Dan Ilie Morega
Dan Ilie Morega
Ședința Camerei Deputaților din 21 septembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 21-09-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 septembrie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.42 Dan Ilie Morega - declarație politică privind "Infrastructura rutieră din județul Gorj";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Dan Ilie Morega:

"Infrastructura rutieră din județul Gorj"

Așa după cum cunoașteți, județul Gorj este un județ monoindustrial în care, pe parcursul celor 20 de ani, guvernele ajunse la putere nu au creat nicio alternativă la minerit și energie, deși aceste domenii și-au redus activitatea cu peste 55%, crescând, implicit, numărul de șomeri.

Un rol decisiv în valorificarea resurselor naturale (dezvoltarea turismului, agroturismului, ecoturismului etc.) îl are infrastructura rutieră care, din nefericire, nu a prezentat o preocupare deosebită din partea autorităților competente.

Se știe că partea de N-E și N-V a Gorjului dispune de un potențial turistic extraordinar, fenomene carstice (peșteri), monumente ale naturii, monumente istorice, dar acestea nu pot fi valorificate turistic din cauza unor drumuri naționale care, unele dintre ele, au peste 40 de ani de când nu au fost modernizate, iar altele, s-au deteriorat prin lipsa de preocupare (nepăsare!?) a directorilor unor regionale și secții județene (Oltenia, Argeș, Vâlcea).

Deficiențe inerente apărute pe unele drumuri naționale, chiar modernizate, nu au fost remediate, deși acestea, cu un efort minim pe plan local, puteau fi rezolvate și nu lăsate de ani de zile să aducă prejudicii traficului rutier și mediului.

În vederea îmbunătățirii activității, dar și a realizării unor lucrări de infrastructură absolut necesare, ar fi necesare următoarele lucruri:

  1. Cuprinderea în bugetul pe anul 2011 a modernizării DN 67D Târgu-Jiu - Baia de Aramă km 0+00 (42,500 km) care, de 40 de ani, nu a fost modernizat, cu excepția unei îmbrăcăminte bituminoase realizată în anul 2003. Acest drum leagă sudul Olteniei și al țării cu stațiunea Herculane, prin Baia de Aramă - Valea Cernei.
  2. Cuprinderea în bugetul pe anul 2011 a finalizării DN66A Petroșani - Câmpul lui Neag -Valea Cernei (intersectându-se cu DN 67D-Herculane), drum început din inițiativa președintelui Traian Băsescu (care deja a căpătat pseudonimul Drumul lui Băsescu) și ale cărui lucrări, de 3 ani de zile, stagnează, deși peste 80% din lucrările de terasament au fost realizate. Totodată, acest drum are nu numai o importanță deosebită din punct de vedere turistic, dar și acela de a face legătura transporturilor de mărfuri, legând o parte din Ardeal cu porturile fluviale de la Orșova și Drobeta-Turnu Severin.
  3. Analiza de urgență a cauzelor nerealizării modernizării DN 66 tronsonul km 48+km 93+500 (44,4 km), licitație câștigată și contract încheiat cu firma maghiară Vechespzr, filiala Oradea, contract încheiat la 21 august 2007, cu termen de finalizare 21.08.2009, realizându-se doar 4,5%, iar starea acestui drum european care leagă Oltenia, Muntenia de Ardeal, prin defileul Jiului, este deplorabil.
  4. Deși DN67 Râmnicu-Vâlcea - Târgu-Jiu a fost modernizat în urmă cu 6 ani, fiind, în general, corespunzător și acum, pe tronsonul Râmnicu-Vâlcea-Horezu, la km 77 și km 76, de peste 2 ani de zile există două porțiuni care au terasamentul consolidat și compactat dar, prin indolența Secției de drumuri naționale Râmnicu-Vâlcea, s-a preferat(!?) ca, în loc să se asfalteze cele două porțiuni, ambele de circa 50 m (cu 3-4 roabe de asfalt rezolvau această problemă), să se pună indicatoare: Drum îngust și Limitare de viteză. Tot pe acest tronson mai există și alte declivități ale drumului, care pot fi remediate nu numai cu resurse financiare considerabile, ci și cu profesionalism și bun simț, ca să nu mai discutăm despre management.

Infrastructura rutieră reprezintă un segment important în dezvoltarea unei țări și, de aceea, este obligatoriu să i se acorde importanța cuvenită.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 19 septembrie 2019, 19:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro