Sedinta Camerei Deputatilor din 13 februarie 2019
- Sumarul sedintei
- Stenograma completa
- publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.13/2019
Video - Flash & IOS
Sunteti aici: | Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 13 februarie 2019 |
Sedinta Camerei Deputatilor din 13 februarie 2019
1. | Declarații politice și intervenții ale deputaților: | ![]() |
|||
![]() |
1.6 | Mihaela Huncă - declarație politică având ca temă "Înființarea de cabinete de medicină școlară în toate unitățile de învățământ cu personalitate juridică"; | ![]() |
................................................ | |
![]() |
Doamna Mihaela Huncă se află în sală? Da. Vă rog. |
![]() |
Mulțumesc, doamnă președinte de ședință. Obiectul declarației politice - "Înființarea de cabinete de medicină școlară în toate unitățile de învățământ cu personalitate juridică". Avem nevoie de cabinete de medicină școlară în fiecare unitate de învățământ cu personalitate juridică. Orice stat guvernat în mod responsabil ar trebui să manifeste interes față de asigurarea sănătății tinerei generații. Nu se poate vorbi despre o strategie națională de sănătate, fără a acorda atenția cuvenită medicinei școlare, grație căreia se pot preveni, diagnostica și chiar trata numeroase afecțiuni, se poate face o educație sanitară corespunzătoare și se pot promova obiceiurile sănătoase. Suntem în plină epidemie de gripă, iar prin vocea guvernanților și a politicienilor PSD, elevii sunt învățați să folosească șervețelele umede și să ia anumite vitamine, iar cadrele didactice, ca veritabili medici, să identifice posibile focare de infecție și simptome aferente gripei. Așadar, în vederea reducerii riscului apariției unei epidemii la nivel local, avem nevoie de reînființarea și dotarea cabinetelor medicale școlare, astfel încât fiecare elev să beneficieze periodic de consultații medicale. Conform legii, medicina școlară este parte integrantă a asistenței medicale primare și comunitare, care asigură prevenția în unitățile de învățământ. Atribuțiile medicului școlar includ triajul epidemiologic, supravegherea focarelor de boli infecțioase, constatarea abaterilor de la normele de igienă și supravegherea alimentației elevilor. Consider că sănătatea populației școlare și cabinetele medicale în unitățile de învățământ constituie un element de civilizație. Prin urmare, este inacceptabil ca în anul 2019, în cele aproximativ 6.100 de unități de învățământ cu personalitate juridică să existe doar 2.120 de cabinete de medicină școlară. În consecință, vă rog să votați amendamentul asumat de PRO România, depus la Legea bugetului pentru anul 2019, privind realocarea sumei pentru finanțarea partidelor politice pentru înființarea cabinetelor de medicină școlară și angajarea de personal specializat. Vă mulțumesc. Deputat al PRO România, Botoșani, Mihaela Huncă. |
![]() |
Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu: Mulțumesc și eu. |