Plen
Ședința Camerei Deputaților din 26 septembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.102/06-10-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 26-09-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 septembrie 2011

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Lucrările au fost conduse, în prima parte, de doamna deputat Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, și de domnul deputat Ioan Oltean, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistați de domnii deputați Mihai Alexandru Voicu și Niculae Mircovici, secretari.

În a doua parte, ședința a fost condusă de domnul deputat Marian Sârbu, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă rog să vă ocupați locurile în sală pentru a putea începe lucrările noastre de astăzi.

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților, și anunț că din totalul celor 332 de deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 211; sunt absenți 121, din care 11 participă la alte acțiuni parlamentare.

Pentru început, în conformitate cu prevederile art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților, vă informez că au fost distribuite tuturor deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele în plen, pentru zilele de luni, 26, și marți, 27 septembrie; programul de lucru pentru perioada 26 septembrie - 1 octombrie - cu precizarea că mâine avem vot final la ora 12,00, și nu 12,30, așa cum era uzual - asta pentru că, la ora 14,00, este plen comun; lista rapoartelor depuse în perioada 19 - 26 septembrie 2011 de comisiile permanente sesizate în fond; informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților, și care urmează să fie avizate de comisiile permanente; lista cu legea pentru care se poate exercita dreptul de sesizare a Curții Constituționale, precum și sumarul privind conținutul fiecărui Monitorul Oficial al României, Partea I.

Dacă sunt observații în ceea ce privește ordinea de zi? Dacă nu sunt, vă propun să intrăm deja în dezbaterea primului proiect.

 
Proiectul de Hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PH CD 25/2011). (amânat)  

Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților.

Articolul unic se referă la domnul deputat Cristian-Ion Burlacu, aparținând Grupului parlamentar al PDL, care este desemnat în calitatea de membru al Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, în locul domnului deputat Marin Bobeș.

Vă rog, domnule deputat Dușa, pe procedură.

   

Domnul Mircea Dușa:

Am mai ridicat această problemă și săptămâna trecută, și v-am rugat, până când are loc acea negociere între liderii de grup, să nu supunem aprobării plenului acest proiect de hotărâre.

Negocierea tot nu a avut loc, am amânat-o și săptămâna trecută, ca atare vă rog s-o mai amânați.

 
Numirea a trei membri în Adunarea Reprezentanților Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. (dezbaterea propunerilor privind numirea a trei membri în Adunarea Reprezentanților Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Votul secret cu buletine va fi dat într-o ședință ulterioară)  

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bine. Poate, totuși, reușiți să vorbiți, ca să putem depăși și momentul acesta.

Avem, la punctul 2 - numirea a trei reprezentanți în Adunarea Reprezentanților Casei Naționale de Asigurări Naționale.

Doamna președintă Nassar este prezentă, sau un reprezentant al Comisiei pentru sănătate și familie pentru a prezenta raportul comisiei.

Vă rog, doamna președinte, aveți cuvântul.

   

Doamna Rodica Nassar:

În conformitate cu prevederile art.273 alin.(1) lit.b) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, precum și a deciziei Birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului, din 19 septembrie 2011, Comisia pentru sănătate și familie a procedat la audierea candidaților propuși de grupurile parlamentare pentru numirea în Adunarea Reprezentanților Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.

În zilele de 19 și 20 septembrie 2011, au fost audiați următorii candidați: Porr Paul-Jürgen, propus de Grupul parlamentar al minorităților naționale; Ion Burnei, propus de Grupul parlamentar al PSD; Bogdan Nica, propus de Grupul parlamentar al PNL.

În urma audierilor care au avut loc, Comisia pentru sănătate și familie a votat în unanimitate - și propune plenului Camerei Deputaților - următoarele nominalizări pentru numirea în Adunarea Reprezentanților Casei Naționale de Asigurări de Sănătate: domnul Porr Paul-Jürgen, domnul Ion Burnei, domnul Bogdan Nica.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Exprimarea votului pentru aceste numiri se face pe buletine de vot, și vă propun să fie mâine, la votul final, atunci când în general se dau voturile.

 
Dezbateri asupra Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici (PL-x 330/2011). (retrimis comisiei)  

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.188/1999 privind statutul funcționarilor publici.

Este procedură de urgență.

Invit Guvernul pentru a-și exprima punctul de vedere. Vă rog, aveți cuvântul.

   

Domnul Szakal Andras (președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici):

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Proiectul de modificare a Legii nr.188 privind statutul funcționarilor publici este unul amplu. Cele mai importante aspecte vizează, în primul rând, descentralizarea concursurilor.

În actuala formă a Legii nr.188, concursurile se desfășoară la sediul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. După adoptarea acestei legi, în afară de director și director general, toate concursurile vor fi descentralizate.

De asemenea, reducerea vechimii pentru ocuparea funcțiilor publice de execuție și conducere, se reduc vechimile astfel: de la 9 la 7 ani, de la 5 la 3 ani pentru funcțiile de grad superior, respectiv principal, iar pentru funcțiile publice de conducere de la 5 la 3 ani.

De asemenea, o altă modificare vizează evaluarea funcționarilor publici. În actuala formă, evaluarea se face o singură dată pe an, iar prin noul proiect de lege creăm posibilitatea ca pe tot parcursul anului ordonatorii principali de credite să poată să evalueze competența managerilor instituțiilor. De asemenea, desființarea funcției de inspector guvernamental.

Cam acestea ar fi cele mai importante aspecte care vizează modificarea Legii nr.188. Ca urmare, vă rog să aprobați proiectul de lege în forma prezentată de Guvern.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Pentru intervenții, domnul președinte Dobre.

După aceea, domnul vicelider Călian.

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

Mulțumesc, doamna președinte.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal vă propune retrimiterea acestei legi la comisie, pentru că sunt, în continuare, o serie de chestiuni ce țin de statutul funcționarului public, de o categorie importantă a înalților funcționari publici care - la modul în care sunt reglementate prin proiectul de lege - nu credem că sunt suficiente pentru ceea ce înseamnă o bună administrație publică.

De aceea, vă propunem retrimiterea la comisie.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul vicelider Călian, vă rog, aveți cuvântul.

 
   

Domnul Petru Călian:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al PDL susține retrimiterea la comisie a acestui act normativ, și vă propune și un termen de două săptămâni, pentru a putea fi depuse și alte amendamente.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Vă rog să pregătiți cartelele.

Până atunci, domnul deputat Zoicaș.

 
   

Domnul Gheorghe Zoicaș:

Mulțumesc, doamna președinte.

În luna martie, anul trecut, am cerut domnului prim-ministru desființarea acestor posturi de inspectori guvernamentali. Nu este posibil să ținem în continuare acești oameni ca să ia salarii, diurnă, să figureze într-un județ, iar dumnealor de fapt stau la domiciliu de trei ani de zile! Nu știu dacă putem să fim chiar atât de indiferenți față de aceste persoane. Au fost 300 de înalți funcționari publici care și-au pierdut calitatea de prefect și subprefect și au rămas în corpul funcționarilor publici. Nu cred că este posibil să o mai tot amânăm.

Vorbim de reducerea locurilor de muncă, restructurarea în anumite sectoare bugetare, și îi ținem în continuare. Pentru ce-i ținem pe acești oameni în aceste funcții? Pentru ce?! Haideți să fim serioși! Fiecare lider de grup... Domnule Mircea Dușa, am mai avut discuții cu dumneavoastră, și ați spus că doriți să modificați în ceea ce privește examinarea secretarului. Tot o întindem și o trimitem înapoi la comisie. Haideți să fim serioși! Fiecare, cred, știm în teritoriu ce fac acești oameni. Să fim măcar o dată conștienți, vizavi de banul public.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

 
   

Domnul Clement Negruț:

Doamna președinte, mulțumesc.

Sigur, această lege este necesară, pentru că, așa cum era prezentată până în prezent avea multe ambiguități și crea anumite neplăceri în ceea ce înseamnă funcționarea administrației publice.

Există o discuție în ceea ce înseamnă înalții funcționari publici - și aici aș vrea să fim foarte atenți - și cred că o retrimitere la comisie și o rediscutare a acestui aspect sunt binevenite.

Aș vrea să completez, ceea ce a spus domnul ministru, legat de modificările aduse legii prin apariția secretarului prefecturilor, care odată cu modificările aduse acum câțiva ani, când apăreau doi subprefecți, în momentul de față, iată, avem instituția secretarului general al Prefecturii, o funcție absolut necesară. Și cred că această lege este binevenită.

Categoric, prin vocea domnului Călian, Partidul Democrat Liberal susține aceste modificări, și subscriu și eu la acest lucru.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Neacșu.

După aceea, domnul deputat Ganț.

 
   

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Am urmărit cu mare interes modul în care colegul nostru - domnul Zoicaș - înfiera cu mânie proletară o anumită direcție sau o anumită idee sau o anumită intervenție în această lege, despre care nu a făcut vorbire nimeni aici.

Ce pot să-i spun și domniei sale, și dumneavoastră, este că acest proiect normativ care s-a mai întors la comisie, a ieșit de fiecare dată din comisie mai bun, și evident că ăsta este un argument pentru ca demersul - la care înțeleg că se raliază și colegii noștri din Partidul Democrat Liberal, și colegii noștri din Partidul Național Liberal - ocazie cu care îmi exprim și eu punctul de vedere al Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat, care este pentru retrimiterea la comisie, pentru că Legea nr.188 este o lege de mare importanță, și orice intervenție pe ea trebuie făcută cu foarte multă grijă, pentru că influențele acesteia în viața reală sunt extrem de importante.

Aș vrea să avem grijă, să ne abținem atunci când facem comentarii despre probleme care nu subzistă, care nu există. Sunt destul de multe pricini de neconcordie între noi, ca să ne mai creăm artificial altele.

Apreciem că întoarcerea la comisie, așa cum a fost cerută de reprezentanții tuturor grupurilor parlamentare care au vorbit până în momentul acesta, este utilă și oportună, motiv pentru care noi vom vota în consecință.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul deputat Ganț, vă rog.

 
   

Domnul Ovidiu Victor Ganț:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Stimate colege și stimați colegi,

Ne bucură poziția ministerului, care susține un demers de descentralizare a concursurilor. De mult așteptam acest lucru, și credem că este absolut normal, ca atunci când este vorba de un concurs pentru - să zicem - un secretar de Primărie, acesta să fie organizat la nivelul acelei unități administrativ-teritoriale, și nu la București. Deci, apreciem că este un progres actuala formă care vine de la comisie.

Dacă colegii consideră necesare anumite îmbunătățiri, suntem de acord cu opinia lor și vom vota și noi în favoarea retrimiterii la comisie.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Doamna deputat Câmpeanu.

 
   

Doamna Mariana Câmpeanu:

Domnilor colegi,

Am o mare rugăminte: să tratați cu foarte mare seriozitate problema funcționarilor publici, și să nu uitați că un funcționar public nu este funcționarul de la ghișeu, și nici funcționarul care primește nu știu ce hârtie pe care trebuie s-o plimbe printr-o instituție. Funcționarul public și înaltul funcționar public trebuie să fie mândria administrației, trebuie să fie persoane cu competență profesională și să rezolve problemele așa cum cere legislația României, și nu după partidul care se află la guvernământ.

Faptul că s-a propus aici, am auzit, cu foarte mare mândrie, ca un înalt funcționar public să poată fi evaluat de cinci ori pe săptămână, mi se pare o mare aberație! Gândiți-vă că un înalt funcționar public trebuie să fie, într-adevăr, înalt funcționar public, și nu trebuie să stea la mâna unui ordonator de credite, care este schimbat de câte ori dorește un partid care se află la guvernare, și trebuie să continue niște politici publice pentru România.

Mă bucur că se întoarce la Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, și sunt foarte dezamăgită că această lege nu a fost și la Comisia pentru muncă și protecție socială, pentru că acolo s-ar fi putut dezbate mult mai multe probleme în ceea ce înseamnă atribuțiile unui înalt funcționar public.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule deputat.

 
   

Domnul Ciprian Minodor Dobre:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

În primul rând, aș vrea să supun atenției plenului - și adineauri am discutat și cu președintele Comisiei juridice, de disciplină și imunități - încă o dată ca și Codul rutier, o lege, ajunge ca o comisie de fond să se pronunțe pe o lege, în cazul nostru administrația publică, în cazul Codului rutier Comisia pentru transporturi și industrii, fără ca Comisia juridică, de disciplină și imunități să fie comisie de fond.

Trei chestiuni majore la Legea nr.188, ce privește funcționarii publici: prima - categoria înalților funcționari publici - și am auzit aici că se dorește desființarea funcțiilor de inspectori guvernamentali. De ce se dorește, care este rațiunea? Că facem disponibilizări! Asta nu este o rațiune. Pentru că, la numirea prefecților și subprefecților, în 2008, nu s-a apelat la această categorie a înalților funcționari publici, și toți prefecții din România au fost numiți prefecți interimari, fără să aparțină categoriei înalților funcționari publici, atunci.

Acum, auzim următorul lucru: că se dorește ca și secretarul de Primărie - și ne-a fost dat ca exemplu - să dea examen pe post, în cadrul Primăriei unde urmează să funcționeze. Și, atunci, se pune întrebarea: Care forță publică o mai exercită secretarul unei primării? Pentru că, la Prefectură, sau la instituția prefectului nu mai avem secretar, avem un subprefect, care poate fi orice altceva decât jurist. Secretarul instituției prefectului, secretarul de Primărie nu exercită o putere a statului descentralizată în teritoriu, ci urmărește respectarea legalității și sesizează instituția prefectului în legătură cu hotărâri sau decizii ale primarului pe care le consideră nelegale. Adică, acționează în exercitarea puterii delegate central, și nu în teritoriu.

Dacă se dorește, într-adevăr, așa cum s-a întâmplat, desființarea secretarului de instituția prefectului, se desființează acum, practic, funcția de secretar de primărie, atunci nu mai avem nevoie de verificarea legalității. Pentru că nu poți să verifici hotărârile și dispozițiile primarului în solda cui te afli, și să verifici dispoziția primarului care tocmai te-a angajat.

Iar la categoria inspectorilor guvernamentali, aici trebuie ca toate forțele politice să hotărască: mai lăsăm prefectul în categoria înalților funcționari publici? Sau să funcționăm cum am funcționat până la 1 ianuarie 2007, cu prefecți numiți politic, și secretarul instituției prefectului să fie, de fapt, cel care să fie în categoria înalților funcționari publici.

Deci, nu este o chestiune de formă, ci o chestiune de fond aici. Iar lucrurile nu pot fi privite prin prisma disponibilizării unor inspectori guvernamentali, sau locul unde dă examenul un secretar de primărie. Aici este o chestiune statală și este o chestiune de exercitare a puterii statale.

În cazul nostru, nu vorbim despre puterea statală delegată primarilor sau delegată prefecților din județe, ci vorbim despre verificarea legalității și în conformitate cu regimul constituțional în România.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, domnule deputat Marton Arpad.

 
   

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor,

O intervenție de procedură. Aici s-a propus, din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal, retrimiterea la comisie. Din acel moment, trebuia să opriți toată disputa. Și eu puteam să vin la microfon și să zic că foarte bine susține Guvernul, că trebuie descentralizare pentru concurs, dar - din păcate - raportul zice exact invers, și de aceea, trebuie să fie retrimis la comisie, dar nu are sens. Adică, mai multe grupuri parlamentare au fost de acord, supuneți la vot retrimiterea la comisie. Dacă nu iese, atunci începem discuțiile pe fond, dar dezbaterea generală nu a început încă.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc pentru precizări.

Vă rog, domnule deputat.

 
   

Domnul Silvestru Mircea Lup:

Doamna președinte,

Odată cu propunerea de retrimitere la comisie, aș veni cu propunerea, și vă rog să țineți cont, în Biroul permanent, de a fi abilitată, ca și comisie de raport, și Comisia juridică, de disciplină și imunități, pentru că, într-adevăr, sunt probleme deosebit de complexe, implică modificarea Legii nr.188, a Legii nr.393 ș.a.m.d., și într-adevăr, va trebui să gândim foarte profund, dacă mai lăsăm instituția înaltului funcționar public sau revenim la instituția funcționarului public de conducere - prefectul, subprefectul - demnitar?

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Vă rog să pregătiți cartelele.

Supunem la vot propunerea făcută de grupurile parlamentare, pentru a reveni la comisie acest raport, pentru un raport suplimentar, realizat în termen de două săptămâni?

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
   

Votul s-a încheiat: 131 voturi pentru, 5 împotrivă și 3 abțineri.

Termen: două săptămâni, pentru raportul suplimentar.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.114/2009 privind unele măsuri financiar-bugetare (PL-x 102/2010). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2009 privind unele măsuri financiar-bugetare.

Este procedură de urgență.

Vă rog, reprezentantul Guvernului, aveți cuvântul.

   

Domnul Ion Ghizdeanu (președintele Comisiei Naționale de Prognoză):

Mulțumesc, doamna președinte.

Proiectul de Lege privind unele măsuri financiar-bugetare, respectiv aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2009 este un proiect de lege complex.

Aș vrea doar să evidențiez acordul Guvernului pentru forma adoptată prin raportul comun de înlocuire, respectiv forma inițială.

Susținem raportul comun de înlocuire al celor două comisii: Comisia pentru muncă și protecție socială și Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul comisiei, vă rog.

Doamna președinte Barna, aveți cuvântul, vă rog.

 
   

Doamna Maria Eugenia Barna:

Mulțumesc, doamna președinte.

Cele două comisii - Comisia pentru buget, finanțe și bănci, precum și Comisia pentru muncă și protecție socială - s-au reunit și au întocmit un nou raport de înlocuire.

În urma reluării dezbaterilor în ședința comună, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, adoptarea proiectului de lege în forma prezentată.

Vă supunem la vot adoptarea proiectului de lege.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare?

Vă rog, domnule deputat Dobre, aveți cuvântul.

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

Mulțumesc, doamna președinte.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal a solicitat respingerea acestei ordonanțe, chiar dacă o parte din prevederile ei au fost aplicate, întrucât această ordonanță are încă și pentru anul 2011 o serie de prevederi care restrâng drepturile salariaților; are o serie de prevederi care duc la restrângerea alocațiilor bugetare pe domenii sensibile, cum sunt cercetarea sau sănătatea; are o serie de prevederi care modifică, limitează personalul în învățământ.

Din acest punct de vedere, poziția noastră rămâne, în continuare, de a respinge prevederile acestei ordonanțe, și ne vom susține amendamentele pe care le-am făcut la raport.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul Marian Neacșu, vă rog, aveți cuvântul.

 
   

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Avem în față un proiect normativ care a avut mare importanță pentru Guvern, dar care a avut mare importanță și pentru poporul român. Este una dintre ordonanțele de urgență care a avut un profund caracter antipopular. În această ordonanță sunt o serie de măsuri (vreo 12 sau 13 măsuri) care nu au făcut decât să taie niște drepturi, să ia ceva de la oameni.

Evident, ceea ce am să spun în continuare ar putea să mire, dar cu unele dintre aceste măsuri suntem de acord. Suntem de acord, pentru că admitem că trecem printr-o perioadă delicată, printr-o perioadă dificilă, și este nevoie ca o serie de cheltuieli guvernamentale, sau o serie de cheltuieli determinate de guvernanța statului, să fie reduse. Dar lucrul acesta nu se poate face cu toptanul, nu se poate face fără o analiză foarte riguroasă și foarte serioasă, lucru care nu s-a făcut.

Motiv pentru care, deși Guvernul a prorogat niște termene de intrare în funcțiune a unor drepturi, a prorogat niște termene prin care... unul dintre ele se referă la faptul că bugetul aferent Curților de Apel, al Tribunalelor și al Judecătoriilor urma să treacă la Înalta Curte de Casație și Justiție de la Ministerul Justiției, pentru a elibera de sub presiune actul de justiție în România, a avut loc o prorogare succesivă de astfel de termene - și v-am spus, probabil că o parte dintre ele ar fi primit și girul nostru - în măsura în care această ordonanța de urgență, și toate celelalte subsecvente ei, care au avut același fundament, același scop, ar fi fost urmate și de niște proiecte normative care ar fi avut darul de a reporni economia, de a pune în funcțiune pârghiile economice, de a ajuta IMM-urile, de a face ca în țara asta să se producă plusvaloare. Pentru că nu poți să tai la nesfârșit. Nu este nici logic, și nu este nici legic. Tăierile, la un moment dat, se vor sfârși, și nu putem doar să ne împrumutăm pentru a plăti și pentru a tăia. Trebuie să producem.

Iar acele măsuri economice serioase, utile, pe care le așteptam fiecare dintre noi, au întârziat să apară și până acum.

Acesta este încă unul dintre motivele pentru care noi vom vota, așa cum am votat și prima dată, împotriva... respingerii acestui proiect normativ.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă nu mai sunt și alte intervenții din partea grupurilor parlamentare, precizez faptul că nu există amendamente admise de comisie. Există, în schimb, trei amendamente respinse.

Dacă dorește cineva să le susțină? Nu sunt solicitări.

Atunci proiectul rămâne pentru votul final.

 
Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 35/2011 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul realizării programelor de interes public sau social, al îndeplinirii obligațiilor fiscale și al funcționării optime a instituțiilor statului, precum și pentru aplicarea unitară a dispozițiilor legale (PL-x 374/2011). (retrimis comisiei)  

Urmează Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.35/2011 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul realizării programelor de interes public sau social, al îndeplinirii obligațiilor fiscale și al funcționării optime a instituțiilor statului, precum și pentru aplicarea unitară a dispozițiilor legale.

Este procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului?

   

Domnul Eugen-Dicones Curteanu (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării și Turismului):

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Actul normativ supus atenției dumneavoastră are ca obiect de reglementare modificarea și completarea unor acte normative care vizează în principal exceptarea autorităților administrației publice centrale și locale care asigură finanțarea integrală a lucrărilor executate în cadrul programelor de interes public sau social derulate de Compania Națională de Investiții de la plata către aceasta a cheltuielilor forfetare în cuantum de 5% pe care CNI le percepe pentru asistența tehnică asigurată în pregătirea și derularea programelor.

Ideea în sine este generoasă, vizează ca autoritățile publice locale care desfășoară programe de investiții să nu plătească o sumă în plus către Compania Națională de Investiții, dar pentru ca această măsură să intre în efectivitate, vă rugăm să fiți de acord cu retrimiterea la comisie, pentru că au fost făcute observații din partea unor domni deputați și în acest sens vă și solicităm acordul.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Călian. Vă rog.

 
   

Domnul Petru Călian:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al PDL solicită retrimiterea la comisie a acestui act normativ, pentru a mai depune alte amendamente și eventual pentru întocmirea unui raport suplimentar.

Vă mulțumesc. Termen - două săptămâni.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă nu sunt alte puncte de vedere, o să vă rog să votați această propunere - retrimiterea la comisie, cu termen două săptămâni.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
   

131 de voturi pentru, niciun vot împotrivă și o abținere.

Termenul pentru raport suplimentar este de două săptămâni.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.11/2011 privind utilizarea indicatorului de referință câștigul salarial mediu brut în actele normative din domeniul muncii și protecției sociale (PL-x 161/2011). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.11/2011 privind utilizarea indicatorului de referință câștigul salarial mediu brut în actele normative din domeniul muncii și protecției sociale.

Este procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului.

   

Domnul Valentin Mocanu (secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale):

Vă mulțumesc foarte mult, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale susține prezentul proiect de lege.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Raportul comisiei?

 
   

Doamna Maria Eugenia Barna:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Raportul comun asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.11/2011 privind utilizarea indicatorului de referință câștigul salarial mediu brut în actele normative din domeniul muncii și protecției sociale.

Cele două comisii au fost sesizate pe fond.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare înlocuirea, în cuprinsul Capitolului IV din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, a indicatorului de referință salariul mediu brut pe economie, cu indicatorul de referință câștigul salarial mediu brut.

Comisiile propun plenului Camerei Deputaților aprobarea proiectului de lege în forma prezentată, având în vedere atât faptul că Legea nr.287/2010, Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe 2011 utilizează la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat indicatorul de referință câștigul salarial mediu brut, indicator a cărui valoare este comunicată de Institutul Național de Statistică.

De asemenea, este necesar să evităm disfuncționalitățile care ar putea apărea în aplicarea dispozițiilor Legii nr.329, Capitolul IV, care reglementează regimul cumulului pensiilor cu salariile.

Deci, vă supunem spre aprobare proiectul de lege în forma prezentată.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Intervenții din partea grupurilor parlamentare?

Vă rog. Domnul vicelider Neacșu.

 
   

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Voi avea o intervenție foarte scurtă.

Este un proiect normativ cu care și noi suntem de acord, pentru că el, în ultimă instanță, nu face decât să pună de acord aceeași categorie economică în toate actele normative care se referă la materie, determinat de faptul că în Legea bugetului asigurărilor de stat pe acest an a fost introdusă noțiunea de câștig salarial mediu brut și era normal ca și celelalte acte normative care au legătură cu Legea bugetului asigurărilor de stat să cuprindă aceeași categorie economică de referință.

Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat va vota acest act normativ.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții?

Doamna deputat Câmpeanu. Vă rog.

 
   

Doamna Mariana Câmpeanu:

Este normal să se folosească un indicator pe care statistica îl calculează în mod curent, și nu un indicator derivat, cum este salariul mediu pe economie.

Ceea ce însă vreau să vă semnalez este că acest indicator de referință trebuie, într-adevăr, să fie de referință pentru absolut toți indicatorii care se calculează în România în ceea ce privește asigurările sociale. Și mă refer aici și la ajutoarele sociale, și la ajutoarele de încălzire, și la asistență socială, și la calculul pensiilor pentru celelalte categorii de pensionari, nu numai pentru cei militari, pentru absolut toată lumea. Și, dacă în noile acte normative nu se face această referire și se spune numai că o să fie un indicator de referință care va fi stabilit anual, cum se precizează acum în Legea asistenței sociale, atunci argumentul care s-a prezentat aici că trebuie să avem același indicator pentru calculul tuturor indicatorilor sociali, înseamnă că este o minciună.

Vă mulțumesc.

 
     

În continuare, lucrările au fost conduse de domnul deputat Ioan Oltean, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Mihai Alexandru Voicu și Niculae Mircovici, secretari.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc.

Dacă mai dorește cineva să ia cuvântul? La dezbateri generale înțeleg că suntem.

Nu mai dorește nimeni.

Constatăm că sunt îndeplinite prevederile art.106 din Regulamentul Camerei Deputaților. Urmează proiectul pentru votul final în ședința de mâine.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.162/2008 privind transferul ansamblului de atribuții și competențe exercitate de Ministerul Sănătății Publice către autoritățile administrației publice locale (PL-x 137/2009). (rămas pentru votul final)  

Poziția următoare de pe ordinea de zi - Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atribuții și competențe exercitate de Ministerul Sănătății Publice către autoritățile administrației publice locale.

Potrivit art.115 din regulament, suntem în procedură de urgență. De aceea, vom trece de îndată la dezbaterea proiectului.

Dacă din partea inițiatorului este cineva?

Domnul secretar de stat, profesor Adrian Streinu-Cercel.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

   

Domnul Adrian Streinu-Cercel (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Mulțumim.

Vrem să vă spunem că Ministerul Sănătății susține raportul comisiei, cu amendamente.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc foarte mult.

Din partea comisiei sesizate în fond? Doamna președinte a Comisiei pentru sănătate și familie, doamna Rodica Nassar, vă rog să prezentați punctul de vedere al comisiilor reunite.

 
   

Doamna Rodica Nassar:

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art.95 și art.115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările ulterioare, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic și Comisia pentru sănătate și familie au fost sesizate spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.162/2008 privind transferul ansamblului de atribuții și competențe exercitate de Ministerul Sănătății Publice către autoritățile administrației publice locale.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege; Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege; Comisia juridică, de disciplină și imunități a avizat favorabil proiectul de lege; Comisia pentru muncă și protecție socială, de asemenea, a dat un aviz favorabil; Comisia pentru buget, finanțe și bănci a avizat negativ proiectul de lege.

Prezentul proiect de lege are ca obiect reglementarea descentralizării sistemului sanitar.

Intervențiile legislative vizează transferul unor atribuții și competențe ale Ministerului Sănătății Publice către autoritățile administrației publice locale, precum și asigurarea resurselor umane, materiale și financiare necesare exercitării acestora, pentru a asigura o legătură între serviciile medicale și cele sociale la nivelul comunităților, măsură care contribuie la creșterea eficienței intervențiilor de sănătate publică, prin activități medicale curative, profilactice, de supraveghere a stării de sănătate a populației din zonele greu accesibile.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.162/2008.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Da, mulțumesc, doamnă președinte.

Vă rog să rămâneți la microfon și să propuneți și timpii de dezbatere. Ne aflăm în procedură de urgență.

 
   

Doamna Rodica Nassar:

Două minute.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Da, mulțumesc foarte mult.

Supun votului dumneavoastră timpii propuși - două minute.

Cine este pentru? Vă rog să votați.

 
    Cu 118 voturi pentru, un vot împotrivă și zero abțineri, propunerea a fost adoptată.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să intervină?

Nu avem intervenții.

În consecință, trecem la dezbaterea pe articole.

Vă rog să pregătiți rapoartele comisiilor sesizate în fond și să urmăriți amendamentele admise.

Dacă, la numărul curent 1 este vreo intervenție? Rog secretarii să urmărească dacă în sală sunt colegi care doresc să intervină în susținerea amendamentelor.

La poziția nr.2?

Pozițiile: 3, 4, fără amendamente?

Poziția 5? Poziția 6?

Pozițiile 7, 8, 9, 10, 11, 12 sunt fără amendamente, 13, de asemenea; 14 - fără amendamente; la poz.14 avem un amendament, nu sunt intervenții.

La poziția următoare, 15, dacă sunt intervenții? Nu avem.

Pozițiile 16, 17 din raport? 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25?

Pozițiile 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35? Nu avem nici la aceste poziții intervenții din sală.

Poziția 36? A fost ultima.

Am trecut întreg raportul comisiilor sesizate în fond.

Proiectul de lege rămâne pentru votul final de mâine, ora 12,00.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.30/2011 privind adoptarea unor măsuri de implementare a sistemului național unic de plată a taxelor și impozitelor utilizând cardul bancar (PL-x 355/2011). (rămas pentru votul final)  

În continuare, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.30/2011 privind adoptarea unor măsuri de implementare a sistemului național unic de plată a taxelor și impozitelor utilizând cardul bancar.

Suntem, de asemenea, în procedură de urgență, fiind întrunite prevederile art.115 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva?

Da. Domnul secretar de stat Ion Ghizdeanu, din partea Ministerului Finanțelor Publice.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

   

Domnul Ion Ghizdeanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal pentru desfășurarea de către ANAF, prin unitatea de imprimare rapidă, a activităților de imprimare și transmitere centralizată a corespondenței, respectiv a credențialelor care permit contribuabililor accesul la situația financiară, în baza căreia pot opera plățile cu cardul.

Costurile activității de imprimare și transmitere vor fi suportate din bugetul de stat.

În consecință, Guvernul, prin Ministerul Finanțelor Publice, susține și vă roagă să adoptați acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Da, mulțumesc, domnule ministru.

Din partea comisiei sesizate în fond, doamna președinte a Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, doamna deputat Maria Barna.

Doamna deputat, doamna președinte, aveți cuvântul.

 
   

Doamna Maria Eugenia Barna:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Comisia a fost sesizată în fond și, cu majoritate de voturi, vă supunem spre aprobare proiectul de lege care are ca obiect reglementarea cadrului legal pentru desfășurarea, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, a activităților de imprimare și transmitere centralizată a corespondenței, respectiv a credențialelor, și anume, ce înseamnă credențiale? Setul de informații, user, parole, instrucțiuni de utilizare a acestora, destinate accesării și utilizării funcționalităților sistemului național electronic de plată.

Comisia a adoptat un amendament de tehnică legislativă, prezentat în anexă.

Mulțumim.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Și eu vă mulțumesc pentru intervenție.

Vă rog, doamna președinte, să rămâneți la microfon și să propuneți timpul pentru dezbaterea raportului.

 
   

Doamna Maria Eugenia Barna:

Două minute.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Două minute, stimați colegi.

Vă rog să vă exprimați prin vot față de această propunere.

Cine este pentru? Vă rog.

 
   

Avem 112 voturi pentru, un vot împotrivă și o abținere.

Propunerea a fost adoptată.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să ia cuvântul la dezbateri generale? Nu există niciun fel de intervenție.

Vă rog să fiți de acord să trecem în revistă raportul comisiei, cu amendamentele admise.

Vă rog să mă urmăriți.

Dacă, la poziția 1 din raport există vreo intervenție?

Poziția 2? Poziția 3? Poziția 4? nu avem niciun fel de intervenție.

Raportul comisiei a fost adoptat.

Rămâne pentru votul final de mâine, repet, ora 12,00.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.119/2010 privind regimul de control al operațiunilor cu produse cu dublă utilizare (PL-x 143/2011). (rămas pentru votul final)  

Următorul proiect de lege este cel pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.119/2010 privind regimul de control al operațiunilor cu produse cu dublă utilizare.

Îl văd nerăbdător pe domnul ministru Valentin Iliescu, care va prezenta foarte scurt poziția inițiatorului.

Aveți cuvântul, domnule ministru.

   

Domnul Valentin Adrian Iliescu (secretar de stat, Departamentul pentru Relația cu Parlamentul):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Bună ziua, doamnelor și domnilor deputați,

Controlul exporturilor de produse cu dublă utilizare, militară și civilă este un element cheie în domeniul neproliferării armelor de distrugere în masă și al vectorilor purtători de asemenea arme și un instrument important pentru prevenirea transferurilor de produse care ar putea fi utilizate de entități interesate în atacuri teroriste cu astfel de arme.

Prin apariția Regulamentului Consiliului European nr.428 din 2009, este necesar și absolut obligatoriu pentru România ca toate măsurile menționate în acest regulament să fie prezentate și preluate și în legislația românească și să creeze cadrul necesar pentru neproliferarea armelor nucleare.

Având în vedere și raportul comisiei și argumentele pe care dumneavoastră sunt sigur că le-ați citit în raport și în nota de fundamentare a ordonanței de urgență, vă rog frumos, doamnelor și domnilor deputați, să fiți de acord cu raportul comisiei și, implicit, cu ordonanța de urgență.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule ministru.

Din partea comisiilor sesizate în fond, avem plăcerea să-l salutăm și să-i dăm cuvântul domnului președinte Iulian Iancu.

Aveți cuvântul, domnule președinte.

 
   

Domnul Iulian Iancu:

Mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Stimați colegi,

Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, precum și Comisia pentru industrii și servicii au fost sesizate pentru dezbaterea în fond cu proiectul de lege menționat.

Este foarte important de cunoscut faptul că această prevedere legală este o transpunere a unui regulament în plan european, care face referire la modul de utilizare a produselor cu dublă utilizare și, în urma dezbaterilor, vreau să subliniez că, cu unanimitate de voturi, membrii celor două comisii propun plenului aprobarea proiectului de lege, cu amendamente.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Domnule președinte, vă mulțumesc foarte mult.

Vă rog și pe dumneavoastră, vă cer scuze că vă întorc din drum, domnule președinte Iulian Iancu, o să vă rog să nu vă supărați că vă întorc la tribuna Camerei, pentru a propune timpul necesar pentru dezbaterea pe articole a acestui proiect de lege.

 
   

Domnul Iulian Iancu:

Un minut, cu trei minute, pentru dezbateri.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Un minut, trei minute.

Stimați colegi,

Vă rog să votați timpii propuși.

 
   

Mulțumesc. 114 voturi pentru, un vot împotrivă și zero abțineri, propunerea a fost adoptată.

Dacă din partea grupurilor parlamentare? Îmi face plăcere, domnule Marian, să vă ofer cuvântul din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat.

 
   

Domnul Marian Neacșu:

Plăcerea este de partea mea, domnule președinte.

Vreau să-mi dați voie, în primul rând, să-i transmit domnului secretar de stat Iliescu că eu sunt unul dintre cei care s-au aplecat cu multă atenție pe acest material, determinat și de faptul că trebuie să-mi recunosc neștiința, nu știam până a citi acest proiect normativ ce sunt acelea produse care au dublă utilizare.

Dar, recunoscându-mi neștiința sau nepregătirea și recunoscând și faptul că în general nu mă pronunț asupra unor lucruri pe care nu le cunosc, am să vă cer permisiunea să-mi dați voie să reliefez doar modul în care premierul Emil Boc, semnatarul acestei expuneri de motive, îl urechează pe șeful Guvernului Emil Boc. Și am să vă citesc din text.

În data de 2.IX.2009, domnul prim-ministru a anunțat că Guvernul își va asuma răspunderea pe trei proiecte de lege, printre care și Proiectul de Lege privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, publicat pe site-ul Guvernului pe data de 15 septembrie 2009. În acest proiect de lege ANCEX era desființată, activitatea urmând a fi preluată de o direcție generală din cadrul MAE, fiind astfel desființată singura autoritate națională în domeniul controlului exporturilor de produse cu dublă utilizare.

Procedura de avizare a proiectului de ordonanță de urgență a fost suspendată, situația Autorității Naționale fiind neclară până la data de 8 decembrie 2009, când este publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, Hotărârea Guvernului nr.1423 privind organizarea instituțiilor publice din subordinea Ministerului Afacerilor Externe, prin care ANCEX, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, aflat în subordinea Ministerului Afacerilor Externe, este desființată ca urmare a comasării prin absorbție și se reorganizează ca direcție generală fără personalitate juridică în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, fiind coordonată de un secretar de stat din structura organizatorică a acestui minister.

Situația personalului din direcția generală nou înființată se clarifică abia în data de 30.I.2010, iar în data de 9.II.2010, se reia procedura de inițiere a proiectului ordonanței de urgență a Guvernului privind regimul de control al produselor cu dublă utilizare.

Procesul de avizare internă a proiectului de ordonanță de urgență în cadrul Ministerului Afacerilor Externe a durat până la sfârșitul lunii august, după care au avut loc mai multe întâlniri cu instituții avizatoare în vederea armonizării punctelor de vedere. Ce era de demonstrat.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat Marian Neacșu, mulțumim pentru intervenția dumneavoastră.

Dacă mai sunt și alți colegi care doresc să intervină? Nimeni nu dorește să mai intervină.

În situația aceasta și în baza timpilor aprobați, trecem la dezbaterea raportului.

Vă rog să urmăriți cu atenție raportul comisiilor sesizate în fond.

Dacă la numărul curent 1 există vreo intervenție?

La poziția 2? pozițiile 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16?

Pozițiile 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24? Pozițiile 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49? Pozițiile 50, 51 și 52?

Am epuizat dezbaterea și a acestui raport.

Proiectul de lege rămâne pentru votul final de mâine.

Mulțumesc și domnului președinte Iulian Iancu pentru aportul adus la buna dezbatere a acestui proiect de lege.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind declararea zilei de 23 august Ziua Comemorării Victimelor Fascismului și Comunismului și a zilei de 21 decembrie Ziua Memoriei Victimelor Comunismului în România (PL-x 382/2011). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de lege de la poziția 12 privind declararea zilei de 23 august Ziua Comemorării Victimelor Fascismului și Comunismului și a zilei de 21 decembrie Ziua Memoriei Victimelor Comunismului în România.

Potrivit prevederilor art.115 din regulament, această inițiativă urmează să se dezbată în procedură de urgență.

Din partea inițiatorului? Domnul Ioan Stanomir.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

   

Domnul Ioan Stanomir (președinte executiv, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Susținem proiectul în forma adoptată de Comisia juridică, de disciplină și imunități și, implicit, adoptarea lui.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc și eu.

Din partea comisiei sesizate în fond, domnul secretar Andronache.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

 
   

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a fost sesizată spre dezbatere în fond și în procedură de urgență cu Proiectul de Lege privind declararea zilei de 23 august Ziua Comemorării Victimelor Fascismului și Comunismului și a zilei de 21 decembrie Ziua Memoriei Victimelor Comunismului în România.

Astfel, în conformitate cu dispozițiile art.75 din Constituția României, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins inițiativa legislativă.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil inițiativa legislativă.

În urma dezbaterilor, Comisia juridică, de disciplină și imunități a hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Fiind procedură de urgență, vă propunem trei minute pentru dezbateri generale și câte un minut pentru dezbateri pe articole.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, domnule secretar.

Propune spre votul dumneavoastră timpii propuși de către reprezentantul Comisiei juridice, de disciplină și imunități.

Vă rog să votați.

 
   

110 voturi pentru, un vot împotrivă și nicio abținere.

Propunerile au fost adoptate.

Din partea grupurilor parlamentare, la dezbateri generale s-a anunțat deja domnul deputat Mihăiță Calimente, din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal.

Domnule coleg, aveți cuvântul.

 
   

Domnul Mihăiță Calimente:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Profit de faptul că este și inițiatorul aici și, din câte înțeleg, este și istoric și vreau să vă spun că acest proiect de lege este o rușine, pentru că, în partea a doua, unde ne propune data de 21 decembrie ca zi de comemorare a victimelor comunismului, dacă vrea să se refere la Revoluția română, vreau să-i spun Domniei Sale - poate nu ține minte - Revoluția română a început pe 15 decembrie la Timișoara, iar în 20 decembrie Timișoara era oraș liber de comunism.

Poate că aș fi fost și eu mândru să fie data de 21 decembrie, pentru că, dintre celelalte municipii, Aradul a fost primul, în 21 decembrie, care s-a ridicat la revoluție, iar dintre orașe Lugojul, cu o zi înainte.

Deci nu înțeleg de ce această dată, pentru că victimele comunismului au fost produse în România începând odată cu instalarea Guvernului dr. Petru Groza și au fost sute de mii de victime ale comunismului.

Vreau să vă spun că, în acest sens, am depus un proiect de lege, în trei sesiuni legislative, de condamnare a comunismului, care a trecut neobservat de către dumneavoastră și a fost respins, și el nu făcea decât să copieze un alt proiect de lege care condamna fascismul și nazismul și pe care le-ați aprobat cu onoare.

Cu referire însă la data de 23 august, unde sărbătorim victimele nazismului și ale fascismului, vreau să vă spun că este vorba despre o diversiune ordinară.

Este, din nou, o încercare de punere în umbră a activității Majestății Sale Regele Mihai I, care, la 23 august, a ordonat armatelor române să întoarcă armele împotriva Germaniei naziste.

Nu înțeleg cum putem... și ce sărbătorim la 23 august, ce victime au fost la 23 august ale nazismului și fascismului, în afară de această denigrare a Majestății Sale, pentru că, prin actul de la 23 august, România a fost salvată să se transforme într-un front de luptă, pentru că participarea României a scurtat războiul cu șase luni și probabil că, în Tratatul de la Paris, am reprimit înapoi Transilvania datorită acestui act.

Vreau ca acest domn istoric să-mi răspundă la întrebările pe care i le-am pus și să văd dacă are obrazul să poată răspunde la o asemenea porcărie care i-a fost impusă de la Cotroceni.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Dacă mai sunt alte intervenții pe marginea... Numai puțin... Domnul deputat, din partea unui grup parlamentar un singur vorbitor, aceasta e regula.

Pe procedură, vă rog, pe procedură domnul deputat Horică.

 
   

Domnul Horea-Dorin Uioreanu:

Mulțumesc.

Noi, având în vedere obiecțiile care s-au ridicat și propunerile care au plecat de la noi, noi cerem retrimiterea la comisie.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Am să supun votului mai întâi, să vedem cum se pronunță plenul.

Stimați colegi,

Ați auzit propunerea făcută de domnul Horea Uioreanu, ca acest proiect de lege să fie reîntors la comisia sesizată în fond.

Vă rog să vă pronunțați prin vot.

 
   

49 de voturi pentru, insuficiente pentru ca propunerea să fie adoptată.

Continuăm dezbaterile generale. Domnul deputat Marian Neacșu, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat.

Aveți cuvântul.

 
   

Domnul Marian Neacșu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Trebuie să recunosc că mi-ar fi fost și mai comod și cred că ar fi fost și mai potrivit dacă ar fi fost acceptată propunerea colegului nostru de la Partidul Național Liberal, și eu aș fi avut aceeași opinie, mai ales după ce am ascultat și punctul de vedere al antevorbitorului nostru, domnul Calimente.

Dar, pentru că ne aflăm în procedura de dezbatere a acestui proiect normativ, o să-mi permiteți, și de astă dată, să lucrez cu materialul clientului și să citez, în timpul pe care l-ați alocat dezbaterii, câteva fraze referitoare la "Raportul final al comisiei prezidențiale pentru analiza dictaturii comuniste din România", document care a stat la baza declarației Președintelui României de condamnare a regimului comunist, rostită în Parlament la data de 18 decembrie 2006, care pune în evidență acțiunile criminale ale regimului comunist în România.

Citez: "Abandonarea intereselor naționale, anihilarea statului de drept, fraudarea uriașă a alegerilor din noiembrie 1946... - dumneavoastră înțelegeți ce credeți de cuviință -, distrugerea partidelor politice prin arestarea liderilor, lovitura de stat din 30 decembrie 1947, care a dus la abdicarea forțată a Regelui Mihai."

Vă mulțumesc frumos. Atât am avut de spus.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc foarte mult.

Stimați colegi,

Dacă mai dorește cineva să ia cuvântul?

Da, domnul secretar al Biroului permanent, Mirciov. Vă rog, domnule Mirciov. Mircovici, iartă-mă! Un vițeluc! Te rog, domnule coleg Mircovici, te rog.

 
   

Domnul Niculae Mircovici:

Vă mulțumesc. Am reținut-o, că a rămas în stenogramă.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Și eu am o problemă în legătură cu data de 21 decembrie ca zi a memoriei victimelor comunismului în România.

Ca deputat de Timiș, alături de colegii mei, încă doi deputați din Grupul parlamentar al minorităților naționale din Timiș, care au aceeași opinie ca și mine, nu putem fi de acord și nu putem vota sub această formă proiectul de lege. Am votat retrimiterea la comisie. Din păcate, am fost prea puțini.

Cred că este o mare greșeală ca o astfel de problemă, o astfel de lege, în care se stabilesc niște zile care devin zile reper, să nu fie discutată și să nu aibă... m-aș feri de termenul unanim, dar un punct de vedere comun pentru tot ce înseamnă istoria națională a României, că este una, indiferent de formațiunea sau formațiunile politice care se găsesc la putere la un moment dat.

Sunt lucruri pe care atunci când le analizăm și le discutăm trebuie să fie o recunoaștere unanimă - n-am cum să mă feresc de acest termen - a ceea ce a însemnat istoria noastră națională.

Istoria nu poate fi privită numai din punct de vedere politic. Istoria nu poate fi modelată și modificată de fiecare dată în funcție de interesele politice de moment.

De aceea, cel puțin în numele celor trei colegi, deocamdată, exprim faptul că vom vota împotriva proiectului de lege în forma în care este în momentul de față.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Domnul Mihăiță Calimente, vă rog.

 
   

Domnul Mihăiță Calimente:

Domnule președinte,

Am avut o rugăminte. Având în vedere că inițiatorul proiectului de lege este aici, am cerut explicații: de ce data de 21 decembrie și, cu atât mai mult, de ce data de 23 august. Și vreau ca Domnia Sa să-mi răspundă.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Vă rog, domnule președinte, vă rog să poftiți la microfon și să încercați să încropiți un răspuns pentru distinsul nostru coleg.

 
   

Domnul Ioan Stanomir:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

În mod cert, alegerea unei date comemorative pentru Revoluția română va reprezenta întotdeauna o opțiune simbolică de cea mai mare însemnătate.

Noi nu am dorit în niciun mod ca, prin opțiunea pentru 21 decembrie, să umbrim alte momente asociate cu Revoluția română și îmi cer scuze pe această cale dacă o parte dintre dumneavoastră au interpretat în acest mod gestul nostru.

În ceea ce privește data de 23 august, aș dori să spun două lucruri. Ne-am gândit, în calitate de inițiatori, la 23 august 1939, data la care s-a încheiat Pactul Ribbentrop-Molotov. Și, din acest punct de vedere, aș dori să fac și o precizare referitoare la rolul istoric al Regelui Mihai I, al Majestății Sale. Eu cred că nu a fost în intenția noastră - și pot s-o spun cu cea mai mare tărie - să afectăm în vreun mod sau să sugerăm și să negăm rolul istoric pe care actul de la 23 august 1944 l-a avut în economia războiului mondial, act care este asociat cu Majestatea Sa. Repet, în opinia noastră era vorba de 23 august 1939, Pactul Ribbentrop-Molotov, și, cu siguranță, această suprapunere este dificilă, însă este și sarcina noastră să încercăm o pedagogie a memoriei și o reinterpretare a datelor importante din istoria românească și europeană.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Domnule președinte,

Mulțumesc și eu foarte mult.

Domnul deputat Calimente, vă rog.

 
   

Domnul Mihăiță Calimente:

Dacă aceasta ar fi fost intenția inițiatorului, probabil că data respectivă ar fi fost înscrisă în proiectul de lege și am fi avut explicația necesară.

Vreau să vă spun că o demagogie mai grosolană și mai ordinară decât cea pe care am auzit-o acum rar mi-a fost dat să aud!

Dacă vrem să comemorăm victimele - să-i spunem - ale comunismului în România, atunci, dacă ne referim la data încheierii Pactului Ribbentrop-Molotov, atunci trebuia să ne referim la 1940, când armatele sovietice ne-au dat ultimatum și au ocupat Basarabia, și Bucovina, și Ținutul Herței.

Dar data de 23 august, fără să se spună care... păi la 23 august 1435, dacă-mi aduc eu bine aminte, a început și Răscoala de la Bobâlna!

Oameni buni, dacă suntem serioși, suntem serioși!

Dacă vrem să ne batem joc de istoria națională, și înțeleg că inițiatorul este un distins istoric, atunci ne batem joc de istoria națională și de toate valorile pe care această istorie le conține. Vă rog frumos să vă mai gândiți încă o dată și să analizăm foarte serios acest lucru.

Sunt pentru condamnarea comunismului, așa cum nazismul și fascismul au fost condamnate, dar haideți să facem un proiect de lege serios și să condamnăm comunismul odată pentru totdeauna.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, cu o singură corectare: Răscoala de la Bobâlna a avut loc în 1437.

Dacă mai sunt alte intervenții din sală? Dacă nu, stimați colegi, prevederile art.106 din regulament sunt îndeplinite, proiectul de lege rămâne pentru votul final de mâine.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.10/2011 privind abrogarea alin.(8) al art.39 din Legea nr.51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat (PL-x 188/2011). (retrimis comisiei)  

Poziția 13, poziție cu noroc, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.10/2011 privind abrogarea alin.(8) al art.39 din Legea nr.51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat.

Ne aflăm în procedură de urgență.

Trecem de îndată la dezbaterea... numai puțin, domnule secretar... la dezbaterea proiectului de lege.

Din partea inițiatorului, doamna secretar de stat...

Pe procedură, domnule secretar. Vă rog, dacă-i pe procedură, da.

Aprobarea unei modificări a ordinii de zi.  

Domnul Gabriel Andronache:

Domnule președinte,

Comisia vă propune retrimiterea către Comisia juridică a acestui raport - el este corelat cu punctul 108 de pe ordinea de zi, care are același obiect de reglementare -, pentru o nouă dezbatere în cadrul comisiei și identificarea unei alte soluții decât cea propusă în raportul prezentat plenului acum.

   

Domnul Ioan Oltean:

Voi, avocații!

 
   

Domnul Gabriel Andronache:

Vă propunem pentru două săptămâni retrimiterea la comisie. Și, de asemenea, nu este tocmai procedural, aceeași propunere o avem și la punctul 108.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Aveți puțintică răbdare pentru cealaltă propunere. Vă rog să vă limitați la propunerea făcută. Trebuie s-o supun la vot, domnule secretar, și vă poftesc să ocupați loc în sală lângă domnul președinte al Comisiei juridice, cu care puteți să vă mai consultați.

Supun votului dumneavoastră propunerea de retrimitere către Comisia juridică pentru îmbunătățirea actului normativ și a raportului întocmit de către comisie. Având în vedere că e vorba de avocați, vă rog să votați.

 
   

82 de voturi pentru, 33 împotrivă, o abținere.

Propunerea a fost adoptată. Proiectul de lege se retrimite către comisia sesizată în fond.

Domnul deputat Márton Árpád, procedură.

 
   

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor,

De data asta, din punct de vedere procedural - ca să zic așa - secretarul comisiei avea dreptate, pentru că nu va putea să se facă un raport comun celor două proiecte de lege, deși regulamentul nostru obligă comisia să facă un raport comun, având același caracter cele două legi, și este normal să propuneți retrimiterea și a punctului 108 pentru a se putea face un raport comun pentru cele două legi.

De aceea am retrimis prima lege.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Stimați colegi,

În situația aceasta, trebuie să supun votului dumneavoastră propunerea de a se readuce în față, deci la punctul 14, poziția 108, pentru a putea supune pe urmă votului dumneavoastră retrimiterea la comisia de specialitate.

Vă rog să votați, deci punctul 108 să ajungă în față, la poziția 14.

Vă rog să vă exprimați prin vot.

 
   

Cu o majoritate covârșitoare, ceea ce înseamnă 111 pentru, trei împotrivă, zero abțineri, propunerea a fost adoptată.

 
Propunerea legislativă pentru abrogarea alin.(6<SUP>1</SUP>) al art.37 din Legea nr.51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat (Pl-x 390/2011). (retrimisă comisiei)  

Acum am reținut propunerea domnului secretar ca și acest proiect de lege, și e vorba de Propunerea legislativă pentru abrogarea alin.(6±) al art.37 din Legea nr.51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat, să fie retrimisă în comisie pentru a se întocmi un raport comun cu proiectul de lege pe care acum două minute l-am retrimis Comisiei juridice.

Supun votului dumneavoastră această propunere.

Vă rog să vă exprimați prin vot.

   

Cu 108 voturi pentru, un vot împotrivă și o abținere, propunerea a fost adoptată.

Termen, două săptămâni, pentru a întocmi un nou raport.

Poziția 15, care a fost poziția 14 din ordinea de zi: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.10/2011 privind abrogarea alin.(8) al art.39 din Legea nr.51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat.

Asta a fost. Am încurcat borcanele!

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate (PL-x 384/2010). (rămas pentru votul final)  

Domnul Ioan Oltean:

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate.

Ne aflăm în procedură de urgență.

Intrăm de îndată în dezbaterea proiectului de lege.

Dacă din partea inițiatorului...?

Da, domnul secretar de stat Adrian Streinu-Cercel, din partea Ministerului Sănătății.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

   

Domnul Adrian Streinu-Cercel:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Prin propunerea de modificare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.158/2005 se dorește eficientizarea activității de acordare și verificare a certificatelor de concediu medical în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, precum și responsabilizarea atât a medicilor prescriptori, cât și a asiguraților beneficiari de certificate de concediu medical, în conformitate și cu legislația similară a altor state membre a Uniunii Europene.

În același timp, se propun și reglementări noi, care stabilesc modalitățile de verificare a asiguraților aflați în incapacitate temporară de muncă, în sensul respectării de către aceștia a programului individual de recuperare stabilit de către medicul specialist.

Având în vedere cele menționate, vă adresăm rugămintea de a adopta proiectul de lege în forma prezentată de Guvern.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc și eu.

Raportul comun al Comisiei pentru muncă și protecție socială și al Comisiei pentru sănătate și familie va fi prezentat de către doamna președinte Rodica Nassar.

Doamnă președinte, aveți cuvântul.

O să vă rog și timpul, la sfârșit, să-l propuneți pentru dezbaterea raportului.

 
   

Doamna Rodica Nassar:

Mulțumesc, domnule președinte.

În temeiul art.70 din Regulamentul Camerei Deputaților, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, a fost retrimis Comisiei pentru muncă și protecție socială și Comisiei pentru sănătate și familie în vederea reexaminării și întocmirii unui raport suplimentar.

În urma reluării dezbaterilor în ședința comună din 7 decembrie 2010, membrii Comisiei pentru muncă și protecție socială, precum și membrii Comisiei pentru sănătate și familie au hotărât, cu majoritate de voturi, menținerea soluției inițiale de adoptare a proiectului de lege cu amendamente, în sensul adoptării Legii privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2010, soluție exprimată și în raportul comun depus cu nr.27/496, respectiv 28/243 în data de 18 octombrie 2010.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice, conform prevederilor art.73 alin.(1) din Constituția României, republicată.

Camera Deputaților este Cameră decizională, potrivit prevederilor art.75 din Constituția României și al art.92 din Regulamentul Camerei Deputaților.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Timpul afectat dezbaterilor raportului. Un raport scurt.

 
   

Doamna Rodica Nassar:

Cinci minute.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc foarte mult.

Stimați colegi,

Înainte de a supune votului... Dați-mi voie să supun votului timpul propus de doamna președinte.

Vă rog să vă exprimați prin vot.

 
   

Cu 101 voturi pentru, un vot împotrivă și zero abțineri, propunerea a fost adoptată.

Din partea grupurilor parlamentare, pe procedură, domnul deputat Márton Árpád.

Vă rog, domnule coleg.

 
   

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Mai înainte, reprezentantul Guvernului a susținut adoptarea legii în forma propusă de comisie.

Din cele scrise la punctul 14 și din raportul prezentat de comisie rezultă că comisia propune adoptarea legii de respingere a ordonanței de urgență.

Eu aș fi foarte curios să știu dacă Guvernul susține adoptarea ordonanței de urgență sau raportul de respingere a ordonanței de urgență, ca să știm și noi ce susține Guvernul.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnule ministru, vă rog să punctați un răspuns la chestiunea pusă în discuție de domnul deputat Márton.

 
   

Domnul Adrian Streinu-Cercel:

Cu permisiunea dumneavoastră o să repet ultima frază. Având în vedere cele menționate, vă adresăm rugămintea de a adopta prezentul proiect de lege în forma prezentată de Guvern.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul Petru Călian, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal.

 
   

Domnul Petru Călian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal va vota împotriva raportului de respingere a acestui act normativ, care este extrem de important, aducând în discuție un simplu argument.

Aceste modificări legislative sunt în concordanță cu modificările aduse în sistemul legislativ european și ne sunt extrem de necesare, astfel încât să facem și noi ordine în acest domeniu.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Stimate colegă, vă rog să poftiți să luați cuvântul, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, vă rog.

 
   

Doamna Lucreția Roșca:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Doamnelor și domnilor,

Vreau să fiți foarte atenți la ce vă spun, întrucât domnul ministru secretar de stat și colegul dumneavoastră deputat vor să vă inducă în eroare.

Deci această Ordonanță nr.36, care modifică Ordonanța nr.158, a adus, printre modificările ei, dreptul poliției să-i controleze pe medici și pe pacienții care se află în concediu medical.

Dincolo de faptul că a limitat dreptul medicului de a da un număr de zile de concediu medical, medicilor de familie deci le-au scăzut acest drept, dincolo de faptul că a crescut cuantumul de amendă care i se dă medicului prescriptor, cel mai grav lucru este că a ajuns pacientul să fie controlat, conform acestei ordonanțe, care are o anexă și niște norme, care-l obligă pe pacient în momentul când i se acordă concediu medical să facă o declarație prin care pacientul spune: "Voi sta acasă, la control, între ora 8 și 10 dimineața, între 12 și 14, între 16 și 18."

Nu puteți să credeți că în Uniunea Europeană se întâmplă așa ceva! Deci nu ne integrăm la niciun fel de acte pe care Uniunea Europeană să ni le ceară.

Deci Uniunea Europeană nu cere să fie amendați medicii cu sume mult mai mari decât câștigă.

Uniunea Europeană nu cere să li se limiteze pacienților numărul de zile acordate.

Uniunea Europeană nu cere să li se încalce dreptul oamenilor la confidențialitatea bolii. S-au născut nenumărate procese în teritorii după apariția acestei porcării de ordonanțe, care nici măcar n-au așteptat... multe case de sănătate județene au declanșat controale și o prigoană asupra cabinetelor. Casele n-au așteptat nici măcar să apară normele de aplicare. Sunt procese în care doctorii câștigă.

Dar dumneavoastră sunteți datori să respingeți o așa porcărie.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc. A fost doamna deputat Lucreția Roșca, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat.

Domnul lider PC pe Iași, doctorul Ciuhodaru.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

 
   

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Dacă veți vota această lege, înseamnă că dumneavoastră considerați că toți pacienții și toți medicii din România sunt infractori.

Nu puteți vota acest proiect legislativ.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Domnul deputat Horea Cristian din partea Grupului parlamentar al PNL-ului.

Aveți cuvântul, domnule coleg.

 
   

Domnul Horia Cristian:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Limbajul colegei mele, doamna deputat Roșca, este blând când face referire la această ordonanță.

Domnul Petru Călian bănuiesc că se află într-o eroare care este de înțeles, pentru că trebuie să voteze sau să propună un vot politic.

Domnul ministru secretar de stat nu are ce face, trebuie să susțină punctul de vedere al Guvernului.

Din păcate, această ordonanță este o prostie de la un capăt la altul, începând cu faptul că introduce dreptul angajatorului de a merge cu poliția acasă la pacient și până la amenzile care se dau medicilor pentru greșeli de ortografie, subliniez, greșeli de ortografie, că nu a pus virgula, că a greșit o cifră. Pentru că, prin această ordonanță, nu se consfințește dreptul casei de asigurări de a verifica calitatea actului medical, se amendează greșelile de ortografie din concediile medicale.

Domnule Petru Călian, cu cinci mii de lei c-ai pus un punct greșit, ai scris 100.1, în loc să scrii 101?! Prin ce amendamente, că ați trimis-o de două ori înapoi la comisie, ce vreți să mai amendăm la ea? Pe bune, ce vreți să amendăm la această ordonanță care e făcută cu picioarele? Este o ordonanță făcută de poliție. Parc-a făcut-o securitatea de pe vremea lui Ceaușescu. Dacă Ceaușescu avea ideea asta, vă spun eu că așa o scria, cum este această ordonanță.

Deci, vă rog foarte mult, când votați în plen această ordonanță sau așa-zisă ordonanță, să votați pentru raportul de respingere a acestei ordonanțe.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Doamna deputat Sonia Drăghici, nu vă pot refuza chiar dacă aș vrea, dar asta-i viața. Aveți un bonus de două minute.

 
   

Doamna Sonia-Maria Drăghici:

Mulțumesc, domnule președinte.

Eu vreau să-i iau într-un fel apărarea domnului Streinu Cercel care este colegul meu și colegul nostru...

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Atunci vă dau cinci minute.

 
   

Doamna Sonia-Maria Drăghici:

...da, în sensul că Domnia Sa sigur că trebuie să susțină Guvernul, însă nu Domnia Sa a inițiat acest proiect de lege, ci l-a inițiat cineva de la casa de asigurări. Casa de asigurări este o instituție care ar trebui să aibă oameni care să fi lucrat în domeniul sănătății, care trebuie să fie avizat în domeniul proiectelor de lege, lucru care văd că nu întotdeauna se întâmplă, deci de vină sunt cei de acolo care, stresați de gestionarea problemei, au ajuns să invoce necesitatea aducerii poliției în sistemul sanitar, lucru care mi se pare denigrator și degradant pentru lucrătorii din sănătate și pentru pacienții înșiși.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă deputat, cu drag.

Eu fac favoruri la femei, domnule deputat, la bărbați, aici... liberalii și-au exprimat poziția printr-un lider...

Vă rog să poftiți.

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

Vroiam numai să precizez ceva.

În momentul de față se fac reduceri ample la Ministerul Administrației și Internelor, nu mai avem polițiști, în comune desființăm posturile de poliție, rămâne un polițist la mii de oameni și acel polițist nu se va mai ocupa nici de circulație, nici de infracționalitate, nici de crime, va căuta acasă pe cetățeni și dacă un cetățean are mâna ruptă și se plimbă în parc, nu poate merge la serviciu, nu-l găsește acasă, ce face? Îl arestează?

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc și eu pentru scurta dar bine-venita intervenție.

Dacă mai dorește cineva să intervină. Doamna Maria Stavrositu nu doriți să interveniți? Nu. Mă gândeam că...

Da. Continuăm dezbaterea pe articole, stimați colegi.

Dacă la poziția 1 din raport dorește cineva să intervină? Nu avem.

La poziția 2 nu avem.

Cu ajutorul neprețuit al dumneavoastră, raportul a fost trecut prin mintea și mâinile dumneavoastră, rămâne pentru mâine la dezbaterea finală, la vot final.

 
Dezbateri asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și a activității instituțiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa (PL-x 601/2010).  

Sper că ultimul punct pe care-l supun atenției dumneavoastră este Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și a activității instituțiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea acestuia.

Ne aflăm în procedură de urgență.

Din partea inițiatorilor, domnul secretar de stat Nicolae Ivășchescu.

Domnule ministru, pe scurt, foarte pe scurt, punctul de vedere al inițiatorului.

   

Domnul Nicolae Ivășchescu (secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale s-a reorganizat prin reducerea de posturi și prin preluarea activității Autorității Naționale pentru Protecția Familiei și a Dreptului Copilului, Agenției Naționale pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați, a Autorității Naționale pentru Persoane cu Handicap, instituții publice care se desființează.

Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale se instituie în toate drepturile și obligațiile instituțiilor publice care se desființează.

În urma restructurării, numărul de personal din aparatul central al ministerului ajunge la 660 de persoane, comparativ cu cele 879 de persoane reprezentând personalul ministerului și al agențiilor preluate de aparatul central, respectiv o reducere de 25%.

Față de cele prezentate mai sus, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale susține adoptarea proiectului de lege în forma prezentată în raportul comisiei pentru muncă.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Domnule ministru, vă mulțumesc și eu.

Din partea comisiei sesizate în fond, domnul președinte Victor Paul Dobre.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din regulament, Comisia pentru muncă a fost sesizată cu dezbaterea pe fond, în procedură de urgență, a Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a ministerului și a activității instituțiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa.

La întocmirea raportului, comisia a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, al Comisiei pentru buget, al Comisiei juridice, al Comisiei pentru administrație publică, cu amendamente, și al Comisiei pentru egalitatea de șanse, cu amendamente.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare aprobarea unor măsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și a activității instituțiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa, respectiv Autoritatea Națională pentru Protecția Familiei și a Drepturilor Copilului, Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați, Autoritatea Națională pentru Persoane cu Handicap.

Se propune ca reorganizarea să se realizeze prin desființarea autorității sau instituției publice ca urmare a reducerii numărului de personal și a comasării prin absorbție și preluarea activității acesteia de către Ministerul Muncii ori prin reducerea de posturi a personalului instituțiilor publice.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege, cu amendamente.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, conform art.73 din Constituția României, republicată.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 20 octombrie 2010.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Domnule președinte, suntem în procedură de urgență. V-aș ruga să propuneți timpul pentru dezbaterea pe articole.

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

Un sfert de oră, trei minute pentru fiecare.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Un sfert de oră, stimați colegi, timpul propus. Vă rog să vă pronunțați prin vot. Îl rog și pe domnul Daniel Buda să se pronunțe prin vot, să nu aibă alte preocupări.

Vă rog.

 
   

77 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă, două abțineri. Propunerea a fost adoptată.

Trecem la dezbateri generale. Dacă sunt intervenții? Nu avem.

Vă rog să urmăriți raportul comisiei sesizate în fond, cu amendamentele admise.

Doamna Câmpeanu. Îmi pare rău că nu v-am văzut, doamnă deputat. Regret amarnic această scăpare a mea, dar... din cauza domnului deputat Dobre, care era în picioare. Îmi pare foarte rău...

Microfonul vă stă la dispoziție, doamnă deputat, pentru a exprima poziția grupului.

 
   

Doamna Mariana Câmpeanu:

Domnilor deputați,

Sigur că o să susținem în continuare adoptarea acestei ordonanțe, cu amendamentele atât admise, cât și cele respinse, pentru că ele se referă la buna funcționare a acestui minister. Toți cei care au fost la Comisia de muncă atunci când a venit domnul ministru Lăzăroiu și a pornit sau am crezut noi că pornește cu avânt pentru funcționarea acestui minister, a recunoscut în plen că organizarea ministerului este defectuoasă, că din cauza faptului că inspecția socială a fost reorganizată așa cum a fost, de fapt aproape desființată, ea nu poate să-și exercite atribuțiile exact acolo unde dumneavoastră vreți să faceți marea reformă în asistență socială, și anume să controleze modul în care se acordă ajutoarele sociale, fie ele de către primării sau de către minister.

Ca atare, în același mod se întâmplă în acest moment și verificarea persoanelor cu handicap, prin desființarea agenției. Acest lucru nu se mai poate exercita în mod legal și coerent.

Și, după cum cunoașteți, în România, există mari probleme în ceea ce privește egalitatea de șanse.

Nu vreau să vă plictisesc prea mult, dar eu cred că aceste trei agenții trebuie să rămână în structura ministerului ca agenții de sine stătătoare, dacă doriți ca această activitate să fie făcută chiar pe placul dumneavoastră, adică să fie o autoritate care să controleze modul în care se acordă ajutoarele sociale, în care se încadrează persoanele cu handicap și, mai ales, să existe o autoritate care să reglementeze egalitatea de șanse în România. Și aici aș putea spune că va veni și în sprijinul dumneavoastră, al celor care sunteți majoritari în Parlament, și anume al bărbaților, pentru că am văzut că din ce în ce mai des foarte mulți bărbați se plâng că sunt discriminați. Eu nu pot să cred că acum nu veți aproba acest amendament, să fie înființată această Agenție pentru Egalitate de Șanse, inclusiv pentru corectarea abecedarelor, am văzut.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc și eu, doamnă deputat.

Stimați colegi,

Este ora 18 și 2 minute. Timpul afectat dezbaterilor proiectelor aflate pe ordinea de zi s-a finalizat.

Ne revedem mâine la ora 10 pentru a continua dezbaterile pe marginea acestui proiect de lege și a altora.

Până atunci, o seară bună tuturor și o noapte plină de vise plăcute!

Urmează partea a doua, cu răspunsuri la întrebări și interpelări. Vă rog să nu plecați cei interesați.

 
     

După pauză

 
     

În continuare, ședința a fost condusă de domnul deputat Marian Sârbu, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului.  

Domnul Marian Sârbu:

Bună seara, stimați colegi!

Începem sesiunea consacrată răspunsurilor orale la interpelările adresate Guvernului de către deputați.

Pentru început, vreau să-l rog pe domnul secretar de stat Eusebiu Pistru, din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, să trimită în scris răspunsul la interpelarea depusă de domnul deputat Nosa Iuliu de la PSD, referitor la lucrările la Autostrada Transilvania.

Din păcate, domnul deputat Nosa Iuliu nu se află în sală. De aceea, rog ca răspunsul să-i fie transmis în scris.

De asemenea, am aceeași rugăminte pentru domnul secretar de stat Eugen Curteanu, din partea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, să trimită în scris răspunsul la interpelarea domnului deputat Cristea Victor de la PSD, referitoare la Programul național PIDU.

  Mircia Giurgiu

Avem, de asemenea, o interpelare depusă de domnul deputat Giurgiu Mircia, din partea deputaților independenți, pe care îl rog dacă dorește să ia cuvântul. Dacă nu... Înțeleg că a primit răspunsul în scris.

Doriți să comentați? A! Pentru prima.

Atunci, la cea de-a doua interpelare adresată Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, vă rog, aveți cuvântul.

   

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am primit răspunsul din partea Ministerului Culturii.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Am înțeles.

Atunci, solicit domnului ministru Iliescu să trimită răspunsul la interpelarea depusă de domnul Mircia Giurgiu și cu privire la măsurile luate în legătură cu producția foarte mare de fructe și legume.

 
   

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Le-a primit pe amândouă.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Vă rog, dacă este prezent.

Aveți cuvântul, vă rog.

 
   

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Stimate domnule deputat,

La interpelarea formulată de dumneavoastră, înregistrată la Camera Deputaților cu nr.3506 B din 2011, privind comercializarea producției de legume și fructe, vă comunicăm următoarele: pentru a sprijini comercializarea producției interne de fructe și legume, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pune la dispoziția producătorilor mai multe măsuri de finanțare comunitare, dintre care amintim măsura de finanțare a 75% din costurile cu investițiile, mijloacele de colectare, sortare, depozitare și comercializare, conform Hotărârii Guvernului nr.1078/2008 privind acordarea de sprijin financiar grupurilor de producători recunoscute preliminar și organizațiilor de producători din sectorul legume și fructe și Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr.694 din 2008 privind condițiile de recunoaștere a organizațiilor de producători și a grupurilor de producători recunoscute preliminar în sectorul fructe și legume, precum și modul de accesare a sprijinului financiar de către acestea, cu modificările și completările ulterioare.

Această măsură încurajează atât comercializarea în comun a producției și plasarea ei pe piață, cât și creșterea calității producției și adaptarea acesteia la cererea pieței.

În România, la această dată, există 25 de grupuri de producători recunoscute preliminar, care au cuprins în planul de recunoaștere construirea de depozite sau modernizarea celor existente, valoarea investițiilor fiind de aproximativ 22 milioane de euro.

De asemenea, măsura 1.2.1. - Modernizarea exploatațiilor agricole, din cadrul PNDR - Planul Național de Dezvoltare Rurală, prin intermediul căreia producătorii pot accesa fonduri pentru construirea și/sau modernizarea depozitelor, valoarea sprijinului financiar fiind de 40-65%, pentru perioada 2010-2013, din valoarea eligibilă a proiectului.

Programul "Fructe în școli", de asemenea, conform art.1 alin.(3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.24/2010 privind implementarea Programului de încurajare a consumului de fructe în școli, cu modificările ulterioare, procedura de atribuire a contractelor de furnizare a fructelor proaspete se stabilește potrivit prevederilor legislațiilor în domeniul achizițiilor publice. Astfel, producătorii autohtoni participă cu șanse egale la licitație, iar programul poate contribui la stimularea competiției între producătorii și comercianții de fructe și la asigurarea unui venit satisfăcător de pe urma activităților desfășurate.

Implementarea Programului de încurajare a consumului de fructe în școli în anul școlar 2011-2012 se derulează de la 31 octombrie 2011 pentru o perioadă de 94 de zile. Valoarea totală a fondurilor alocate programului, în sumă de 52.890,64 mii lei, este precizată în anexa la Hotărârea Guvernului nr.889/2011 privind stabilirea fructelor distribuite, a perioadei și frecvenței distribuite, a limitei valorii zilnice pe elev și a măsurilor adiacente distribuției de fructe, a bugetului aferent acestora, precum și a modalității de implementare efectivă și de gestionare la nivelul administrației publice, în cadrul Programului de încurajare a consumului de fructe proaspete în școli în anul școlar 2011-2012.

Cu deosebită considerație.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnule deputat, vă rog, aveți cuvântul.

 
   

Domnul Mircia Giurgiu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Eu m-am referit, pe lângă producători și grupurile de producători pe care le-ați menționat, și la acele persoane care în acest moment nu fac parte din nicio asociație sau un grup de producători și care au ajuns să se confrunte cu o mare problemă, în sensul că nu pot să-și vândă producția. De altfel, pot să dau și câteva exemple: în Munții Apuseni cartofii sunt cu 30 de bani și nu pot să-i vândă; în județele din Banat, roșiile - 50 de bani, varza - 65 de bani. Deci asta este o mare problemă, vânzarea acelor produse agricole.

Mă bucur că ați amintit de programul cu consumul de fructe proaspete în școli, știm cât am discutat în Comisia pentru agricultură din 2009 până acum. În sfârșit, este al doilea an în care se aplică, și într-adevăr este un sprijin pentru toți primarii care doresc să ajute producătorii locali.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc și eu.

Rog, în finalul ședinței din această seară, vreau să fac precizarea că la interpelarea domnului Mircia Giurgiu făcută Ministerului Afacerilor Externe cu privire la intrarea în legalitate a biroului deschis de reprezentanții Ținutului Secuiesc la Bruxelles, Guvernul solicită amânarea.

După cum și la interpelarea domnului deputat Budurescu Daniel-Stamate, de la PNL, cu privire la poziția României față de conflictul din Libia, adresată, de asemenea, Ministerului Afacerilor Externe, Guvernul solicită, de asemenea, amânarea.

Cu aceasta, încheiem ședința de astăzi consacrată interpelărilor.

Vă doresc o seară plăcută!

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 18,15.

 
       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 12:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro