Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.59/19-04-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 11-04-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2017

21. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.73/2010 pentru modificarea Legii învățământului nr.84/1995 (PL-x 588/2010/2012). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 588/2010

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

17. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2010 pentru modificarea Legii învățământului nr. 84/1995.

Guvernul?

Scurt.

Comisia pentru educație, vă rog.

La fel de scurt, dacă aveți raportul.

Comisia pentru educație?

Concis, vă rog, doamnă.

Video in format Flash/IOS

Doamna Camelia Gavrilă:

Este un proiect destul de vechi, din 2010, vorbim de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 73/2010, înregistrat cu PL-x nr. 588. A trecut prin mai multe etape: respingeri, aprobări, cereri de reexaminare din punctul de vedere al Președinției...

La acest moment punctul de vedere al Guvernului este negativ.

Comisia pentru învățământ a reanalizat, a reexaminat proiectul.

Legea face parte din categoria legilor organice.

Camera Deputaților este primă Cameră sesizată.

În urma dezbaterii din 4 aprilie comisia a propus, cu unanimitate, respingerea...

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Concis, vă rog, doamnă președinte.

Video in format Flash/IOS

Doamna Camelia Gavrilă:

... respingerea, din motivul raportării la o lege care deja este abrogată, Legea nr. 84.

În același timp, vorbim de o demonetizare și decredibilizare a conceptului de bacalaureat, prin introducerea unui concept nou de bacalaureat profesional și, din această perspectivă, evident că sistemul educațional românesc ar crea confuzii, ar genera scăderea încrederii în sistemul de evaluare finală, în bacalaureat și s-ar crea o multitudine de complicații.

Deci comisia a propus respingerea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Dezbateri?

Video in format Flash/IOS

Domnul Cristinel Romanescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

PNL va vota pentru aprobarea cererii de Reexaminare asupra Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2010 pentru modificarea Legii învățământului nr. 84/1995 și adoptarea Legii de respingere a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2010 pentru modificarea Legii învățământului nr. 84/1995.

În primul rând, actul normativ se raportează la o lege abrogată și la un context legislativ depășit.

În al doilea rând, se creează confuzii între certificarea academică și cea profesională în sistemul educațional românesc, care ar fi de natură să conducă la scăderea încrederii în sistemul național de învățământ și în diplomele acordate de acesta.

Forma legii, de modificare a ordonanței, transmisă spre promulgare, ar duce la o situație în care s-ar obține o diplomă de nivel 4, din cadrul european al calificărilor, care certifică o pregătire de nivel 3.

Certificarea competențelor profesionale se realizează prin certificatul de calificare profesională de nivel 3, care dă dreptul de acces pe piața muncii.

În ultimul rând, definirea unui nou tip de bacalaureat va duce la scăderea calității învățământului românesc, ar afecta coerența sistemului de educație, stabilirea și predictibilitatea sistemului educațional.

Din aceste motive, Grupul PNL va vota pentru respingerea ordonanței de urgență.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt.

Vot final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 23 octombrie 2021, 18:17
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro