Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 aprilie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.51/17-04-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-09-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 08-04-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 aprilie 2019

21. Prezentarea interpelărilor adresate Guvernului.  

   

Domnul Eugen Nicolicea:

    ................................................
 

Trecem la lista deputaților înscriși pentru a prezenta interpelări.

Vom începe, evident, cu doamnele.

 
Elena Hărătău

Doamna Elena Hărătău, PSD, poziția 9.

 

Doamna Elena Hărătău:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea este adresată doamnei ministru Sorina Pintea, Ministerul Sănătății, iar obiectul interpelării - "Necesitatea secțiilor de tratament oncologic, hematologic ambulator".

Stimată doamnă ministru,

Pacienții cu afecțiuni oncologice și hematologice au nevoie constant de tratament injectabil, chimioterapie, transfuzii, perfuzii și radioterapie - tratament care necesită periodic câteva ore, câteodată una sau două zile.

Din cauza complexității afecțiunilor sunt frecvente situațiile în care bolnavii respectivi necesită spitalizare pentru supraveghere 24 de ore, în cazurile în care prezintă acutizări ale bolii sau complicații.

În spitalele din statele Uniunii Europene există aferent secțiilor de oncologie spații fizice echipate corespunzător, dotate cu necesarul de tratament și tratament adjuvant, cu asistenți de oncologie pregătiți și un doctor responsabil, unde pacienții primesc tratament.

În România însă ne aflăm în situația în care legislația interzice o internare mai scurtă de 24 de ore și, în plus, există liste de așteptare, care prelungesc timpul, dacă pacientul necesită o nouă internare.

În vederea rezolvării acestor disfuncționalități, în prezent, sunt depuse unele propuneri de proiecte pe fonduri structurale, însă managerii de spitale și policlinici trebuie să facă proiectele, dar unii nu au timp, alții nu au chef, iar multe spitale nu dețin sumele necesare pentru cofinanțarea acestora.

În speranța că veți lua măsuri care se impun în rezolvarea acestei probleme care mi-a fost semnalată de medici, vă întreb respectuos cum pot spitalele din România să acceseze fondurile necesare pentru a amenaja spațiile destinate tratamentelor oncologice și pentru a angaja personal calificat responsabil?

Solicit răspuns scris și oral.

Deputat al PSD Bacău, Elena Hărătău.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

 
Mariana-Venera Popescu

Dau cuvântul doamnei Mariana-Venera Popescu, Grupul parlamentar al minorităților naționale.

 

Doamna Mariana-Venera Popescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea este adresată doamnei ministru Ecaterina Andronescu, Ministerul Educației Naționale.

Stimată doamnă ministru,

Prin modificările succesive aduse Legii salarizării bugetarilor - Legea nr. 153 din anul 2017 -, respectiv prin ordonanțele de Guvern nr. 91 din 2017, nr. 41 din 2018, nr. 114 din 2018, în prezent, în ceea ce-i privește pe angajații din învățământ, atât din cel universitar, cât și din cel preuniversitar, la venitul actual al tuturor angajaților din sistem se adaugă 25% din diferența dintre salariul brut din decembrie 2018 și salariul brut prevăzut în Legea salarizării unitare pentru anul 2022.

Pe lângă aceste creșteri salariale, profesorii primesc 10% în plus la salariu, spor de suprasolicitare neuropsihică, care s-a calculat începând cu 1 decembrie 2018.

De acest spor beneficiază doar personalul de predare. Acesta nu se acordă și personalului de conducere, îndrumare și control, deși și acesta are rol de predare, ajungându-se astfel în situația în care personalul de predare are venituri mai mari decât personalul de conducere.

Fiind vorba de același loc de muncă, în condiții similare, chiar cu o responsabilitate și o încărcare neuropsihică mai mare, în ceea ce privește personalul de conducere, consider că ne aflăm în fața unei situații discriminatorii care trebuie corectată de urgență.

Având în vedere situația prezentată mai sus, vă rog să-mi comunicați în scris următoarele:

- Dacă Ministerul Educației Naționale consideră că situația semnalată mai sus trebuie corectată;

- În cazul unui răspuns afirmativ - care sunt soluțiile propuse de dumneavoastră pe această speță?

Vă mulțumesc.

Deputat Mariana-Venera Popescu.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

 
Ilie Toma

Am o rugăminte la colegii prezenți în sală. Apăsați pe buton, înscrieți-vă la cuvânt, ca să văd cine este prezent și să dau cuvântul, în ordine.

Da, sunt înscriși 6 vorbitori.

Primul înscris, pe poziția 7, care corespunde cu cei care s-au înscris acum și cu ce am și eu pe listă, poziția 7 - domnul Ilie Toma. (Vociferări.)

Nu, deci eu am aici o listă. Și verific cine din această listă este, ca să nu-i tot strig pe fiecare. Primul care este prezent din această listă și e înscris aici. Nu se pune cine e mai iute de mână.

Deci aveți cuvântul, domnule Toma Ilie.

 

Domnul Ilie Toma:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Interpelarea mea face referire la Ministerul Agriculturii și la schemele de întrajutorare pentru anul 2019 în agricultură.

Stimate domnule ministru,

În conformitate cu art. 112 din Constituția României, "Guvernul și fiecare dintre membrii săi au obligația să răspundă la întrebările sau interpelările formulate de deputați sau senatori".

În cadrul audiențelor desfășurate la biroul parlamentar din Municipiul Hunedoara, județul Hunedoara, primesc multe întrebări legate de Programul de guvernare pentru noul exercițiu bugetar 2019, întrebări referitoare la activitatea agricultorilor și crescătorilor de animale din județ și de la noi din țară.

Pe această temă am avut dezbateri cu agricultorii și zootehniștii din arealul județului Hunedoara, legate de viitoarele politici și viziuni ale Programului de guvernare ale PSD, ale Guvernului României și, implicit, ale ministerului pe care îl conduceți, în ceea ce privește dezvoltarea și modernizarea agriculturii și a schemelor de subvenționare a agricultorilor pe termen mediu și scurt.

Programele promovate și implementate în anii trecuți, cu rolul de a susține activitatea agricultorilor și a crescătorilor de animale, la nivelul județului Hunedoara, și nu numai, s-au dovedit a fi foarte benefice.

De aceea, prin urmare, domnule ministru, pentru un bun dialog cu agricultorii din județul Hunedoara, vă rog să-mi comunicați care sunt facilitățile, schemele, ajutoarele și programele de subvenționare, în agricultură și zootehnie, pe care le aveți în vedere de a fi implementate în anul 2019.

Solicit răspuns verbal și în scris.

Cu deosebit respect, deputat de Hunedoara, Ilie Toma.

Vă mulțumesc.

 
Constantin Codreanu

Domnul Eugen Nicolicea:

Dau cuvântul domnului Constantin Codreanu. Poziția 10.

 

Domnul Constantin Codreanu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Am o nouă interpelare pentru Ministerul Muncii, domnul Marius-Constantin Budăi.

Schimbăm aria geografică a domeniului "Românii de pretutindeni". Nu mai vorbim de Republica Moldova, vorbim de diaspora economică.

Și obiectul interpelării este următorul: "Posibilitatea încheierii unui acord de colaborare între Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială - ANPIS - din România și Institutul Național pentru Siguranță Socială din Italia.

Este, practic, suma unor așteptări, nedumeriri ale comunității cetățenilor români din Italia - precizez, cea mai mare comunitate de cetățeni români din afara României -, și această interpelare îi vizează în mod special pe cei din sudul Italiei, acolo unde, așa cum bine cunoaștem, a înflorit, din păcate, acel fenomen care este cunoscut drept "caporalato". Și una dintre solicitările conaționalilor noștri a făcut referire exact la această posibilitate de a încheia un acord de colaborare între ANPIS și Institutul pentru Siguranță Socială din Italia, care să-și desfășoare atribuțiile specifice, în parteneriat, pentru cele două comunități aflate în cele două țări gazdă. Vorbim deci de românii din Italia și de italienii din România.

În contextul prezentat mai sus, vă rog respectuos să transmiteți următoarele:

1. Există sau au existat discuții cu privire la încheierea unui acord de colaborare între ANPIS și Institutul Național pentru Siguranță Socială din Italia sau alte demersuri asemănătoare?

2. Consideră Ministerul Muncii și Justiției Sociale oportună încheierea unui astfel de acord?

3. Care sunt demersurile pe care partea română trebuie să le facă, în vederea semnării unui astfel de acord și când estimați că ar putea fi încheiat?

Se solicită răspuns scris și oral.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

 
Dumitru Lovin

Dau cuvântul domnului Dumitru Lovin, ALDE. Poziția 11.

 

Domnul Dumitru Lovin:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelare adresată doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, prim-ministrul Guvernului României.

Obiectul interpelării: "Guvernul trebuie să ia în seamă obiectivele considerate de români prioritare".

Doamnă prim-ministru, de curând, o echipă de specialiști de la World Group Bank și de la Federația Zonelor Metropolitane și Aglomerărilor Urbane din România a realizat un studiu foarte interesant și demn de luat în seamă, intitulat "Alege prioritățile orașului tău".

Prin intermediul acestei campanii au fost identificate cele mai importante proiecte din țară, în viziunea românilor din București, dar și din cele 40 de reședințe ale județelor din țară.

În mare parte, proiectele indicate sunt incluse în documentele strategice sau programatice, cum ar fi: SIDU, PUG sau Masterplanul General de Transport. De asemenea, au un prag valoric minim și nu au finanțare asigurată.

În ceea ce privește Vâlcea, județul meu, concluziile campaniei sunt următoarele: realizarea centurii ocolitoare a orașului Râmnicu Vâlcea este cel mai important obiectiv, în viziunea localnicilor, și trebuie realizată cât mai curând. Râmnicenii mai cred că dezvoltarea acestei zone nu va fi posibilă nici fără construcția autostrăzii A1 Sibiu-Râmnicu Vâlcea-Pitești.

Alte obiective: un bazin olimpic de înot, reabilitarea și modernizarea stadionului din Zăvoi, finalizarea căii ferate Pitești-Râmnicu Vâlcea, modernizarea căii ferate Râmnicu Vâlcea-Sibiu, Drumul Trans-Regio Drobeta Turnu Severin-Târgu Jiu-Râmnicu Vâlcea, Drumul Trans-Regio Râmnicu Vâlcea-Caracal-Corabia, Drumul Trans-Regio Pitești-Râmnicu Vâlcea-Racoviță.

Din păcate, la ora actuală, aceste obiective există cel mult pe hârtie, deși reprezintă dorința românilor și ar trebui tratate ca atare.

Stimată doamnă prim-ministru,

Vă rog să vă precizați punctul de vedere cu privire la situația prezentată mai sus și, cu autoritatea de care dispuneți, să găsiți cele mai bune soluții de rezolvare.

De asemenea, vă rog ca, în condițiile în care unele dintre aceste obiective au fost începute într-o formă sau alta, să îmi comunicați stadiul în care se află și ce pași urmează să facă Guvernul sau instituțiile subordonate acestuia pentru aducerea la bun sfârșit a acestora.

Solicit răspuns scris și oral.

Cu deosebită considerație.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

 
Antal István-János

Dau cuvântul domnului Antal István-János. Poziția 12.

 

Domnul Antal István-János:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Am o interpelare adresată domnului ministru Tudorel Toader, ministrul justiției.

Obiectul: "Prelucrarea abuzivă a datelor personale de către Biroul de Credit S.A.".

Stimate domnule ministru,

Vă supun atenției situația privind activitatea considerată abuzivă, în care Biroul de Credit S.A. își desfășoară activitatea și vă propun cercetarea situației prezentate, pentru a găsi o soluție, și chiar și printr-o modificare a actelor normative care reglementează activitatea acestei instituții, în vederea soluționării problemelor.

Această instituție a fost înființată în 2003, înregistrată la Registrul Comerțului pe 16 februarie 2004.

Biroul de Credit este o societate pe acțiuni care are ca acționari 20 de bănci.

În acest moment, toate instituțiile financiar-bancare sau financiare nebancare din România colaborează prin înregistrarea în Biroul de Credit a datelor rău-platnicilor, cu toate că nu există acordul persoanei, în legătură cu care se face înregistrarea.

Detaliile sunt descrise în interpelarea mea.

A doua problemă considerată abuzivă. Este important să se țină cont și de faptul că nu toate persoanele fizice și nici cele juridice care au ajuns să aibă incidență de plată la bănci sunt de rea-credință. Unii au ajuns în situații delicate, independent de voința lor. Exemplu: criza financiară a anilor 2007-2009.

Nu este corect ca o persoană fizică sau o societate să tragă ponoasele unor probleme apărute independent de voința lor, iar băncile partenere în afacere să nu aibă nicio responsabilitate.

Problemele înscrise în evidența Biroului de Credit se prescriu după șapte ani, iar în cazurile concrete, când, cu eforturi se rezolvă, totuși, problemele societăților sau a persoanelor fizice, se restituie datoriile, datele înregistrate nu se șterg. Dimpotrivă, dacă acești clienți ai băncilor solicită ștergerea datelor proprii, se mai aplică un punct negru în plus, și băncile refuză să acorde un alt credit.

Aștept un răspuns scris.

Cu stimă, Antal István-János, deputat al UDMR, Constanța.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

 
Sergiu Cosmin Vlad

Dau cuvântul domnului Sergiu Cosmin Vlad, USR. Poziția 13.

 

Domnul Sergiu Cosmin Vlad:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelare adresată domnului Vasile-Daniel Suciu, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice.

Stimate domnule ministru,

Am primit mai multe sesizări din partea cetățenilor din comuna Bârzava, județul Arad, legate de acțiunea primăriei de a întrerupe intabularea terenurilor din localitate, fără nicio explicație și fără stabilirea unui termen de reluare a operațiunii.

Având în vedere că cetățenii își doresc să obțină titluri de proprietate pe aceste terenuri, vă rog să-mi răspundeți la următoarele întrebări.

1. Se are în vedere o verificare a situației din comuna Bârzava?

2. În cazul în care se găsesc nereguli, ce măsuri aveți în vedere să luați?

Vă rog să dispuneți ca răspunsul dumneavoastră să îmi fie trimis oral și scris.

Cu deosebită considerație, Sergiu Cosmin Vlad, deputat al USR.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

 
Vlad-Emanuel Duruș

Dau cuvântul domnului Vlad-Emanuel Duruș. Poziția 15. Grupul USR.

 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea este adresată ministrului Răzvan Cuc, ministrul transporturilor

Stimate domnule ministru,

Interpelarea mea se referă la Drumul Național 18B, ce leagă Baia Mare de Târgu Lăpuș. Acest drum național a fost, practic, timp de ani de zile, o minge de ping-pong aruncată între autoritățile județene și cele naționale. Fiecare a promis reabilitarea lui, dar s-au realizat, de-a lungul vremii, doar cârpeli. Chiar la începutul anului trecut lucrările au fost reluate, s-a schimbat chiar și directorul zonal al CNAIR și, până la urmă, ne-am ales cu 10 kilometri modernizați din aproximativ 45 de kilometri.

Dacă ne uităm pe declarațiile făcute în iulie anul trecut, reabilitarea întregului tronson ar fi trebuit să dureze două luni și jumătate, însă de la începerea lucrărilor au trecut aproape nouă luni.

Prin urmare, vă rog, domnule ministru, să-mi răspundeți când vor fi reluate lucrările pe Drumul Național 18B Baia Mare-Târgu Lăpuș și în câte luni aproximați că vor fi finalizate aceste lucrări.

În final, aș dori să spun că cea mai bună încheiere la această interpelare este sloganul PSD de la europarlamentare "România merită mai mult".

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

 
Emanuel-Dumitru Ungureanu

Domnul Emanuel-Dumitru Ungureanu, USR. Poziția 17.

 

Domnul Emanuel-Dumitru Ungureanu:

Subiectul interpelării adresate doamnei Pintea, ministrul sănătății, se referă la erorile grave de organizare, încălcarea mai multor articole din OMS nr. 1.141/2007 de către chirurgul Beuran și comisia care a organizat examenul de specialitate în chirurgie generală, în data de 26 martie 2019, la Spitalul Floreasca.

Stimată doamnă ministru al sănătății, Sorina Pintea, vă solicit, înainte de toate, să organizați o comisie de anchetă prin care să cercetați modul în care chirurgul Beuran, șef al Comisiei de organizare a examenului de specialitate în chirurgie generală, a organizat și respectat metodologia de examen pentru medicii care au dat acest examen în data de 26 martie 2019, în Amfiteatrul UMF din cadrul Spitalului Floreasca.

Din dialogul cu mai mulți medici, care au fost examinați în data de 26 martie 2019, rezultă în mod clar faptul că au existat mai multe nereguli extrem de grave în modul în care a fost organizat acest examen. Vă redau doar o parte din ele, așa cum rezultă din plângerile mai multor medici care au participat la această veritabilă bătaie de joc.

Voi indica, doamnă ministru, și articolele din Ordinul nr. 1.141/2007 care au fost încălcate de membrii comisiei coordonate de Beuran și voi semnala și alte aspecte pe care le consider foarte importante și relevante pentru a lua decizia anulării acestui examen prost organizat și grav viciat.

În primul rând, s-a încălcat flagrant art. 24 alin. (1), care spune că evaluarea rezidentului care susține examenul de specialitate se face după ce "există la dosarul de înscriere confirmarea în specialitate, după efectuarea integrală a programului de pregătire, certificată de coordonatorul sau directorul de program de rezidențiat, în baza - atenție! - a Caietului de monitorizare a pregătirii rezidentului".

Vă rog să-mi comunicați, doamnă ministru, cine sunt persoanele din Ministerul Sănătății care au avut responsabilitatea ca aceste caiete de monitorizare să fie actualizate conform legislației?

Mai jos o să vă redau în scris cronologia evenimentelor de la acest examen.

Închei acum, însă cu rugămintea să evaluați toate examenele de specialitate care s-au dat între anii 2014-2018 și o să constatați ceea ce cu groază am văzut și eu.

Nu știm, la sfârșitul examenelor de rezidențiat, ce anume știu să facă mulți dintre medicii care iau aceste examene, pentru că aceste caiete de monitorizare ar fi trebuit să fie făcute de Ministerul Sănătății, din anul 2012, și pur și simplu nu există.

Aștept răspunsul scris și verbal.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Dacă mai există vreun coleg care dorește să ia cuvântul și a uitat să se înscrie? Nu mai există.

Vă mulțumesc.

Declar ședința închisă.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 17,44.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 23 septembrie 2021, 12:38
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro