceste critici vor reprezenta pentru Daniel Funeriu sfaturi utile venite de la un profesor care cunoaște îndeaproape neajunsurile sistemului de învățământ.

În primul rând, vreau să argumentez de ce îl consider pe Daniel Funeriu cel mai slab ministru al educației din ultimii 20 de ani. Chiar dacă știu că un ministru face parte dintr-un guvern și trebuie să își asume, împreuna cu colegii săi, atât eșecurile cât și succesele și mai știu că indiferent de coloratura guvernelor din ultimii 20 de ani bugetul educației nu a fost niciodată îndeajuns, consider inadmisibil comportamentul lui Daniel Funeriu, care a acceptat un buget al educației din care atât profesorii, cât și elevii vor avea de suferit.

Dacă ne uităm la bugetul educației pe anul 2010, vom observa că acesta este unul nerealist. În primul rând, banii alocați investițiilor în anul 2010 sunt de 8 ori mai puțini decât în 2008, în perioada guvernului liberal, atunci când s-au realizat cele mai mari investiții în acest sistem, deoarece noi, Partidul Național Liberal, considerăm că doar într-un mediu propice se poate realiza o educație europeană copiilor noștri. Mai mult, în termeni procentuali, bugetul educației din anul 2010 este cu 32% mai mic decât cel din 2008, ultimul an de guvernare liberală. Daniel Funeriu nu doar că a acceptat acest buget, dar nici nu a luat niciun fel de poziție publică prin care să își manifeste nemulțumirea sau pentru a explica profesorilor de ce a fost nevoit să accepte acest buget.

Un alt motiv pentru care am decis să vin astăzi în fața dumneavoastră pentru a1 critica pe actualul ministru al educației este și acela că este de acord cu celebra Ordonanță nr.114/2009 prin care un număr de 15.000 de profesori vor fi dați afară. Nu numai că este de acord, însă Funeriu o promovează ca pe un act de reformă necesar acestui sistem, iar noi, profesorii, știm că acest lucru este o minciună. Sistemul de învățământ are nevoie de personal calificat, are nevoie de cadre didactice care să se implice și să formeze generațiile mai tinere. În timp ce actualul ministru dă afară profesori, comasează școli, subfinanțează unități de învățământ sau micșorează curricula, realitățile sunt sumbre. Zeci de școli nu au bani de încălzire pe timp de iarnă, sute de școli se prăbușesc pe elevi și profesori, cadrele didactice au salarii mici, în școlile din mediul rural predau profesori necalificați, copiii parcurg distanțe uriașe pe jos până la scoală etc.

În timp ce profesorii se pregătesc să iasă în stradă, ministrul Funeriu dă comunicate de presă despre reforma din învățământ. El afirmă că aceasta se va face în favoarea elevilor, însă comasarea mai multor școli și neasigurarea mijloacelor de transport pentru copii va duce cu siguranță la afectarea nivelului de educație pe care copiii îl primesc.

Nu am venit astăzi aici să critic competențele domnului ministru, care, din CV-ul dânsului, pot fi catalogate drept notorii, însă nu pot să accept ca un om care nu a lucrat în învățământ să vină și să afirme că acesta are nevoie de reformă, în stilul pe care domnul ministru îl înțelege. El nu are cum să cunoască realitățile acestui sistem, iar reforma pe care acesta dorește să o implementeze va afecta sistemul în defavoarea profesorilor și elevilor. Fiecare țară și fiecare sistem de învățământ din lume are propriile caracteristici, iar reforma se poate realiza doar în funcție de specificațiile locale, regionale etc. Tocmai de aceea consider că această reformă hei-rup-istă, întreprinsă de Daniel Funeriu va aduce mai mult haos în acest sistem deja bolnav.

Sper că ministrul Daniel Funeriu va înțelege acest mesaj și îi va considera pe profesori niște aliați și nu niște dușmani, așa cum dă impresia până în prezent. Trebuie să realizeze că doar prin înțelegerea problemelor acestui sistem reforma trâmbițată de dânsul va reuși. Implicarea noastră, a tuturor este obligatorie și tocmai de aceea am venit astăzi în fața dumneavoastră, în calitate de deputat, dar mai ales de profesor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 20 septembrie 2019, 23:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro